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Acronym
Assess education programmes
Assessment Education Committee
Audit education programmes
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Check education programmes
Committee on Assessing the Progress of Education
Council for Cultural Cooperation
Education Committee
Educational assessment
Educational diagnosis
Evaluate education programmes
NRC
National Assessment of Educational Progress
PRAAC
PRAC
Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee
Pharmacovigilance Risk Assessment Committee
Special education advisory committee
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research

Traduction de «assessment education committee » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Assessment Education Committee

Comité responsable de la formation des évaluateurs


Pharmacovigilance Risk Assessment Advisory Committee | Pharmacovigilance Risk Assessment Committee | PRAAC [Abbr.] | PRAC [Abbr.]

comité consultatif pour l’évaluation des risques en matière de pharmacovigilance | comité pour l’évaluation des risques en matière de pharmacovigilance


audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

évaluer des programmes éducatifs


educational assessment [ educational diagnosis ]

évaluation pédagogique [ évaluation scolaire ]






Nation's Report Card, National Assessment of Educational Progress [ NRC | National Assessment of Educational Progress, The Nation's Report Card | National Assessment of Educational Progress | Committee on Assessing the Progress of Education | Exploratory Committee on Assessing the Progress of Education ]

Nation's Report Card, National Assessment of Educational Progress [ NRC | National Assessment of Educational Progress, The Nation's Report Card | National Assessment of Educational Progress | Committee on Assessing the Progress of Education | Exploratory Committee on Assessing the Progress of Education ]


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Conseil de coopération culturelle [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Comité directeur de l'éducation | Comité directeur de l'enseignement supérieur et de la recherche | Comité directeur de la culture | Comité directeur du patrimoine culturel ]




special education advisory committee

comité consultatif pour l'enfance en difficulté
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
15. Calls on the Commission to take full account of the correct horizontal social clause as specified in Article 9 TFEU, under which the EU has to take into account requirements linked to the promotion of a high level of employment, the guarantee of adequate social protection, the fight against social exclusion, and a high level of education, training and protection of human health, and calls on the Commission to specify how the Platform will affect assessments of the implementation of that clause; calls for more in-depth social impa ...[+++]

15. demande à la Commission de pleinement tenir compte de la clause sociale horizontale correcte comme prévu par l'article 9 du traité FUE selon lequel l'Union prend en compte les exigences liées à la promotion d'un niveau d'emploi élevé, à la garantie d'une protection sociale adéquate, à la lutte contre l'exclusion sociale ainsi qu'à un niveau élevé d'éducation, de formation et de protection de la santé humaine, et la prie de préciser le rôle de la plateforme dans l'évaluation de sa mise en œuvre; demande l'approfondissement des étu ...[+++]


15. Calls on the Commission to take full account of the correct horizontal social clause as specified in Article 9 TFEU, under which the EU has to take into account requirements linked to the promotion of a high level of employment, the guarantee of adequate social protection, the fight against social exclusion, and a high level of education, training and protection of human health, and calls on the Commission to specify how the Platform will affect assessments of the implementation of that clause; calls for more in-depth social impa ...[+++]

15. demande à la Commission de pleinement tenir compte de la clause sociale horizontale correcte comme prévu par l'article 9 du traité FUE selon lequel l'Union prend en compte les exigences liées à la promotion d'un niveau d'emploi élevé, à la garantie d'une protection sociale adéquate, à la lutte contre l'exclusion sociale ainsi qu'à un niveau élevé d'éducation, de formation et de protection de la santé humaine, et la prie de préciser le rôle de la plateforme dans l'évaluation de sa mise en œuvre; demande l'approfondissement des étu ...[+++]


welcomes the fact that, on 20 May 2010, a special parliamentary committee was set up to amend and complete the legislative framework concerning the process to decentralise and strengthen local self-government, with the specific remit of furthering measures to implement the constitutional principles of local self-government and the decentralisation of public services, in strict compliance with the European Charter of Local Self-Government; supports this committee's aim of conducting a comprehensive assessment of the legal framework co ...[+++]

salue la création, le 20 mai 2010, de la commission parlementaire spéciale chargée de modifier et de compléter le cadre juridique relatif au processus de décentralisation et de consolidation de l'autonomie locale, spécifiquement mandatée pour garantir la continuité des mesures visant à assurer l'application effective des principes constitutionnels de l'autonomie locale et de la décentralisation des services publics, dans le strict respect de la Charte européenne de l'autonomie locale. Le Comité accueille favorablement l'intention de ladite commission de procéder à une évaluation complète du cadre juridique visant tous les aspects des act ...[+++]


I welcome the fact that the compromise also manages to incorporate what I consider to be highly significant proposals which were adopted by the Committee on Employment and which mainly include encouraging the Member States to take more effective action in this area, emphasising the role of students when assessing satisfaction with educational outcomes and supporting the people who deliver education.

Je salue le fait que le compromis parvienne aussi à incorporer ce que j’estime être des propositions extrêmement significatives, qui ont été adoptées par la commission de l’emploi et qui visent principalement à encourager les États membres à prendre des mesures plus efficaces dans ce domaine, à mettre en évidence le rôle des étudiants lors de l’évaluation de la satisfaction des résultats scolaires et à soutenir les personnes qui dispensent l’enseignement.


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– The next item is the report (A5-0200/2000) by Mr Gutiérrez-Cortines, on behalf of the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport, on the Commission report to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the implementation, results and overall assessment of the European Year of Lifelong Learning (1996), submitted pursuant to Article 8 of European Parliament and Council Decision 2493/95/EC [COM ...[+++]

- L’ordre du jour appelle le rapport (A5-0200/2000) de Mme Gutiérrez Cortines, au nom de la commission de la culture, de la jeunesse, de l’éducation, des médias et des sports, sur le rapport de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions sur la mise en oeuvre, les résultats et l’évaluation globale de l’Année européenne de l’éducation et de la formation tout au long de la vie (1996), présenté conformément à l’arti ...[+++]


– The next item is the report (A5-0200/2000 ) by Mr Gutiérrez-Cortines, on behalf of the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport, on the Commission report to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the implementation, results and overall assessment of the European Year of Lifelong Learning (1996), submitted pursuant to Article 8 of European Parliament and Council Decision 2493/95/EC [CO ...[+++]

- L’ordre du jour appelle le rapport (A5-0200/2000 ) de Mme Gutiérrez Cortines, au nom de la commission de la culture, de la jeunesse, de l’éducation, des médias et des sports, sur le rapport de la Commission au Conseil, au Parlement européen, au Comité économique et social et au Comité des régions sur la mise en oeuvre, les résultats et l’évaluation globale de l’Année européenne de l’éducation et de la formation tout au long de la vie (1996), présenté conformément à l’art ...[+++]


- the decision of the Joint Committee to add the Committee for Protection of Individuals with regard to the Processing of Personal data to the list of Protocol 37 is being prepared in order to allow for EEA/EFTA participation in the interests of the good functioning of the agreement; -the EEA Council notes the participation of EEA/EFTA in the committees established in framework of programmes in which they participate like MEDIA II, INFO 2000 and in the area of Education; -the EEA Council notes EEA/EFTA participation in the Advisor ...[+++]

la décision du Comité mixte sur l'ajout sur la liste du protocole 37 du Groupe "Protection des personnes" à l'égard du traitement des données à caractère personnel, est en cours d'élaboration, afin de permettre la participation des Etats de l'AELE/EEE dans l'intérêt du bon fonctionnement de l'accord ; le Conseil de l'EEE prend note de la participation des Etats de l'AELE/EEE aux comités institués dans le cadre des programmes auxquels ils sont associés, par exemple MEDIA II et Info 2000, ainsi que dans le domaine de l'éducation ; le Conseil de l ...[+++]


- the reduction of sexual transmission : . education and information programmes, . creation and launching of media campaigns (television, radio, films, etc.), . educational programmes aimed at specific groups, . improvement of programmes to control sexually transmitted diseases (STD) ; - 4 - - the reduction and control of perinatal transmission : . screening of pregnant women, . counselling of seropositive women on the consequences of HIV infection, . advice to seronegative women on how to avoid infection, . screening and counselling of other members of the family where necessary ; - the reduction of transmission through use of contami ...[+++]

- 4 - - la reduction de la transmission sexuelle par les mesures suivantes : - programmes d'education et d'information, - conception et lancement de campagnes par les medias (television, radio, films, etc...), - programmes educatifs visant des groupes determines, - renforcement des programmes de lutte contre les maladies sexuellement transmissibles (MST). - Lutte contre la transmission perinatale par les mesures suivantes : - depistage chez les femmes enceintes; - information des femmes seropositives sur les consequences de l'infection par le virus VIH; - information des fe ...[+++]


That Bill S-6, An Act to assist in the prevention of wrongdoing in the Public Service by establishing a framework for education on ethical practices in the workplace, for dealing with allegations of wrongdoing and for protecting whistleblowers, be not now read the third time, but that it be referred back to the Standing Senate Committee on National Finance for the purpose of assessing the Bill in the context of the President of the ...[+++]

Que le projet de loi S-6, Loi visant à favoriser la prévention des conduites répréhensibles dans la fonction publique en établissant un cadre pour la sensibilisation aux pratiques conformes à l'éthique en milieu de travail, le traitement des allégations de conduites répréhensibles et la protection des dénonciateurs, ne soit pas maintenant lu une troisième fois, mais qu'il soit renvoyé de nouveau au Comité sénatorial permanent des finances nationales aux fins d'évaluation à la lumière de la déclaration de la présidente du Conseil du Trésor, le 28 juin 2001, et de la publication de la Politique sur la divulgation interne d'informations con ...[+++]


In the report the Commission assesses the implementation of this Directive and invites the European Parliament, the Council, the Economic and Social Committee and the Advisory Committee on Education and Training in the Field of Architecture to offer their observations on possible amendments to the Directive before a formal amending proposal is presented.

Dans ce rapport, la Commission évalue l'application de la présente directive et invite le Parlement européen, le Conseil, le Comité économique et social et le Comité consultatif pour la formation dans le domaine de l'architecture à se prononcer sur certaines modifications possibles de cette directive avant de présenter une proposition modificatrice.


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