Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate learning programmes
Assess education programmes
Assessment Education Committee
Audit education programmes
Boost education programmes
Check education programmes
Committee on Assessing the Progress of Education
Conduct survey to assess leisure programmes
Education programme
Educational assessment
Educational curriculum
Educational diagnosis
Educational programme
Endorse education programmes
Evaluate education programmes
Evaluate entertainment programme
Evaluate programmes of entertainment
NATCAP
NRC
National Assessment of Educational Progress
Obtain feedback regarding entertainment programmes
Promote education programmes
School curriculum
School subjects
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Training curriculum
Training programmes

Traduction de «Assess education programmes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

évaluer des programmes éducatifs


conduct survey to assess leisure programmes | obtain feedback regarding entertainment programmes | evaluate entertainment programme | evaluate programmes of entertainment

estimer les programmes de divertissement | évaluer les divertissements | étudier les programmes de divertissement | évaluer les programmes de divertissement


advocate learning programmes | endorse education programmes | boost education programmes | promote education programmes

promouvoir des programmes éducatifs


educational assessment [ educational diagnosis ]

évaluation pédagogique [ évaluation scolaire ]


National Technical Cooperation Assessment and Programmes | NATCAP [Abbr.]

Analyse et programmation nationales de la coopération technique


Assessment Education Committee

Comité responsable de la formation des évaluateurs






Nation's Report Card, National Assessment of Educational Progress [ NRC | National Assessment of Educational Progress, The Nation's Report Card | National Assessment of Educational Progress | Committee on Assessing the Progress of Education | Exploratory Committee on Assessing the Progress of Education ]

Nation's Report Card, National Assessment of Educational Progress [ NRC | National Assessment of Educational Progress, The Nation's Report Card | National Assessment of Educational Progress | Committee on Assessing the Progress of Education | Exploratory Committee on Assessing the Progress of Education ]


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

programme d'enseignement [ programme de formation | programme éducatif | programme scolaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Supporting the promotion of excellence in teaching at all levels, in the design of teacher education programmes and in learning organisation and incentive structures, as well as exploring new ways to assess the quality of teacher training

Encourager la promotion de l'excellence à tous les niveaux de l'enseignement, dans la conception des programmes de formation des enseignants, dans l'organisation de l'apprentissage et la mise en place de structures d'incitation, et rechercher de nouveaux moyens d'évaluer la qualité de la formation des enseignants.


Encourages the Commission and the Member States to review the existing rules for the evaluation of education and training programmes funded by European financial instruments, focusing more on quality-based impact assessment and on results in relation to observed ET 2020 priorities.

encourage la Commission et les États membres à réexaminer les règles actuelles régissant l'évaluation des programmes d'éducation et de formation financés par les instruments financiers européens, en plaçant davantage l'accent sur l'évaluation qualitative de leur impact et sur les résultats par rapport aux priorités d'ET 2020 qui ont été respectées.


40. Calls for a clearer link to be established between secondary and higher education programmes and the needs of the job market and stresses the important role of apprenticeships; calls on the Commission to promote formal and informal learning; believes that professional cards could be a concrete measure to facilitate the mobility of professionals in the Single Market, at least in certain sectors; urges the Commission, ahead of its review, to carry out an assessment of the impact of the introduction of European professional cards, ...[+++]

40. demande qu'un lien plus direct soit établi entre les programmes de l'éducation secondaire et supérieure et les besoins du marché du travail et souligne l'importance de l'apprentissage; invite la Commission à promouvoir l'apprentissage formel et informel; estime que les cartes professionnelles pourraient constituer une mesure concrète pour faciliter la mobilité des professionnels au sein du marché unique, au moins dans certains secteurs; invite instamment la Commission, avant de mener la révision de la directive, à effectuer une évaluation des incidences de la création des cartes professionnelles européennes, en prenant en compte l ...[+++]


40. Calls for a clearer link to be established between secondary and higher education programmes and the needs of the job market and stresses the important role of apprenticeships; calls on the Commission to promote formal and informal learning; believes that professional cards could be a concrete measure to facilitate the mobility of professionals in the Single Market, at least in certain sectors; urges the Commission, ahead of its review, to carry out an assessment of the impact of the introduction of European professional cards, ...[+++]

40. demande qu'un lien plus direct soit établi entre les programmes de l'éducation secondaire et supérieure et les besoins du marché du travail et souligne l'importance de l'apprentissage; invite la Commission à promouvoir l'apprentissage formel et informel; estime que les cartes professionnelles pourraient constituer une mesure concrète pour faciliter la mobilité des professionnels au sein du marché unique, au moins dans certains secteurs; invite instamment la Commission, avant de mener la révision de la directive, à effectuer une évaluation des incidences de la création des cartes professionnelles européennes, en prenant en compte l ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Suggests a new approach of guidance through life, whereby universities, students and the whole range of economic and social sectors would benefit from following up young graduates more closely in order to assess the economic and social usefulness of education programmes;

31. suggère de nouvelles méthodes d'orientation dans la vie active, par lesquelles les universités, les étudiants et les milieux économiques et sociaux dans toutes leurs diversités gagneraient à suivre de plus près les jeunes diplômés afin d'évaluer l'utilité sociale et économique des programmes d'enseignement;


31. Suggests a new approach of guidance through life, whereby universities, students and the whole range of economic and social sectors would benefit from following up young graduates more closely in order to assess the economic and social usefulness of education programmes;

31. suggère de nouvelles méthodes d'orientation dans la vie active, par lesquelles les universités, les étudiants et les milieux économiques et sociaux dans toutes leurs diversités gagneraient à suivre de plus près les jeunes diplômés afin d'évaluer l'utilité sociale et économique des programmes d'enseignement;


17. Believes that the communication of scientific evidence of human impact on the global climate must be the main element of a broader effort to raise public awareness and subsequently gain and maintain public support for political measures to curb carbon emissions, such as interaction with the various social players, not only in the industrialised countries but also in the emerging economies; asks the IPCC to publish a summary of its assessment reports; believes, furthermore, that individual changes in lifestyle patterns are necessary and should be a part of educational programme ...[+++]

17. estime que la communication de preuves scientifiques de l'impact humain sur le climat mondial doit constituer le premier élément d'une action plus large visant à sensibiliser davantage les citoyens afin d'obtenir et de garantir qu'ils soutiennent les mesures politiques destinées à réduire les émissions de carbone, telles que l'interaction avec les différents acteurs sociaux, non seulement dans les pays industrialisés mais également dans les économies émergentes; demande au GIEC de publier une synthèse de ses rapports d'évaluation; est, par ailleurs, convaincu que des changements individuels au niveau du mode de vie sont nécessaires ...[+++]


This assessment should take account of the extent to which the Member States have found safe alternatives to nitrites/nitrates, and their progress in establishing educational programmes in alternative processing.

Il convient que cette évaluation tienne compte de la mesure dans laquelle les États membres ont trouvé des solutions de remplacement des nitrites/nitrates ne présentant pas de danger et des progrès qu'ils ont accomplis dans l'établissement de programmes éducatifs en matière de méthodes de transformation alternatives.


The Council of Education Ministers of 6 May 1996 stressed the need to set up a pilot programme on the quality assessment of school education.

Le Conseil des ministres de l'éducation du 6 mai 1996, a insisté sur la nécessité de mettre en œuvre un projet pilote sur l'évaluation de la qualité de l'éducation scolaire.


3". guidance and counselling" means a range of activities such as information, assessment, orientation and advice to assist learners to make choices relating to education and training programmes or employment opportunities.

3) "orientation": un éventail d'activités telles que l'information, l'évaluation, l'orientation et l'offre de conseils pour aider les apprenants à faire des choix parmi les programmes d'éducation et de formation ou les possibilités d'emploi.


w