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AAMD
AD
Advertising art director
Art director
Art editor
Artistic director
Artistic projects manager
Arts center director
Arts conservatory director
Association of Art Museum Directors
Creative director
Cultural center manager
Cultural centre director
Director of cultural center
Director of e-supply business
Director of electronic supply business
Director of online supply business
E-supply business director
Electronic supply business director
FE director
Further education director
Further education principal
Online supply business director
Video game art director
Video game artistic director

Traduction de «Art director » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
art director | artistic director | video game art director | video game artistic director

directeur artistique | DA | directrice artistique | DA


art director | AD [Abbr.]

directeur artistique | DA [Abbr.]




art director [ art editor | creative director ]

directeur artistique [ directrice artistique | directeur de la création | directrice de la création | directeur de la création publicitaire | directrice de la création publicitaire | directeur de création | directrice de création ]


art director | AD | artistic director

directeur artistique | directrice artistique | concepteur graphique | conceptrice graphique


advertising art director | creative director | art director | artistic projects manager

directrice artistique | directeur artistique | directeur artistique/directrice artistique


arts center director | director of cultural center | cultural center manager | cultural centre director

directrice de centre culturel | directeur de centre culturel | directeur de centre culturel/directrice de centre culturel


FE director | further education director | arts conservatory director | further education principal

directrice d'établissement d'enseignement post-secondaire | président d'université | directeur d'établissement d'enseignement post-secondaire | directeur d'établissement d'enseignement post-secondaire/directrice d'établissement d'enseignement post-secondaire


Association of Art Museum Directors | AAMD [Abbr.]

Association des directeurs de musées | AAMD [Abbr.]


online supply business director | e-supply business director | electronic supply business director | director of online supply business | director of electronic supply business | director of e-supply business

directeur de l'approvisionnement en ligne | directrice de l'approvisionnement en ligne | directeur de l'approvisionnement électronique | directrice de l'approvisionnement électronique | directeur de l'approvisionnement sur Internet | directrice de l'approvisionnement sur Internet | directeur de la logistique en ligne | directrice de la logistique en ligne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Then they shape their work around the demands of producers, directors, actors, art directors and editors, all the while trying to hold fiercely to the creative vision that inspired them to start.

Ensuite, ils façonnent leur travail autour des besoins et des exigences des producteurs, des réalisateurs, des acteurs, des directeurs artistiques et des monteurs, tout en essayant de s'accrocher solidement à la vision créatrice qui les a d'abord inspirés.


We work a lot with core teams—a producer, a creative director, an art director—and sometimes you want to keep the creative team together.

Nous travaillons beaucoup avec des équipes de base — un producteur, un directeur de la création, un directeur artistique —, et, parfois, nous voulons conserver l'équipe de création.


The directors shall be qualified individuals, with significant experience in the field of arts and humanities including the application of information technology in the arts and humanities. The Board of Directors is accountable to the General Assembly.

Les membres du conseil d'administration sont qualifiés et possèdent une expérience appréciable dans le domaine des arts et des sciences humaines, y compris dans l'application des technologies de l'information aux arts et aux sciences humaines. Le conseil d'administration rend compte à l'assemblée générale.


That the Standing Committee of Canadian Heritage calls to appear the following representatives from the Canada Council for the Arts: director, Robert Sirman; chairperson, Joseph L. Rotman; and vice-chair, Simon Brault; to provide information regarding the $13 million the Canada Council for the Arts has allocated to provide funds and resources to the arts community for international promotion and touring, and that the findings be reported back to the House and the vote be a public vote.

Que le Comité permanent du Patrimoine canadien invite à comparaître les personnes suivantes du Conseil des arts du Canada : son directeur, Robert Sirman, son président, Joseph L. Rotman et son vice-président, Simon Brault, afin qu'ils fournissent des précisions concernant les 13 millions de dollars que le Conseil des arts a alloués pour financer et fournir des ressources au milieu artistique pour la promotion et les voyages à l'étranger, et que les conclusions obtenues soient rapportées à la Chambre et qu'un vote public soit tenu.


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That the Standing Committee on Canadian Heritage calls to appear, at its earliest convenience, the following representatives from the Canada Council for the Arts: director, Robert Sirman; chairperson, Joseph L. Rotman; and vice-chair, Simon Brault, to provide information regarding the $13 million the Canada Council for the Arts has allocated to provide funds and resources to the arts community for international promotion and touring, and that the findings be reported back to the House and the vote be a public vote.

Que le Comité permanent du patrimoine canadien invite à comparaître dès que possible les personnes suivantes du Conseil des Arts du Canada : son directeur, Robert Sirman, son président, Joseph L. Rotman et son vice-président, Simon Brault, afin qu'ils fournissent l'information au sujet des 13 millions de dollars que le Conseil des Arts a alloués pour financer et fournir des ressources au milieu artistique pour la promotion et les voyages à l'étranger, et que les conclusions obtenues soient rapportées à la Chambre et qu'un vote public soit tenu.


87. Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts" meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan – these being the conditions laid down by the Europea ...[+++]

87. reconnaît les tentatives du Conseil et de la Commission pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, en marge de ce dialogue, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias ; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être invoqué comme raison de lever des sanctions; constate que l'absence d'une enquête internationale ind ...[+++]


87. Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts" meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan – these being the conditions laid down by the Europea ...[+++]

87. reconnaît les tentatives du Conseil et de la Commission pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, en marge de ce dialogue, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias ; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être invoqué comme raison de lever des sanctions; constate que l'absence d'une enquête internationale ind ...[+++]


87. Recognises attempts by the Commission and the Council to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts’ meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvement in the human rights situation in Uzbekistan – these being the conditions laid down by the Europea ...[+++]

87. reconnaît les tentatives de la Commission et du Conseil pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias en marge de ce dialogue; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être invoqué comme raison de lever des sanctions; constate que le manque d'une enquête internationale indép ...[+++]


D. whereas Mark Weil, founder and art director of the independent Ilkhom Theatre, was murdered in Tashkent on 9 September 2007; whereas the Ilkhom Theatre is one of the very few remaining cultural opposition voices in the country,

D. considérant que Mark Weil, fondateur et directeur artistique du théâtre indépendant Ilkhom a été assassiné à Tachkent le 9 septembre 2007; considérant que le théâtre Ilkhom est l'une des rares voix d'opposition qui subsistent dans le pays dans le domaine culturel;


We need to ensure an ability, in the words of the Canada Council for the Arts director, John Hobday, “to attract and retain the highly skilled administrative staff required to connect artists and audiences”.

Nous devons avoir les moyens, comme le disait le directeur du Conseil des arts du Canada, John Hobday, « d'attirer et de conserver le personnel administratif hautement qualifié, qui pourrait mettre en contact artistes et publics ».


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