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Administer bulk transfer of raw material
Break -bulk ship
Break bulk
Break bulk cargo
Break bulk shipment
Break-bulk
Break-bulk cargo ship
Break-bulk ship
Breakbulk vessel
Bulk cargo
Bulk cargo carrier
Bulk cargo material
Bulk cargo vessel
Bulk carrier
Bulk hauling
Bulk material
Bulk shipment
Bulker
Conventional cargo
Dry bulk
Dry bulk cargo
Dry bulk cargo carrier
Dry bulk carrier
Dry-cargo-ship
General bulk-cargo vessel
General cargo ship
Handle bulk transfer of raw material
Handle the bulk transfer of raw materials
Solid bulk
Solid bulk cargo
Utilise bulk transfer of raw material

Translation of "Bulk cargo material " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
bulk cargo material [ bulk material ]

matière transportée en vrac


dry bulk | dry bulk cargo | solid bulk | solid bulk cargo

cargaison sèche en vrac | cargaison solide en vrac | pondéreux solides


break bulk | break bulk cargo | break bulk shipment | conventional cargo

cargaison fractionnée | divers en vrac | lots de colis | marchandises non unitisées


break -bulk ship | break-bulk (cargo) ship | general cargo ship

navire transporteur de marchandises generales


general cargo ship [ break-bulk cargo ship | general bulk-cargo vessel | breakbulk vessel ]

transporteur de marchandises générales [ navire de type classique | navire de charge classique | cargo classique | navire à marchandises diverses | cargo à divers | cargo à marchandises diverses | cargo de marchandises diverses | cargo | navire transporteur de marchandises diverses | transporteur de divers | navire ]


bulk carrier | dry bulk carrier | dry bulk cargo carrier | dry-cargo-ship

vraquier | transporteur de vrac | porteur de vrac | cargo de transport en vrac


bulk carrier [ bulk cargo vessel | bulker | bulk cargo carrier ]

vraquier [ transporteur de vrac | vracquier ]


bulk shipment | bulk cargo | bulk hauling

transport en vrac | transport de vrac


break-bulk cargo ship | break-bulk ship

navire transporteur de marchandises diverses


administer bulk transfer of raw material | utilise bulk transfer of raw material | handle bulk transfer of raw material | handle the bulk transfer of raw materials

gérer le transfert de matières premières en vrac
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) The master shall ensure that grain is not loaded onto a vessel, other than one designed to carry liquid bulk cargoes, unless the bilges in every hold are free of extraneous material and can allow water outside the bilges to drain to the bilge suctions while preventing grain from entering the bilges.

(2) Le capitaine veille à ce qu’il n’y ait pas de grain qui soit chargé à bord d’un bâtiment autre qu’un bâtiment conçu pour transporter des cargaisons liquides en vrac à moins que les bouchains de chaque cale ne soient exempts de matière étrangère et ne permettent l’écoulement de l’eau à l’extérieur vers les branchements d’aspiration des bouchains de cale, tout en demeurant étanches au grain.


In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

En outre, les navires transportant du pétrole ou du mazout, tel que défini à l'annexe I de la convention Marpol, en vrac ou du mazout en soute sont tenus de disposer, avant le chargement, d'une “fiche de données de sécurité” en conformité avec la résolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” du comité de la sécurité maritime de l'OMI (MSC) [MSC.286(86)].


In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

En outre, les navires transportant du pétrole ou du mazout, tel que défini à l'annexe I de la convention Marpol, en vrac ou du mazout en soute sont tenus de disposer, avant le chargement, d'une “fiche de données de sécurité” en conformité avec la résolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” du comité de la sécurité maritime de l'OMI (MSC) [MSC.286(86)].


for Cremer: trade in agricultural products, basic commodities, steel and other raw materials; production and sale of agricultural products; production, trade and sale of oleochemical products and shipping of bulk and container cargo,

Cremer: commerce de produits agricoles, de produits de base, d'acier et d'autres matières premières; transformation et vente de produits agricoles; fabrication, négoce et vente de produits oléochimiques et transport maritime de vrac et de fret conteneurisé,


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Much of the 400 million tonnes of cargo that moves through Canadian ports is bulk material coal from Alberta and B.C., iron ore from Quebec, salt from Nova Scotia, wheat from the Prairies.

La plus grande part des 400 millions de tonnes de marchandises qui passent par les ports canadiens est sous forme de vrac—charbon de l'Alberta et de la Colombie-Britannique, minerai de fer du Québec, sel de la Nouvelle-Écosse, blé des Prairies.




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'Bulk cargo material' ->

Date index: 2022-03-03
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