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3 CDSB Edmonton
3rd Canadian Division Support Base Edmonton
3rd base
3rd brake light
3rd hepatitis B vaccination
3rd-party developer
3rd-party game developer
3rd-party video game developer
Anti-Money Laundering Directive
CFB Edmonton
Canadian Forces Base Edmonton
Direct stream at base of flames
Direct stream at base of the flames
Direct stream at the base of the flames
Discharge stream at base of flames
Discharge stream at base of the flames
Discharge stream at the base of the flames
Hi-level brake light
High level brake light
IP3
Intercept point 3rd order
Third EU Money Laundering Directive
Third base
Third brake light
Third order intercept point
Third-party developer
Third-party game developer
Third-party video game developer

Translation of "3rd base " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
third base [ 3rd base ]

troisième but [ 3e but | troisième coussin | troisième base ]


3rd Canadian Division Support Base Edmonton [ 3 CDSB Edmonton | Canadian Forces Base/Area Support Unit Edmonton | CFB/ASU Edmonton | Canadian Forces Base Edmonton | CFB Edmonton ]

Base de soutien de la 3e Division du Canada Edmonton [ BS 3 Div C Edmonton | Base des Forces canadiennes/Unité de soutien de secteur Edmonton | BFC/USS Edmonton | Base des Forces canadiennes Edmonton | BFC Edmonton ]


third-party developer | 3rd-party developer | third-party game developer | 3rd-party game developer | third-party video game developer | 3rd-party video game developer

développeur tiers | développeur tiers de jeux vidéo


Thermodynamic data base for the aquatic chemical speciation software package: MACS80 version 5/1990-VAX and MS-DOS, 3rd edition

Thermodynamic data base for the aquatic chemical speciation software package: MACS80 version 5/1990-VAX and MS-DOS, 3rd edition


Joint Working Party responsible for preparing the 3rd Conference of Mediterranean Regions

Groupe de travail mixte chargé de la préparation de la 3e Conférence des Régions méditerranéennes


Anti-Money Laundering Directive | Directive 2005/60/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing | Third EU Money Laundering Directive | 3rd AML/CTF Directive [Abbr.]

Directive 2005/60/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à la prévention de l'utilisation du système financier aux fins du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme | troisième directive anti-blanchiment | 3ème directive LBC/FT [Abbr.]


intercept point 3rd order | third order intercept point | IP3 [Abbr.]

point d'interception du troisième ordre


3rd hepatitis B vaccination

vaccination contre l'hépatite B, troisième dose


third brake light | 3rd brake light | hi-level brake light | high level brake light

feu de lunette arrière | feu de freinage surélevé | troisième feu de freinage | troisième feu d'arrêt | troisième feu stop | troisième feu de stop | troisième feu


direct stream at the base of the flames | direct stream at base of the flames | direct stream at base of flames | discharge stream at the base of the flames | discharge stream at base of the flames | discharge stream at base of flames

diriger le jet sur la base des flammes | attaquer le feu à la base des flammes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The aim of the 3rd Energy Package is to gradually move the energy market, which up to a decade ago had been based on a monopoly system, from a liberalisation stage towards a stage at which competition is genuine and sustainable.

Le troisième paquet énergie est censé faire évoluer progressivement le marché énergétique, qui reposait sur un système monopolistique jusqu’il y a dix ans, du stade de la libéralisation au stade supérieur, caractérisé par une concurrence authentique et durable.


40. Welcomes the Johannesburg Declaration of the 3rd Ordinary Session of the AU Conference of Ministers of Health of 9-13 April 2007 on the Strengthening of Health Systems for Equity and Development as an important initiative towards achieving the health MDGs; calls on the EU to support the AU member states in implementing the programmes based on that Declaration;

40. se félicite de la déclaration de Johannesburg adoptée lors de la troisième session ordinaire de la Conférence des ministres de la santé de l'UA qui s'est tenue du 9 au 13 avril 2007, sur le thème du "renforcement des systèmes de sante pour l'équité et le développement", qui constitue une initiative importante en vue de la réalisation des OMD en matière de santé; demande à l'Union européenne d'aider les États membres de l'Union africaine à mettre en place les programmes se basant sur cette déclaration;


40. Welcomes the Johannesburg Declaration of the 3rd Ordinary Session of the AU Conference of Ministers of Health of 9-13 April 2007 on the Strengthening of Health Systems for Equity and Development as an important initiative towards achieving the health MDGs; calls on the EU to support the AU member states in implementing the programmes based on that Declaration;

40. se félicite de la déclaration de Johannesburg adoptée lors de la troisième session ordinaire de la Conférence des ministres de la santé de l'UA qui s'est tenue du 9 au 13 avril 2007, sur le thème du "renforcement des systèmes de sante pour l'équité et le développement", qui constitue une initiative importante en vue de la réalisation des OMD en matière de santé; demande à l'Union européenne d'aider les États membres de l'Union africaine à mettre en place les programmes se basant sur cette déclaration;


39. Welcomes the Johannesburg Declaration of the 3rd Ordinary Session of AU Conference of Ministers of Health of 9-13 April 2007 on Strengthening of Health Systems for Equity and Development as an important initiative towards achieving the Health MDGs; calls on the EU to support the AU member states in implementing the programmes based on this declaration;

39. se félicite de la déclaration de Johannesburg adoptée lors de la troisième session ordinaire de la Conférence des ministres de la santé de l’UA qui s'est tenue du 9 au 13 avril 2007, sur le thème du "renforcement des systèmes de sante pour l’équité et le développement", qui constitue une initiative importante en vue de la réalisation des OMD en matière de santé; demande à l'Union européenne d'aider les États membres de l'Union africaine à mettre en place les programmes se basant sur cette déclaration;


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General context Council Directive 2002/38/EC was introduced with the primary aim of eliminating an undesired and unintended effect of the 6th VAT Directive whereby EU businesses found themselves charging and collecting VAT in circumstances which placed them at a competitive disadvantage vis-à-vis 3rd country based operations.

120 | Contexte général La directive 2002/38/CE a été adoptée dans l’objectif premier d’éliminer un effet indésirable inattendu de la 6ème directive TVA, amenant les entreprises européennes à facturer et à percevoir la TVA dans des circonstances les plaçant en situation de désavantage concurrentiel par rapport aux opérateurs des pays tiers.


9) For the purpose of the relatively small-scale pilot scheme it seems that a simple formula, either payroll (or alternatively the number of employees) or perhaps a three factor formula (1/3rd each for payroll, sales, property of the SME in the countries concerned), could be applied for apportioning the tax base between the participating Member States on a trial basis.

9) Pour les besoins du champ d'application relativement réduit du projet-pilote, il semble que l'on pourrait appliquer à titre d'essai une clé de répartition simple de la base d'imposition entre les États membres participants - la masse salariale (ou le nombre de salariés) - ou une formule à trois composantes (1/3 pour la masse salariale, 1/3 pour le chiffre d'affaires et 1/3 pour les actifs de la PME dans les pays concernés).


Since 1995, the legislature has produced a horizontal legislative base, including a definition of irregularities (1st pillar) and a concept of fraud (3rd pillar), the latter including a series of criminal offences (see in OJ C 316 of 27.11.1995, the preamble to the Convention on the protection of the financial interests of the European Communities, according to which "fraud affecting Community revenue and expenditure in many cases is not confined to a single country and is often committed by organised criminal networks" and, in OJ L 2 ...[+++]

Le législateur parvenait, dès 1995, à élaborer un socle législatif horizontal, comprenant, d'une part, la définition des comportements irréguliers (1er pilier), d'autre part, le concept des comportements frauduleux (3ème pilier), ces derniers englobant une pluralité d'infractions pénales (voir au JO C 316 du 27.11.1995, le préambule de la convention relative à la protection des intérêts financiers des Communautés européennes, selon lequel « la fraude affectant les recettes et les dépenses communautaires ne se limite pas, dans bien des cas, à un seul pays et est souvent le fait de filières criminelles organisées» et aussi, au JO L 292 du ...[+++]


General context Council Directive 2002/38/EC was introduced with the primary aim of eliminating an undesired and unintended effect of the 6th VAT Directive whereby EU businesses found themselves charging and collecting VAT in circumstances which placed them at a competitive disadvantage vis-à-vis 3rd country based operations.

120 | Contexte général La directive 2002/38/CE a été adoptée dans l’objectif premier d’éliminer un effet indésirable inattendu de la 6ème directive TVA, amenant les entreprises européennes à facturer et à percevoir la TVA dans des circonstances les plaçant en situation de désavantage concurrentiel par rapport aux opérateurs des pays tiers.


5. Stresses that there is a need for rigourous budgets and sound financial management; invites all institutions, in view of the very great pressure on heading 5 ('Administrative expenditure') to further fine-tune their calculations and scale down their budgetary projections for the 2003 financial year; recalls that all institutions have been requested in its resolutions of 3rd April 2001 (A5-0103/2001) and 25th October 2001 (A5-329/2001) to clearly define what their core activities and negative priorities are and to improve their activity based management approach; expects therefore all institutions to submit a report outlining their ...[+++]

5. souligne la nécessité de budgets rigoureux et d'une bonne gestion financière; invite toutes les institutions à affiner encore leurs calculs et à revoir à la baisse leurs projections budgétaires pour l'exercice 2003; rappelle que toutes les institutions ont été invitées, dans ses résolutions des 3 avril 2001 (A5-0103/2001) et 25 octobre 2001 (A5-329/2001), à définir clairement leurs activités essentielles et leurs priorités négatives et à améliorer leurs efforts en matière de gestion basée sur les activités; escompte par conséquent que toutes les institutions présenteront un rapport énumérant leurs activités essentielles et leurs pr ...[+++]


Honourable senators, with regard to the first question, I raised the issue that the 2nd Battalion of the Royal Canadian Regiment, based at the Combat Training Centre, Gagetown, was so under-strength that it was not able to deploy to Bosnia and was to be replaced in this endeavour by the 3rd Battalion RCRs, based at CFB Petawawa.

Honorables sénateurs, en ce qui concerne la première question, j'avais signalé le fait que le 2e Bataillon du Royal Canadian Regiment, basé au Centre d'instruction au combat, à Gagetown, n'avait pas été envoyé en Bosnie faute d'effectifs et qu'il avait été remplacé par le 3e Bataillon du RCR basé à la BFC de Petawawa.


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