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AD function group
Administrative personnel
Administrative service
Administrator
Administrators' function group
Civil service administrative officer
Civil service administrator
Computer service bureau
Computer service organization
Data processing bureau
Deputies' Service Bureau
EC language service
EC staff in category LA
GP out of hours service administration
Government administrative officer
Local authority administrator
Office services
Provide patient services post-treatment
Public administration manager
Public administrative officer
Public body administrator
Public service director
Service bureau

Translation of "Administration and Services Bureau " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
data processing bureau | service bureau

centre de traitement à façon | façonnier


Deputies' Service Bureau

Bureau des services aux députés




offer dental administrative post-treatment services to patients | provide dental administrative post-treatment patient service | provide dental administrative post-treatment patient services | provide patient services post-treatment

fournir des services administratifs dentaires aux patients après un traitement


GP out of hours service administration

gestion des heures supplémentaires de l'omnipraticien


civil service administrator | public service director | public administration manager | public body administrator

administratrice civile | administratrice de la fonction publique | administrateur de la fonction publique | administrateur de la fonction publique/administratrice de la fonction publique


administrator [ AD function group | administrators' function group | EC language service | EC staff in category LA ]

administrateur [ cadre linguistique CE | groupe de fonctions AD | groupe de fonctions des administrateurs | personnel CE de catégorie A | personnel CE de catégorie LA ]


government administrative officer | local authority administrator | civil service administrative officer | public administrative officer

adjointe administrative dans la fonction publique | adjoint administratif dans la fonction publique | adjoint administratif dans la fonction publique/adjointe administrative dans la fonction publique


administrative personnel [ administrative service | Office services(STW) ]

profession administrative [ personnel administratif ]


service bureau [ computer service bureau | computer service organization ]

société de services informatiques [ société de services | centre de traitement à façon | entreprise de traitement à façon | façonnier ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Requests, in this regard, the Secretary-General to present to the Committee on Budgets a global evaluation of the security measures taken so far by the Parliament and the budgetary consequences of such measures, since the decision to internalise Parliament security services (Bureau decision dated June 2012) and to outline the measures envisaged to reinforce Parliament's security inside and outside of its premises, as well as the impact of such measures on the 2016 budget; calls for information on the financial consequences of the interinstitutional administrative ...[+++]

23. demande au Secrétaire général, à cet égard, de présenter à la commission des budgets une évaluation globale des mesures de sécurité adoptées à ce jour par le Parlement ainsi que les conséquences budgétaires de ces mesures depuis la décision d'internaliser les services de sécurité du Parlement (décision du Bureau de juin 2012), et d'exposer les mesures envisagées pour renforcer la sécurité du Parlement dans ses locaux et à l'ext ...[+++]


22. Requests, in this regard, the Secretary-General to present to the Committee on Budgets a global evaluation of the security measures taken so far by the Parliament and the budgetary consequences of such measures, since the decision to internalise Parliament security services (Bureau decision dated June 2012) and to outline the measures envisaged to reinforce Parliament's security inside and outside of its premises, as well as the impact of such measures on the 2016 budget; calls for information on the financial consequences of the interinstitutional administrative ...[+++]

22. demande au Secrétaire général, à cet égard, de présenter à la commission des budgets une évaluation globale des mesures de sécurité adoptées à ce jour par le Parlement ainsi que les conséquences budgétaires de ces mesures depuis la décision d'internaliser les services de sécurité du Parlement (décision du Bureau de juin 2012), et d'exposer les mesures envisagées pour renforcer la sécurité du Parlement dans ses locaux et à l'ext ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Branch; David Fransen, Director general, Population Health Directorate, Health Promotion and Programs Branch; Janet Davies, Director, Strategies and Systems for Health Directorate, Health Promotion and Programs ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stewart, directrice, Division de l'élaboration et de la coordination des politiques, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; David Fransen, directeur général, Direction de la santé de la ...[+++]


Witnesses: From the National Council of Veteran Associations in Canada: H. Clifford Chadderton, Chairman; Brian Forbes, Honorary Secretary General and Legal Counsel; Faye Lavell, Director, National Service Bureau; Jean MacMillan, Assistant Director, Administrative, National Service Bureau.

Témoins : Du Conseil national des associations des anciens combattants du Canada : H. Clifford Chadderton, président; Brian Forbes, secrétaire général honoraire et conseiller juridique; Faye Lavell, directrice, Bureau national des services; Jean MacMillan, directrice adjointe, Administration, Bureau national des services.


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Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de G ...[+++]


The Federal Law Enforcement Officers Association (FLEOA) ( [http ...]

La Federal Law Enforcement Officers Association (FLEOA) ( [http ...]


- An ad hoc Commission, assisted by the Director of the Administration and the Legal Service, shall prepare a draft Notice of Recruitment and a draft procedure for the recruitment of a new Secretary General, which shall be presented for adoption at the Bureau in November 2003.

- Avec l'assistance du directeur de l'administration et du service juridique, une commission ad hoc élaborera un projet d'avis de vacance d'emploi et un projet de procédure en vue du recrutement d'un nouveau Secrétaire général, qui seront soumis au Bureau pour adoption lors de sa réunion de novembre 2003.


102. Points out that a Statute of this kind does not apply to service providers who, by virtue of their legal status, must fulfil their social security and taxation obligations themselves; recommends that, in order to ensure the greatest possible transparency, the Bureau should require Members who employ service providers to forward a copy of the invoices issued by the service providers/Members to the Administration, in the same way as ...[+++]

102. fait observer qu'un tel statut ne s'appliquerait pas aux prestataires de services étant donné que ceux-ci, de par leur statut juridique, doivent régler eux-mêmes leurs obligations en matière de sécurité sociale et de fiscalité; recommande au Bureau, afin de garantir une transparence maximale, d'imposer aux députés qui emploient des prestataires de services l'obligation de transmettre à l'administration une copie des factures ...[+++]


99. Points out that a Statute of this kind does not apply to service providers who, by virtue of their legal status, must fulfil their social security and taxation obligations themselves; recommends that, in order to ensure the greatest possible transparency, the Bureau should require Members who employ service providers to forward a copy of the invoices issued by the service providers/Members to the Administration, in the same way as ...[+++]

99. fait observer qu'un tel statut ne s'appliquerait pas aux prestataires de services étant donné que ceux‑ci, de par leur statut juridique, doivent régler eux-mêmes leurs obligations en matière de sécurité sociale et de fiscalité; recommande au Bureau, afin de garantir une transparence maximale, d'imposer aux députés qui emploient des prestataires de services l'obligation de transmettre à l'administration une copie des factures é ...[+++]


8. Notes the Secretary-General's statement that at present no disciplinary proceedings are pending within Parliament's administration; welcomes the fact that on 1 December 1999, i.e. even before the deliberations on the discharge for 1998, the Bureau, at the proposal of the Secretary-General, started an administrative inquiry; notes the Bureau decision of 13 June 2000, in connection with the Frederiksen case, not to seek redress as provided for by Article 22 of the Staff Regulations; notes that this decision is based on the conside ...[+++]

8. prend acte de la communication du Secrétaire général selon laquelle, à l'heure actuelle, nulle procédure disciplinaire n'est en cours au sein de l'administration du Parlement; se félicite que, dès le 1 décembre 1999, c'est-à-dire dès avant les délibérations sur la décharge 1998, le Bureau, sur proposition du Secrétaire général, ait engagé une enquête administrative; prend acte de la décision du Bureau, prise le 13 juin 2000, en vertu de laquelle, dans le contex ...[+++]


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