Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animateur en arts visuels
Antiquité
Arts décoratifs
Arts graphiques
Arts plastiques
Beaux-arts
Circulation illicite d'oeuvres d'art volées
Commerce de l'art
Exportation d'objets d'art
Ferronnier d'art
Forgeronne d'art
Intervenante en arts visuels
Métallier d'art
Objet d'art
Oeuvre d'art
Trafic d'antiquités
Trafic d'objets d'art
Trafic d'oeuvres d'art volées
Trafic illicite d'oeuvres d'art
Trafic illicite de biens culturels
U Art II
U Art XVII
U Art XXIV
Vente de biens culturels
œuvre d'art

Translation of "u art ii " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Mémorandum d'accord sur l'interprétation de l'article II: 1 b) de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce de 1994 [ U Art II ]

Understanding on the Interpretation of Article II: l (b) of the General Agreement on Tariffs and Trade 1994 [ U Art II ]


Mémorandum d'accord sur l'interprétation de l'article XXIV de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce de 1994 [ U Art XXIV ]

Understanding on the Interpretation of Article XXIV of the General Agreement on Tariffs and Trade 1994 [ U Art XXIV ]


Mémorandum d'accord sur l'interprétation de l'article XVII de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce de 1994 [ U Art XVII ]

Understanding on the Interpretation of Article XVII of the General Agreement on Tariffs and Trade 1994 [ U Art XVII ]


animateur en arts visuels | animateur en arts visuels/animatrice en arts visuels | intervenant en arts visuels/intervenante en arts visuels | intervenante en arts visuels

arts and crafts teacher | specialist teacher in visual arts | educator in visual arts | visual arts teacher


beaux-arts [ arts décoratifs | arts graphiques | arts plastiques ]

fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]


ferronnier d'art | métallier d'art | ferronnier d’art/ferronnière d’art | forgeronne d'art

Structural and ornamental metalwork copper fabricator | structural and ornamental metalwork metal fabricator | ornamental metal worker | precision structural metal fitter


enseignante d’arts appliqués de la voie professionnelle | enseignant d’arts appliqués de la voie professionnelle | enseignant d’arts appliqués de la voie professionnelle/enseignante d’arts appliqués de la voie professionnelle

design and applied arts instructor | vocational instructor in design and applied arts | design and applied arts vocational teacher | vocational design and applied arts educator


circulation illicite d'oeuvres d'art volées | trafic d'objets d'art | trafic d'oeuvres d'art volées | trafic illicite d'oeuvres d'art

trafficking in works of art


œuvre d'art [ antiquité | objet d'art | oeuvre d'art ]

work of art [ antique | art object | objet d'art ]


commerce de l'art [ exportation d'objets d'art | trafic d'antiquités | trafic illicite de biens culturels | vente de biens culturels ]

art trade [ exportation of works of art | sale of objects belonging to the national heritage | trafficking in works of art ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Lettres patentes constituant la charge de gouverneur général du Canada (1947), L.R.C. 1985, Appendice II, n 31, art. II; Loi sur le gouverneur général, L.R.C. 1985, ch. G-9 (Voir aussi Mallory, p. 15-22 et 33-75).

Letters Patent Constituting the Office of the Governor General of Canada, 1947, R.S.C. 1985, Appendix II, No. 31, Art. II, and Governor General’s Act, R.S.C. 1985, c. G-9 (see also Mallory, pp. 15-22, 33-75).


As regards point (c)xxx Currently, the text of Art. 115(c) provides that only Chapter II of Title V (i.e. IACS) would apply from 1 January 2015, but other provisions, such as Art. 60-67 on general principles on checks, would apply already in 2014.As regards point (d), to make it possible to compare data and results, the monitoring and evaluation of the CAP (Art. 110) should apply from 16 October 2015 (i.e. after the CAP reform).As regards the transparency provisions (Art. 110a - 110d), Art. 110c of HZ Regulation states that the farmers have to be informed about the publication of their names, municipalities, support amounts etc.

As regards point (c), in order to avoid misinterpretations and unnecessary administrative costs and burden, the whole of Title V should apply from 1 January 2015 except as regards the application of the sCMO Regulation. Currently, the text of Art. 115(c) provides that only Chapter II of Title V (i.e. IACS) would apply from 1 January 2015, but other provisions, such as Art. 60-67 on general principles on checks, would apply already in 2014.As regards point (d), to make it possible to compare data and results, the monitoring and evaluation of the CAP (Art. 110) should apply from 16 October 2015 (i.e. after the CAP reform).As regards the tr ...[+++]


art. 300, par. 3, 2 alinéa, art. 57, par. 2, art. 71, art. 80, par. 2, art. 133, par. 1 et 5, art. 181 et art. 300, par. 2, 1alinéa, 1 et 2 phrases, CE

Articles 300(3), second subparagraph, 57(2), 71, 80(2), 133(1), 133(5), 181 and 300(2), first subparagraph, first and second sentence of the EC Treaty


5. déplore toutefois les limites qui persistent pour la pleine adoption de la procédure de codécision et du vote à la majorité qualifiée pour toutes les mesures concernant l'espace de liberté, de sécurité et de justice; déplore en particulier le maintien du vote à l'unanimité – de fait, paralysant dans une Union de 25 États – pour l'institution du Procureur européen (art. III-175), pour la coopération judiciaire en matière de droit de la famille (art. III-170), pour la détermination des nouveaux secteurs de coopération judiciaire en matière pénale (art. III-172) et pour l'adoption des instruments de coopération judiciaire en matière pén ...[+++]

5. Regrets, nevertheless, the persisting restrictions on the full adoption of the codecision procedure and qualified majority voting for all measures concerning the area of freedom, security and justice; regrets, in particular, the retention of unanimous voting - a requirement with a paralysing effect in a union of 25 States - for the establishment of the European Public Prosecutor’s Office (Article III-175), for judicial cooperation in the field of family law (Article III-170), for the identification of new areas of judicial cooperation in criminal matters (Article III-172) and for the adoption of other instruments of judicial cooperat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A. considérant que le terme arts du spectacle recouvre le théâtre, la danse, l'opéra, la musique, le cirque, les arts de la rue et de la piste, les marionnettes et toutes les créations interdisciplinaires; que le théâtre, né en Europe, est emblématique de l'espace européen des arts du spectacle,

A. whereas the term "performing arts" covers theatre, dance, opera, music, circus, street performers, puppetry and all interdisciplinary works, and whereas the theatre, which originated in Europe, is emblematic of the European area of the performing arts,


Enfin une question d’ordre général doit être soulevée, concernant le rôle de la Présidence (le texte mentionne à plusieurs reprises « la Présidence » et lui attribue des compétences : art 2, art 3, art 4, art 5 et art 8): Est-il acceptable, du point de vue institutionnel, que « la Présidence » qui n’est pas une institution, se voit conférer dans une décision de nature législative de telles attributions qui dépassent largement les tâches qui peuvent lui être attribuées par le règlement interne: proposition en exclusivité du thème de l’évaluation, choix des experts des EM, établissement du projet de questionnaire.?

Lastly, a more general question needs to be raised concerning the role of the Presidency (the text repeatedly refers to 'the Presidency' and assigns it a number of tasks: Articles 2, 3, 4, 5 and 8). Is it acceptable, from an institutional point of view, that 'the Presidency', which is not an institution, should, under a legislative decision, be given such competences, which far exceed the tasks which may be assigned to it under the Rules of Procedure: sole right to propose the subject of the evaluation, choice of Member States' experts, drafting of the questionnaire, etc.?


certaines décisions en matière de fiscalité nécessaires au bon fonctionnement du marché intérieur, certaines décisions en matière de politique sociale (art. 137.3, art. 144), d'environnement (art. 175.2) ou de politique structurelle (art. 159, art. 161) pourraient à l'avenir être prises à la majorité qualifiée.

certain decisions on taxation which are essential to the smooth running of the internal market, social policy (Article 137(3), Article 144), the environment (Article 175(2)), structural policy (Article 159, Article 161) could in future be taken by qualified majority.


Kaléidoscope 2000" serait destiné à encourager la connaissance et la diffusion de la culture des peuples européens, notamment dans les domaines des arts du spectacle, arts plastiques ou arts de l'espace, arts multimédias et arts appliqués, par le biais des échanges culturels et d'événements à caractère emblématique.

Kaleidoscope 2000" is intended to promote the knowledge and dissemination of the culture of the European peoples, particularly in the fields of the performing arts, visual or spatial arts, multimedia arts and applied arts, through cultural exchanges and emblematic events.


Le Traité poursuit en distinguant, dans l'ordre : - les principaux "objectifs" de l'IME sont au nombre de 3 seulement (art. 2 ) : coordination des politiques monétaires, développement de l'écu, préparation du système européen de Banques centrales ; - les tâches principales, au nombre de 13 (art. 4), dont 6 relèvent de l'art. 109F paragraphe 2 du Traité, 2 sont de nature consultative et 5 se rapportent au cadre règlementaire et organisationnel dont le SEBC aura besoin ; - les "fonctions consultatives" (art. 5) ; - les "fonctions opérationnelles et techniques" (art. 6) ; - les "autres tâches" (art. 7). b) Les priorités de M. Lamfalussy ...[+++]

The Treaty goes on to make a distinction between: - the main objectives laid down for the EMI, of which there are only three (Article 2): coordination of monetary policies, development of the ecu and preparation for the European System of Central Banks; - the thirteen primary tasks (Article 4), of which six fall within the scope of Article 109f(2) of the Treaty, two are of an advisory nature and five concern the regulatory and organizational framework which will be required by the ESCB; - "advisory functions" (Article 5); - "operational and technical functions" (Article 6); - "other tasks" (Article 7) (b) Mr Lamfalussy's priorities M ...[+++]


BASE JURIDIQUE Règlement cadre : art. 130 D (unanimité) Règlement coordination: art. 130 E (majorité qualifiée) procédure de coopération FEDER : art. 130 E (majorité qualifiée) procédure de coopération FSE : art. 126 + 127 (unanimité) FEOGA : art. 43 (majorité qualifiée) IFOP : art. 43 (majorité qualifiée) 2.

LEGAL BASIS Framework Regulation: Article 130d (unanimity) Co-ordination Regulation: Article 130e (qualified majority) co- operation procedure ERDF: Article 130e (qualified majority) co- operation procedure ESF: Articles 126 and 127 (unanimity) EAGGF: Article 43 (qualified majority) FIFG: Article 43 (qualified majority) 2.


w