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Appropriate officer
Appropriate officers' representative
Appropriation
Appropriation authority
As appropriate
As far as may be necessary
Budget appropriation
Budget appropriation process
Budgetary appropriation
Budgetary appropriation process
Cultural appropriation
Cultural misappropriation
Cultural theft
If appropriate
If necessary
If need be
Implementation of appropriations
In so far as necessary
Proper officer
Racial appropriation
Responsible officer
Should the need arise
Use of appropriations
Utilisation of appropriations
Vote
Where appropriate
Where necessary
Where relevant

Translation of "Appropriate officer " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
appropriate officer [ responsible officer | proper officer ]

fonctionnaire compétent [ agent compétent | officier compétent ]


appropriate officers' representative

représentant des officiers compétents


appropriate officer

officier compétent [ officière compétente ]


Committee of Authorizing Officers for Administrative Appropriations

Comité des ordonnateurs des crédits d'administration


budget appropriation process | budget appropriation | appropriation | budgetary appropriation | budgetary appropriation process

ouverture d'un crédit | ouverture de crédit budgétaire | affectation d'une somme à


receive appropriate permissions for recorded audiovisual example use | receiving appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | Gaining appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | receive appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples

recevoir des autorisations appropriées pour l'utilisation d'exemples d'enregistrements audiovisuels


as appropriate | as far as may be necessary | if appropriate | if necessary | if need be | in so far as necessary | should the need arise | where appropriate | where necessary | where relevant

ainsi qu'il convient | au besoin | en tant que de besoin | éventuellement | le cas échéant | lorsque cela est nécessaire | lorsqu'il y a lieu | selon le cas | selon les besoins | si nécessaire | s'il y a lieu


implementation of appropriations | use of appropriations | utilisation of appropriations

exécution des crédits


appropriation | appropriation authority | budgetary appropriation | vote

crédit | crédit parlementaire | crédit budgétaire | autorisation de crédit


cultural appropriation | cultural theft | racial appropriation | cultural misappropriation

appropriation culturelle | vol culturel | usurpation culturelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
43 (1) Subject to subsections (7) and (8), where it appears to an appropriate officer that a member has contravened the Code of Conduct and the appropriate officer is of the opinion that, having regard to the gravity of the contravention and to the surrounding circumstances, informal disciplinary action under section 41 would not be sufficient if the contravention were established, the appropriate officer shall initiate a hearing into the alleged contravention and notify the officer designated by the Commissioner for the purposes of this section of that decision.

43 (1) Sous réserve des paragraphes (7) et (8), lorsqu’il apparaît à un officier compétent qu’un membre a contrevenu au code de déontologie et qu’eu égard à la gravité de la contravention et aux circonstances, les mesures disciplinaires simples visées à l’article 41 ne seraient pas suffisantes si la contravention était établie, il convoque une audience pour enquêter sur la contravention présumée et fait part de sa décision à l’officier désigné par le commissaire pour l’application du présent article.


(7) Where it is established to the satisfaction of an appropriate officer that a member against whom informal disciplinary action was taken under subsection (2), (3) or (4) has contravened the Code of Conduct, but the appropriate officer is of the opinion that the action so taken was inappropriate in the circumstances, the appropriate officer may vary that action by taking any one or more of the actions referred to in paragraphs (1)(a) to (g) in addition to or in substitution for that action.

(7) L’officier compétent qui est convaincu que le membre à qui ont été imposées en vertu des paragraphes (2), (3) ou (4) des mesures disciplinaires simples a contrevenu au code de déontologie, mais qui estime que les mesures ainsi imposées ne sont pas indiquées dans les circonstances, peut les modifier en y substituant ou y ajoutant une ou plusieurs des mesures visées aux alinéas (1)a) à g).


(5) Where it is established to the satisfaction of an appropriate officer that an officer has contravened the Code of Conduct, the appropriate officer may, if no action has been taken under subsection (4) in respect of the contravention, take any one or more of the actions referred to in paragraphs (1)(a) to (g) against the officer who has contravened the Code of Conduct.

(5) L’officier compétent qui est convaincu qu’un officier a contrevenu au code de déontologie peut, en l’absence de mesures imposées à cet égard en vertu du paragraphe (4), lui imposer une ou plusieurs des mesures visées aux alinéas (1)a) à g).


(3) Subject to section 21 and subsection (4), the appropriate officer shall appoint and convene an administrative discharge board comprised of at least one officer and such other members as the appropriate officer considers necessary for the purpose of considering the discharge of a member or the recommendation for discharge of an officer.

(3) Sous réserve de l’article 21 et du paragraphe (4), l’officier compétent établit un conseil de renvoi par mesure administrative composé d’au moins un officier et des autres membres qu’il juge nécessaires et le convoque pour étudier le renvoi projeté ou la recommandation de renvoi.


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21. Where a member or an officer does not make written representations or submit documentation to the appropriate officer within the time limit set out in paragraph 20(2)(c) and where the ground for discharge is one referred to in paragraph 19(b), (c), (f) or (i), the appropriate officer shall consider the particulars of the acts or omissions described in paragraph 20(2)(a) and may

21. Si, dans les cas où le motif de renvoi est l’un de ceux prévus aux alinéas 19b), c), f) et i), le membre intéressé ne présente pas d’observations écrites ou de documents à l’officier compétent dans le délai prévu à l’alinéa 20(2)c), ce dernier, après examen des actes ou des omissions visés à l’alinéa 20(2)a) :


2. Notes that in 2011, the Office committed 99,1 %, 75 % and 95,1 % of the appropriations received under Title I (Staff Expenditure), Title II (Administrative Expenditure) and Title III (Operational Expenditure) respectively; observes that in terms of paid appropriations the Office's execution rate stands at 96,8% under Title I, 33,8% under Title II and 47,1% under Title III; takes note of the Office's statement that the costs related to the new headquarters had a substantial impact on the execution rates for Titles II and III which ...[+++]

2. note qu'en 2011, l'Office a engagé 99,1 %, 75 % et 95,1 % des crédits relevant respectivement du titre 1 (dépenses de personnel), du titre 2 (dépenses de fonctionnement) et du titre 3 (dépenses opérationnelles); fait observer qu'au niveau des crédits payés, l'Office présente un taux d'exécution de 96,8 % pour le titre 1, de 33,8 % pour le titre 2 et de 47,1 % pour le titre 3; prend note de la déclaration de l'Office selon laquelle les coûts liés au nouveau siège ont eu des incidences substantielles sur les taux d'exécution pour les titres 2 et 3, qui se seraient élevés respectivement à 53 % et 58 % sans ce facteur; demande néanmoin ...[+++]


17. Calls for special attention to be given to the human resources involved in any present or future EU Resettlement Programme in order to ensure a procedure which allows good practices of adaptation and integration of refugees in the host society, as experience shows that resettlement efforts need to be conducted with monitoring by appropriate officers and experts;

17. demande qu'une attention particulière soit accordée aux ressources humaines engagées dans les programmes de réinstallation de l'Union européenne, présents ou à venir, afin de garantir une procédure qui permette l'instauration de bonnes pratiques d'adaptation et d'intégration des réfugiés dans la société d'accueil, sachant que l'expérience montre que les actions de réinstallation doivent être menées sous le contrôle de personnels compétents et d'experts;


17. Calls for special attention to be given to the human resources involved in any present or future EU Resettlement Programme in order to ensure a procedure which allows good practices of adaptation and integration of refugees in the host society, as experience shows that resettlement efforts need to be conducted with monitoring by appropriate officers and experts;

17. demande qu'une attention particulière soit accordée aux ressources humaines engagées dans les programmes de réinstallation de l'Union européenne, présents ou à venir, afin de garantir une procédure qui permette l'instauration de bonnes pratiques d'adaptation et d'intégration des réfugiés dans la société d'accueil, sachant que l'expérience montre que les actions de réinstallation doivent être menées sous le contrôle de personnels compétents et d'experts;


17. Calls for special attention to be given to the human resources involved in any present or future EU Resettlement Programme in order to ensure a procedure which allows good practices of adaptation and integration of refugees in the host society, as experience shows that resettlement efforts need to be conducted with monitoring by appropriate officers and experts;

17. demande qu'une attention particulière soit accordée aux ressources humaines engagées dans les programmes de réinstallation de l'Union européenne, présents ou à venir, afin de garantir une procédure qui permette l'instauration de bonnes pratiques d'adaptation et d'intégration des réfugiés dans la société d'accueil, sachant que l'expérience montre que les actions de réinstallation doivent être menées sous le contrôle de personnels compétents et d'experts;


Reducing the administrative burden, efficient communication between the appropriate offices, simplification of procedures and harmonisation of legislation will result in the rapid and effective transposition of directives in the Member States.

Une réduction de la charge administrative, une communication efficace entre les bureaux adéquats, une simplification des procédures et une harmonisation de la législation aboutiront à la transposition rapide et efficace des directives dans les États membres.


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