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Benchmark income tax system
Benchmark individual income tax system
Benchmark tax structure
Benchmark tax system
Buoyancy of a tax system
Buoyancy of tax revenue
DIT
Dual income tax
Dual income tax system
Harmonisation of tax systems
Invoice system
Nordic dual income tax system
Nordic tax system
System of taxation
Tax arrangements
Tax buoyancy
Tax from tax system
Tax harmonisation
Tax harmonization
Tax structure
Tax system
Taxation
Taxation system

Translation of "Benchmark tax system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
benchmark tax system [ benchmark income tax system ]

régime fiscal de référence


benchmark individual income tax system

régime de référence de l'impôt sur le revenu des particuliers


tax system [ taxation | taxation(GEMET) ]

fiscalité [ charge fiscale | imposition | régime fiscal | système fiscal | taxation ]


invoice system | tax from tax system

méthode des déductions taxe sur taxe


dual income tax | DIT | dual income tax system | Nordic dual income tax system | Nordic tax system

système d'imposition à deux volets | système d'imposition à double régime


benchmark tax structure

structure fiscale de référence [ structure fiscale de base ]


tax harmonisation [ harmonisation of tax systems | tax harmonization ]

harmonisation fiscale [ harmonisation des fiscalités | lutte contre la concurrence fiscale ]


tax system | tax structure | taxation system | system of taxation

système fiscal | appareil fiscal | réglementation fiscale | régime fiscal




tax buoyancy | buoyancy of a tax system | buoyancy of tax revenue

élasticité globale d'un système fiscal | réponse de la fiscalité à une augmentation de la base
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
65. Notes that the concept of ‘nature and general scheme of the national system’ is a central reference in assessing whether direct or indirect tax measures are selective or not, and thus compatible or not with the internal market, and that any state aid should be assessed in relation to the pre-existing equilibrium; stresses that, as the EU benchmark for assessing potential distortions is the national system of reference , not all distortions of comp ...[+++]

65. relève que le concept de "la nature ou l'économie générale du système fiscal" constitue une référence essentielle pour se prononcer sur le caractère sélectif de mesures fiscales directes ou indirectes (et donc sur la compatibilité de ces mesures avec le marché intérieur), et qu'il y a lieu d'examiner toute aide d'État par rapport à l'équilibre existant; souligne qu'étant donné que le critère utilisé par l'Union pour déterminer l'existence d'une éventuelle distorsion est l'examen du régime national concerné , les règles actuellement en vigueur en matière de concurrence ne couvrent pas l'ensemble des distorsions de la concurrence et d ...[+++]


65. Notes that the concept of ‘nature and general scheme of the national system’ is a central reference in assessing whether direct or indirect tax measures are selective or not, and thus compatible or not with the internal market, and that any state aid should be assessed in relation to the pre-existing equilibrium; stresses that, as the EU benchmark for assessing potential distortions is the national system of reference, not all distortions of compe ...[+++]

65. relève que le concept de "la nature ou l'économie générale du système fiscal" constitue une référence essentielle pour se prononcer sur le caractère sélectif de mesures fiscales directes ou indirectes (et donc sur la compatibilité de ces mesures avec le marché intérieur), et qu'il y a lieu d'examiner toute aide d'État par rapport à l'équilibre existant; souligne qu'étant donné que le critère utilisé par l'Union pour déterminer l'existence d'une éventuelle distorsion est l'examen du régime national concerné, les règles actuellement en vigueur en matière de concurrence ne couvrent pas l'ensemble des distorsions de la concurrence et de ...[+++]


But to respond to you more generically, we need to continue to make sure we're benchmark competitive as a tax system, because we believe that jobs and most of the wealth in the country are created by business, and the more competitive business is in the global economy, the more prosperous the country will be.

Mais d'une façon plus générale, nous devons nous assurer que notre régime fiscal demeure apte à soutenir la concurrence, car nous croyons que les entreprises sont à l'origine des emplois et de la plus grande partie de la richesse générée dans notre pays. Plus nos entreprises sont concurrentielles au sein de l'économie mondiale, plus notre pays sera prospère.


In terms of where one might find what particular tax measures cost or what they provide in terms of incentive, we do publish annually a tax expenditure account that looks at the provisions in the tax system that provide differential tax relief from a benchmark and tries to quantify that where it can.

Pour ce qui est de trouver le coût précis de mesures fiscales particulières ou la nature des encouragements fournis, nous publions chaque année un relevé des dépenses fiscales portant sur les dispositions du régime fiscal qui offrent un traitement fiscal différent par rapport à un point de repère et l'on essaie de quantifier cette différence dans la mesure du possible.


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12. Also urges the Member States to develop a European benchmark for national regulations with cross-border implications, so that differences of interpretation arising from bilateral taxation agreements can be reduced; urges the Member States to continue with the coordination of tax systems concerning supplementary pension schemes by introducing a separate code of conduct governing the individual underlying taxation principles in ...[+++]

12. insiste en outre auprès des États membres pour qu'ils établissent une norme européenne pour les réglementations nationales ayant des effets transfrontaliers de manière à réduire les divergences d'interprétation résultant d'accords fiscaux bilatéraux; invite instamment les États membres à poursuivre l'harmonisation des systèmes fiscaux en matière de retraite professionnelle complémentaire en introduisant un code de conduite séparé régissant les différents principes fiscaux de base applicables dans ce domaine;


12. Also urges the Member States to develop a European benchmark for national regulations with cross-border implications, so that differences of interpretation arising from bilateral taxation agreements can be reduced; Urges the Member States to continue with the coordination of tax systems concerning supplementary pension schemes by introducing a separate code of conduct governing the individual underlying taxation principles in ...[+++]

12.insiste en outre auprès des États membres pour qu'ils établissent une norme européenne pour les réglementations nationales ayant des effets transfrontaliers de manière à réduire les divergences d'interprétation résultant d'accords fiscaux bilatéraux; invite instamment les États membres à poursuivre l'harmonisation des systèmes fiscaux en matière de retraite professionnelle complémentaire en introduisant un code de conduite séparé régissant les différents principes fiscaux de base applicables dans ce domaine;


To assume it as the benchmark is, however, to advocate a basic change in Canada's international tax rules, thus raising the second major difficulty whith this sort of analysis: the need to account for the behavioural changes that would almost certainly result from moving to a different system.

Par contre, si l'on désire prendre ce modèle comme norme, il faudrait apporter un changement fondamental aux règles fiscales internationales du Canada, ce qui amène une deuxième grande difficulté avec ce genre d'analyse, soit la nécessité de tenir compte des changements des comportements d'investissement qui résulteraient presque certainement de l'adoption d'un système différent.


12. Stresses that coordinated measures are needed to fight tax fraud and unfair tax competition; suggests, as an additional means to finance investments in growth, to improve the collection of public revenues, focusing on the widespread problem of tax fraud, which deprives Member States of considerable fiscal resources; calls on the Commission to work with Member States to establish a cooperation and benchmarking system to combat tax fraud, particularly in areas such as VAT (in trade between Member States);

12. souligne que des mesures coordonnées sont nécessaires pour lutter contre la fraude fiscale et la concurrence fiscale déloyale; suggère, comme moyen supplémentaire de financer les investissements axés sur la croissance, d'améliorer la perception des recettes publiques en mettant l'accent sur le problème généralisé de la fraude fiscale qui prive les États membres d'importantes recettes budgétaires; invite la Commission à travailler avec les États membres à l'établissement d'un système de coopération et d'étalonnage pour lutter contre la fraude fiscale, en particulier dans des domaines tels que la TVA (dans les échanges entre États me ...[+++]


–benchmarking of the environmental achievements of industry; –promotion of technology assessment and development, taking into account their effects on employment; –use of Community Funds and Instruments for the integrated support of employment and sustainable development; –gradual restructuring of tax systems by reducing the tax burden on employment on the one hand and by incorporating environmental and resource costs into market prices of goods and services on the other; –promotion of education and training to support the introduction of "greener" technologies and wo ...[+++]

-élaboration de méthodes d'étalonnage ("benchmarking") des performances environnementales pour les secteurs industriels; -promotion de l'évaluation et du développement des technologies, en tenant compte de leurs effets sur l'emploi; -utilisation des fonds et instruments communautaires de manière à soutenir de façon intégrée l'emploi et le développement durable; -restructuration progressive des systèmes fiscaux en réduisant la charge fiscale pesant sur l'emploi, d'une part, et en incorporant les coûts environnementaux et le coût ...[+++]


The budget is based on a series of economic assumptions. In particular are the following first year assumptions of growth at an annual rate of 3.0 per cent; that interest rates will range in the neighbourhood of 4.5 per cent for the short term benchmark to 6.4 per cent long term; that inflation will remain low in the 1 per cent to 2 per cent range; and that the ability of the tax system to generate income for the government will ...[+++]

Le budget repose sur une série d'hypothèses économiques, notamment que, la première année, le pays connaîtra une croissance de 3 p. 100, les taux d'intérêt oscilleront entre 4,5 p. 100 à court terme et 6,4 p. 100 à long terme, l'inflation demeurera à un faible niveau, soit de 1 à 2 p. 100, et le régime fiscal pourra générer des recettes gouvernementales avec la reprise de l'économie.




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'Benchmark tax system' ->

Date index: 2024-04-12
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