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CMR
Directeur du transport de fret ferroviaire
Directrice du transport de fret ferroviaire
Gestion du transport intermodal des marchandises
Gestion du transport multimodal des marchandises
LTTM
Loi sur le transfert du transport de marchandises
Transport combiné de marchandises
Transport combiné des marchandises
Transport conteneurisé de marchandises
Transport international de marchandises par route
Transport international routier de marchandises

Translation of "transport conteneurisé de marchandises " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
transport conteneurisé de marchandises

traffic of containerised goods


directeur du service de transport ferroviaire de marchandises [ directrice du service de transport ferroviaire de marchandises | directeur du transport de fret ferroviaire | directrice du transport de fret ferroviaire ]

railway freight manager


transport combiné de marchandises | transport combiné des marchandises

combined carriage of goods | combined transport of goods


Comité consultatif pour les mesures à prendre en cas de crise dans le marché des transports de marchandises par route et pour l'application de la législation relative aux conditions de l'admission des transporteurs non résidents aux transports nationaux de marchandises par route dans un Etat membre

Advisory Committee on measures to be taken in the event of a crisis in the market in the carriage of goods by road and for laying down the conditions under which non-resident carriers may operate national road haulage services within a Member State


transport international routier de marchandises (1) | transport international de marchandises par route (2)

international carriage of goods by road (1) | international carriage of goods for hire or reward by road (2)


Règlement sur les tarifs de transport ferroviaire des marchandises et des passagers

Railway Traffic and Passenger Tariffs Regulations


gestion du transport intermodal des marchandises | gestion du transport multimodal des marchandises

intermodal freight management


Rapport d'inspection et de conformité sur le transport aérien de marchandises dangereuses

Air Transportation Dangerous Goods Inspection and Compliance Report


Loi fédérale du 19 décembre 2008 sur le transfert de la route au rail du transport lourd de marchandises à travers les Alpes | Loi sur le transfert du transport de marchandises [ LTTM ]

Federal Act of 19 December 2008 on the Transfer of Transalpine Heavy Goods Traffic from Road to Rail | Goods Traffic Transfer Act [ GTTA ]


Convention du 19 mai 1956 relative au contrat de transport international de marchandises par route [ CMR ]

Convention of 19 May 1956 on the Contract for the International Carriage of Goods by Road [ CMR ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Le sénateur Merchant : Quelles sont les modifications de la politique fédérale envisagées dans le document Plan d'action pour une Loi canadienne sur la qualité de l'air et en quoi les modifications en question vont-elles aider l'industrie du camionnage à en arriver à une plus grande efficience et à accroître sa capacité sur le plan du transport conteneurisé des marchandises?

Senator Merchant: What federal policy changes does the Trucking and Made in Canada Clear Air Act and Action Plan call for and how will these policy changes help the trucking industry achieve greater efficiency and increase capacity for containerized freight transport?


Le transport international de marchandises dangereuses est réglementé par l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR)*, l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intérieures (ADN)* et le règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID)*.

The international transport of dangerous goods is regulated by the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR)*, the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN)* and the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID)*.


S'il y a lieu, des informations doivent être données sur la classification pour le transport correspondant à chacun des règlements types des Nations unies, à savoir: l'accord européen relatif au transport international de marchandises dangereuses par route (ADR) (7), le règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID) (8), l'accord européen relatif au transport international des marchandises par voies de navigation intérieures (ADN) (9), tous trois mis en œuvre par la directive 2008/68/CE ...[+++]

Where relevant, this section shall provide information on the transport classification for each of the UN Model Regulations: the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR) (7), the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID) (8) and the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN) (9), all three of which have been implemented by Directive 2008/68/EC of the European Parliament and of the Council (10), as well as the International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Code (11) (sea) and the Technical Ins ...[+++]


Votre Comité, qui a été autorisé par le Sénat le mercredi 14 novembre 2007 et le mardi 11 mars 2008 à examiner pour en faire rapport, le trafic du fret conteneurisé manutentionné par les ports du Canada, dépose maintenant son rapport intitulé Vers une nouvelle vision nationale — Les occasions et les restrictions du Canada face au transport mondial des marchandises.

Your Committee, which was authorized by the Senate on Wednesday, November 14, 2007, and on Tuesday, March 11, 2008, to examine and report on containerized freight traffic handled by Canada's ports, now tables its report entitled Time for a New National Vision — Opportunities and Constraints for Canada in the Global Movement of Goods.


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Toutefois, la plus grande partie du transport conteneurisé achemine des cargaisons mixtes, c’est-à-dire à la fois des marchandises UE et des marchandises non UE qui transitent régulièrement par les ports de pays tiers (dans la mer Baltique, la mer Méditerranée ou la mer Noire, par exemple), auxquelles le concept de «service régulier de transport maritime» ne peut être appliqué.

However, a vast majority of containerized traffic has mixed cargo, i.e. both Union and non-Union goods that transit regularly via non-EU ports (e.g. in the Baltic, Mediterranean or Black sea), to which the concept of 'regular shipping service' cannot be applied.


Le programme de prévention comprend: l’obligation de disposer de plans de sûreté et d’avoir une formation en sécurité; l’obligation de détenir une habilitation de sécurité pour transporter des marchandises dangereuses et la création d’un processus d'appel; la prise d'arrêtés d'urgence et de mesures de sûreté; la création d’une autorité réglementaire qui veillera à ce qu’il y ait un suivi des marchandises dangereuses pendant leur transport et qu’il y ait signalement en cas de perte ou de vol lors de l'importation, de la manutention, ...[+++]

The prevention program includes: requiring security plans and security training; providing the authority for transportation and security clearances for the dangerous goods, as well as an appeals process; providing for interim orders and security measures; authorizing regulations to be made to require that dangerous goods are tracked during transport; and authorizing regulations to be made to require that dangerous goods be reported if they are lost or stolen during their importation, their handling, their offering for transport, or their transport.


Le transport international de marchandises dangereuses est réglementé par l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR)*, l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intérieures (ADN)* et le règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID)*.

The international transport of dangerous goods is regulated by the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR)*, the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN)* and the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID)*.


La majorité des États membres est partie contractante à l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR), soumis au règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID) et, dans la mesure où cela est pertinent, partie contractante à l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intér ...[+++]

The majority of Member States are contracting parties to the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR), subject to the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID) and, in so far as is relevant, contracting parties to the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN).


- PIB - Transport de marchandises total - Transport de passagers total - Transport routier de marchandises - Transport ferroviaire de marchandises - Transport maritime à courte distance: - Navigation intérieure - Voiture individuelle - Transport ferroviaire de passagers -Transport aérien | 52% 50% 35% 55% 13% 59% 28% 36% 19% 108% |

- GDP- Overall freight transport - Overall passenger transport- Road freight transport - Rail freight transport - Short Sea Shipping - Inland navigation- Private car - Rail passenger transport - Air transport | 52%50% 35%55% 13% 59% 28%36% 19% 108% |


Un tel accord instituant un service en commun très intégré ne constitue pas un accord de consortium au sens du règlement adopté en avril 95 puisqu' il ne concerne pas le transport exclusif de marchandises effectué principalement par conteneurs.Il s'agit d'un consortium pour une large partie non conteneurisé qui n'est donc pas susceptible de bénéficier de l'exemption par catégorie et qui doit dès lors bénéficier d'une exemption individuelle en vue d'être autorisé.

Such an agreement which brings about a highly integrated joint service does not amount to a consortium agreement falling within the scope of the regulation adopted in April 1995 since it does not concern exclusively the transport of goods principally by containers. A large part of the goods are not containerised and the consortium is therefore unable to benefit from the group exemption and must benefit from an individual exemption if it is to be authorised.




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transport conteneurisé de marchandises ->

Date index: 2022-08-11
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