Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Archive and records manager
Archive manager
Archives
Archives and Records Management Centre
Archives and Records Management Section
Archivist
Archivist and records manager
Filing
Nova Scotia Archives and Records Management
RAMP
Records and Archives Management Programme
Records management
Unit 2B - Records Management and Central Archives

Translation of "Archives and Records Management Centre " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Archives and Records Management Centre

Centre de gestion des archives et des dossiers


archive and records manager | archivist and records manager | archive manager | archivist

chef de service d'archives | cheffe de service d'archives | responsable de service d'achives


archives [ filing | records management | records management(UNBIS) ]

archives [ archivage | gestion des archives ]


Nova Scotia Archives and Records Management

Service des archives et de la gestion des dossiers de la Nouvelle-Écosse


Archives and Records Management Section

Section des archives et de la gestion des dossiers


Alliance of Libraries, Archives and Records Management

Alliance des archives, des bibliothèques et de la gestion des documents


Unit 2B - Archives, Records and Documentation | Unit 2B - Records Management and Central Archives

Unite 2B - Archives, Records et Documentation | Unité 2B - Records Management et Archives centrales


Records and Archives Management Programme | RAMP [Abbr.]

Programme de gestion de documents et des archives | RAMP [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Between 2006 and 2010 the Commission will set up, with the Member States, a reference framework for authenticated electronic documents across the EU and will develop and implement a work programme for closer cooperation on management and authentication of and easier cross-border access to electronic records and archives in public administrations.

Entre 2006 et 2010, la Commission établira, avec les États membres, un cadre de référence relatif aux documents électroniques authentifiés dans l’UE et mettra au point et en œuvre un programme de travail pour une coopération plus étroite concernant la gestion et l’authentification des dossiers et archives électroniques dans l’administration publique et un accès transfrontière plus aisé à ces documents.


It's an umbrella organization that represents over 80 archival institutions across the province. These include religious, university and municipal archives, as well as community museums with archives components, and the Nova Scotia Archives and Records Management.

Il s'agit d'une organisation cadre qui représente plus de 80 centres d'archives de la province, dont des archives religieuses, universitaires et municipales, ainsi que des musées communautaires ayant des archives, sans compter la Nova Scotia Archives and Records Management.


In the case of the First Nations of Atlantic Canada, our information is everywhere from legislative libraries, to community libraries, to Nova Scotia Archives and Records Management, and in Ottawa at the Library and Archives.

Dans le cas des Premières nations de la région Atlantique, les documents sont dispersés entre les bibliothèques législatives, les bibliothèques communautaires, les Archives de la Nouvelle-Écosse et la Bibliothèque et les Archives nationales à Ottawa.


It involves a new consortium between the Council of Nova Scotia Archives, Nova Scotia Archives and Records Management, and the CBC.

Il s'agit d'un nouveau regroupement entre le Council of Nova Scotia Archives, la Nova Scotia Archives and Records Management et la CBC.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
it has the capacity to issue and manage attesting documents referred to in Article 4(1), as well as to process and archive records.

il est en mesure de délivrer et de gérer les attestations visées à l'article 4, paragraphe 1, ainsi que de traiter et d'archiver des dossiers.


It has almost 30 years of experience in managing the historical archives of the Union, provides state-of-the-art repository and research facilities built expressly for the preservation and consultation of those archives, and has an international reputation as the centre for those archives.

Fort d'une expérience de près de trente ans dans la gestion des archives historiques de l'Union, il offre des installations de stockage et de recherche des plus modernes, construites expressément pour la conservation et la consultation de ces archives, et jouit d'une réputation internationale en tant que centre d'archivage.


have put strategies in place to ensure that care is patient-centred, that patients' rights (such as the right to informed consent; the right to information concerning their own health; the right to access to their medical records; the right to privacy; the right to complain and the right to obtain compensation, the right to be empowered and to participate (for example, through customer relations management strategies, patient education strat ...[+++]

avoir mis en place des stratégies propres à garantir la fourniture de soins axés sur le patient et le respect des droits de celui-ci (tel que le droit de donner son consentement éclairé, le droit d'obtenir des informations sur son état de santé, le droit d'avoir accès à son dossier médical, le droit à la protection de sa vie privée, le droit de porter plainte et le droit à réparation, le droit à la responsabilisation et à la participation — par exemple par des politiques de gestion des relations avec la clientèle, d'éducation du patient et de participation active des patie ...[+++]


Between 2006 and 2010 the Commission will set up, with the Member States, a reference framework for authenticated electronic documents across the EU and will develop and implement a work programme for closer cooperation on management and authentication of and easier cross-border access to electronic records and archives in public administrations.

Entre 2006 et 2010, la Commission établira, avec les États membres, un cadre de référence relatif aux documents électroniques authentifiés dans l’UE et mettra au point et en œuvre un programme de travail pour une coopération plus étroite concernant la gestion et l’authentification des dossiers et archives électroniques dans l’administration publique et un accès transfrontière plus aisé à ces documents.


The pre-1906 census records are with the National Archives; census records since 1906 remain under the control of Statistics Canada, though they are stored simply for storage purposes in one of our record centres.

Les relevés originaux des recensements antérieurs à 1906 sont conservés aux Archives nationales; les relevés des recensements postérieurs à 1906 continuent de relever de la responsabilité de Statistique Canada, bien qu'ils soient simplement entreposés dans un de nos centres de dépôt de documents.


Peter Bond, 300 Years of British Gibraltar 1704-2004 Gibraltar: Peter-Tan Publishing, 2003 Courtesy of Nova Scotia Archives and Record Management

Peter Bond, 300 Years of British Gibraltar 1704-2004 Gibraltar, éditions Peter-Tan Publishing, 2003 Avec l’autorisation du Service des archives et de la gestion des dossiers de la Nouvelle-Écosse




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Archives and Records Management Centre' ->

Date index: 2021-10-12
w