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Administer cargo space on sale
Calculate the amount of cargo on a vessel
Calculate the amount of cargo on ship
Calculate the volume of cargo on a ship
Cargo boat
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Cargo deadweight
Cargo freighter
Cargo liner
Cargo ship
Cargo-boat
Cargo-vessel
Containerised cargo
Containerised traffic
Containerized cargo
DW
Dead weight cargo capacity
Dead-weight cargo capacity
Deadweight cargo capacity
Deadweight cargo carrying capacity
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Non-containerised bulk cargo
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Securely stow cargo
Stow cargo
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Useful deadweight
Utilise cargo space on sale

Translation of "Containerised cargo " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


containerized cargo [ containerised cargo | containerised traffic ]

fret en conteneurs [ fret en containers ]


containerized cargo [ containerised cargo ]

cargaison conteneurisée [ cargaison transportée par conteneur ]


non-containerised bulk cargo

marchandises en vrac non conteneurisées


cargo carrying capacity | cargo deadweight | dead weight cargo capacity | deadweight cargo capacity | dead-weight cargo capacity | net capacity | useful deadweight

port en lourd utile | portée en lourd utile


perform safe cargo stowage activities | stow cargo shipments | securely stow cargo | stow cargo

arrimer la cargaison


administer cargo space on sale | use cargo space on sale | handle cargo space on sale | utilise cargo space on sale

gérer les espaces de chargement à vendre


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calculer la cargaison d'un navire


cargo ship | cargo liner | freighter | cargo freighter | cargo boat | cargo-boat | cargo-vessel

navire de charge | cargo | bateau à marchandises


cargo deadweight [ DW | useful deadweight | deadweight cargo capacity | net capacity | deadweight cargo carrying capacity | cargo carrying capacity ]

poids mort de cargaison [ portée en lourd utile | port en lourd utile ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Beyond its traditional strength in bulk transport, inland waterway transport has successfully expanded into high-value markets of containerised cargo in Western Europe. However, developments in the continental cargo market and in Central and Eastern Europe, though promising, are still in their infancy.

Au-delà de sa position traditionnellement forte dans le transport en vrac, la navigation intérieure a réussi à se développer, en Europe occidentale, sur les marchés à haute valeur ajoutée des unités de charge. Les avancées sur le marché du fret continental ainsi qu'en Europe centrale et orientale, quoique prometteuses, restent embryonnaires.


UASC offers global containerised cargo transport services through a fleet of approximately 55 container ships.

Elle propose des services de transport mondial de fret conteneurisé au moyen d'une flotte composée d'environ 55 navires porte-conteneurs.


Hapag-Lloyd offers global transport services for containerised cargo under the Hapag-Lloyd brand through a fleet of approximately 170 container ships.

Hapag-Lloyd propose des services de transport de fret conteneurisé dans le monde entier sous la marque «Hapag-Lloyd» au moyen d'une flotte composée d'environ 170 navires porte-conteneurs.


Because most containerised traffic has mixed cargo, a standardised eManifest - an electronic cargo declaration - is to be introduced to distinguish between EU and international (i.e. non-EU) goods.

Étant donné que la plupart des navires transportent des marchandises mixtes, un manifeste électronique (e-Manifest, déclaration électronique de chargement) sera introduit afin de faire la distinction entre les marchandises UE et les marchandises internationales (non-UE).


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Because most containerised traffic has mixed cargo, a standardised eManifest - an electronic cargo declaration - is to be introduced to distinguish between EU and international (i.e. non-EU) goods.

Étant donné que la plupart des navires transportent des marchandises mixtes, un manifeste électronique (e-Manifest, déclaration électronique de chargement) sera introduit afin de faire la distinction entre les marchandises UE et les marchandises internationales (non-UE).


Because most containerised traffic has mixed cargo, a standardised eManifest - an electronic cargo declaration - is to be introduced to distinguish between EU and international (i.e. non-EU) goods.

Étant donné que la plupart des navires transportent des marchandises mixtes, un manifeste électronique (e-Manifest, déclaration électronique de chargement) sera introduit afin de faire la distinction entre les marchandises UE et les marchandises internationales (non-UE).


Once cargo becomes regularly containerised it is unlikely ever to be transported again as non-containerised cargo (24).

Une fois que des marchandises deviennent régulièrement conteneurisées, il est peu probable qu'elles soient encore transportées sous forme non conteneurisée par la suite (24).


Already in the framework of the International Maritime Organization in the period running from 2005 and 2007 the US tried to favour new provisions in the "Facilitation Convention" and in the "International Ship and Port Facility Security Code" in order to put new security responsibilities on ship and port facility operators when containerised cargo was to be delivered to them from the inland supply chain whereas those operators had no possibilities to control what happens in the said supply chain.

Dans le cadre de l'Organisation maritime internationale, entre 2005 et 2007, les États-Unis avaient déjà tenté de favoriser de nouvelles dispositions relatives à la «convention de facilitation» et au «Code international pour la sûreté des navires et des installations portuaires», cela afin d'imposer de nouvelles responsabilités de sécurité aux opérateurs de navires et d'installations portuaires devant traiter des chargements conteneurisés en provenance de la chaîne d'approvisionnement intérieure, alors que ces opérateurs n'étaient pas en mesure de contrôler ce qui se passait dans cette chaîne d'approvisionnement.


The judgment in CMA CGM, cited in note 53 above, also concerned a situation where the agreement, while covering several distinct services, affected the same group of consumers, namely shippers of containerised cargo between northern Europe and the Far East.

L'arrêt CMA CGM, cité à la note 53 ci-dessus, concernait également une situation dans laquelle l'accord, tout en couvrant plusieurs services distincts, affectait le même groupe de consommateurs, à savoir les chargeurs de fret conteneurisé entre l'Europe du Nord et l'Extrême-Orient.


[13] In Portugal, according to the Decree Law N°7/2006 the host State rule is applicable on the regular transport services of containerised and solid general cargo between mainland and the islands of Madeira and Açores.

[13] Au Portugal, conformément au décret-loi n°7/2006, la règle de l’État d’accueil s’applique aux services de transport réguliers de fret conteneurisé et aux marchandises solides diverses entre le Portugal continental et les territoires insulaires de Madère et des Açores.


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