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Break-bulk cargo ship
Breakbulk vessel
Bulk carrier
Cargo and passenger boat
Cargo boat
Cargo ship
Cargo shipping
Cargo vessel
Cargo-passenger ship
Cargo-passenger vessel
Dry bulk cargo carrier
Dry bulk cargo shipping
Dry bulk carrier
Dry cargo carrier
Dry cargo ship
Dry cargo vessel
Dry-cargo-ship
Freighter
General bulk-cargo vessel
General cargo ship
Mixed cargo and passenger vessel
Passenger cargo ship
Passenger-cargo liner
Passenger-cargo ship
Passenger-cargo-ship
Shippers
Standard dry cargo ship design

Translation of "dry-cargo-ship " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
dry cargo ship | dry cargo vessel | dry-cargo-ship

bateau à marchandises sèches | cargo sec | navire à cargaisons sèches | navire à cargaisons solides | navire transporteur de vrac sec | transport de pondéreux


dry cargo carrier [ dry cargo ship | dry cargo vessel ]

transporteur de marchandises solides [ transporteur de marchandises sèches | cargo-sec | transport de produits secs | cargo à marchandises solides ]


bulk carrier | dry bulk carrier | dry bulk cargo carrier | dry-cargo-ship

vraquier | transporteur de vrac | porteur de vrac | cargo de transport en vrac


standard dry cargo ship design

modèle de transporteurs standard de marchandises solides


cargo boat | cargo ship | cargo vessel | freighter | general cargo ship

bateau à marchandises | cargo | cargo de diverses | cargo de marchandises diverses | navire de charge | navire de transport de marchandises




passenger-cargo liner [ cargo-passenger vessel | cargo-passenger ship | passenger-cargo ship ]

paquebot mixte


general cargo ship [ break-bulk cargo ship | general bulk-cargo vessel | breakbulk vessel ]

transporteur de marchandises générales [ navire de type classique | navire de charge classique | cargo classique | navire à marchandises diverses | cargo à divers | cargo à marchandises diverses | cargo de marchandises diverses | cargo | navire transporteur de marchandises diverses | transporteur de divers | navire ]


mixed cargo and passenger vessel | passenger cargo ship | passenger-cargo-ship | cargo and passenger boat

cargo-mixte | cargo mixte | navire mixte


cargo vessel [ Cargo shipping(STW) | shippers(UNBIS) ]

navire de charge
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) 25 years after the date of completion of the initial construction, in the case of a dry cargo ship or tug that is certificated for voyages not exceeding the limits of an inland voyage; or

a) de 25 ans après la date d’achèvement de la construction initiale, dans le cas d’un transporteur de marchandises sèches ou d’un remorqueur autorisé à accomplir des voyages en deçà des limites applicables aux voyages en eaux internes;


(2) A steam installation complying with Schedule III may be substituted for fire-smothering gas in any ship in which there are available boilers capable of generating 1 kg of steam per hour for each 0.75 m of the gross volume of the largest hold in the ship, or, in the case of a tanker, a foam installation, complying with Schedule III, may be substituted for fire-smothering gas except that foam shall not be used for dry cargo spaces.

(2) Une installation à vapeur conforme à l’annexe III pourra remplacer le gaz inerte sur tout navire disposant de chaudières sous pression pouvant produire 1 kg de vapeur par heure pour 0,75 m du volume brut de la plus grande cale ou, dans le cas d’un navire-citerne, une installation à mousse répondant aux prescriptions de l’annexe III pourra remplacer le gaz inerte, sauf que la mousse ne sera pas utilisée pour les locaux à marchandises sèches.


(2) A steam installation complying with Schedule III may be substituted for fire-smothering gas in any tanker in which there are available boilers capable of generating 1 kg of steam per hour for each 0.75 m of the gross volume of the largest hold in the ship, or a foam installation complying with Schedule III may be substituted for fire-smothering gas except that foam shall not be used for dry cargo spaces.

(2) Une installation à vapeur conforme aux prescriptions de l’annexe III pourra remplacer le gaz inerte sur tout navire-citerne disposant de chaudières sous pression pouvant produire 1 kg de vapeur par heure pour 0,75 m du volume brut de la plus grande cale, ou une installation à mousse répondant aux prescriptions de l’annexe III pourra remplacer le gaz inerte, sauf que la mousse ne sera pas utilisée pour les locaux à marchandises sèches.


(2) A steam installation meeting the requirements of Schedule III may be substituted for fire-smothering gas in any tanker in which there are available boilers capable of generating 1 kg of steam per hour for each 0.75 m of the gross volume of the largest hold in the ship, or a foam installation meeting the requirements of Schedule III may be substituted for fire-smothering gas except that foam shall not be used for dry cargo spaces.

(2) Une installation à vapeur conforme aux prescriptions de l’annexe III pourra remplacer le gaz inerte sur tout navire-citerne disposant de chaudières sous pression pouvant produire 1 kg de vapeur par heure pour 0,75 m du volume brut de la plus grande cale, ou une installation à mousse satisfaisant aux prescriptions de l’annexe III pourra remplacer le gaz inerte, sauf que la mousse ne sera pas utilisée pour les locaux à marchandises sèches.


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International Association of Dry Cargo Ship Owners (Intercargo)

Association internationale des transporteurs de marchandises solides (Intercargo);


Commission Regulation (EC) No 742/98 in respect of the conditions applying to the placing in service of new dry cargo ships on inland waterways.

Le règlement (CE) n° 742/98 concerne les conditions qui s'appliquent à la mise en service de capacités nouvelles pour les bateaux à cargaison sèche dans la navigation intérieure.


The European intermodal loading unit is the optimum loading unit for transporting general-purpose dry cargo by road, rail, inland waterways and short sea shipping.

L'unité européenne de chargement intermodale est l'unité de chargement idéale pour le transport de marchandises diverses sèches par la route, le rail, la voie navigable intérieure et le transport maritime à courte distance.


Pakhoed and Van Ommeren are international companies based in the Netherlands with activities in tank storage for crude oil, petroleum products, chemicals and vegetable oils, tanker shipping (inland, short sea and deep sea) and other transport related services (agencies, forwarding, stevedoring, dry cargo shipping).

Pakhoed NV et Van Ommeren NV sont des sociétés internationales établies aux Pays-Bas, avec leurs activités principales concentrées dans le stockage de pétrole brut, de produits pétroliers et chimiques et d'huiles comestibles. Par ailleurs, les activités des deux sociétés comprennent la navigation par bateaux tankers et d'autres services de transport maritime y afférents.


In the meantime the freight rates in dry and liquid cargo shipping have also levelled off, resulting in fresh downward pressure on prices.

Parallèlement, les taux de fret des transporteurs de vrac liquide et sec se sont également stabilisés, exerçant une nouvelle pression à la baisse sur les prix.




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'dry-cargo-ship' ->

Date index: 2022-11-11
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