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All cellular ship
All-container ship
Cellular container ship
Cellular container vessel
Cellular containership
Cellular ship
Container carrier
Containership
Full cont
Full container ship
Full containership
Full-container vessel
Fully cellular container ship
Fully cellular container vessel
Fully cellular containership
NSSCS
Non self-sustaining containership
Non-self-sustaining containership
Part-container vessel
Part-containership
Semi-container ship
Semi-container vessel
Semi-containership

Translation of "Containership " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
semi-containership [ semi-container ship | semi-container vessel | part-containership | part-container vessel ]

navire semi-porte-conteneurs [ navire semi-conteneurisé | semi-porte-conteneurs ]


fully cellular container ship [ fully cellular containership | fully cellular container vessel | full container ship | full containership | full-container vessel | all-container ship | cellular ship | cellular container vessel | cellular container ship | cellular containership | all cellular ship | full cont ]

porte-conteneurs pur [ porte-conteneurs cellulaire | porte-conteneurs intégral | navire porte-conteneurs cellulaire | porte-containers cellulaire ]


roll-on/roll-off containerships | ro/ro containerships

porte-conteneur roulier


lift-on/lift-off containership | lo/lo containership

porte-conteneur à manutention verticale


non-self-sustaining containership [ NSSCS | non self-sustaining containership ]

porte-conteneurs non autonome




resolution A.489(XII) on safe stowage and securing of cargo units and other entities in ships other than cellular containerships

résolution A.489(XII) relative à la sécurité de l'arrimage et de l'assujettissement des unités de charge et autres unités à bord des navires autres que les navires porte-conteneurs cellulaires


multipurpose ro/ro containership

porte-conteneurs roulier polyvalent
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For containerships some orders in the Post-Panamax segment have been recorded, but ordering activity is well below previous levels.

Dans le cas des porte-conteneurs, certaines commandes ont été enregistrées sur le segment Post-Panamax, mais l'activité est bien en deçà des niveaux précédents.


Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, LNG carriers, LPG carriers, ferries and ro-ro vessels , may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

Sous réserve des paragraphes suivants et par dérogation à l'article 3 du règlement de 1998 sur la construction navale, les aides directes en faveur de contrats de construction de navires porte-conteneurs, de transporteurs de produits pétroliers et de produits chimiques, de transporteurs GNL, de transporteurs GPL, de transbordeurs et de navires rouliers peuvent être considérées comme compatibles avec le marché commun lorsque le contrat a suscité la concurrence d'un chantier naval coréen offrant un prix moins élevé.


Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

Sous réserve des paragraphes suivants et par dérogation à l'article 3 du règlement de 1998 sur la construction navale, les aides directes en faveur de contrats de construction de navires porte-conteneurs et de transporteurs de produits pétroliers et de produits chimiques peuvent être considérées comme compatibles avec le marché commun lorsque le contrat a suscité la concurrence d'un chantier naval coréen offrant un prix moins élevé.


1. Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

1. Sous réserve des paragraphes suivants et par dérogation à l'article 3 du règlement de 1998 sur la construction navale, les aides directes en faveur de contrats de construction de navires porte-conteneurs et de transporteurs de produits pétroliers et de produits chimiques peuvent être considérées comme compatibles avec le marché commun lorsque le contrat a suscité la concurrence d'un chantier naval coréen offrant un prix moins élevé.


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Subject to the following paragraphs, and by way of derogation from Article 3 of the 1998 Shipbuilding Regulation, direct aid in support of contracts for the building of containerships and product and chemical tankers, LNG carriers, LPG carriers, ferries and ro-ro vessels, may be considered compatible with the common market when there has been competition for the contract from a Korean shipyard offering a lower price.

1. Sous réserve des paragraphes suivants et par dérogation à l'article 3 du règlement de 1998 sur la construction navale, les aides directes en faveur de contrats de construction de navires porte-conteneurs, de transporteurs de produits pétroliers et de produits chimiques, de transporteurs GNL, de transporteurs GPL, de transbordeurs et de navires rouliers peuvent être considérées comme compatibles avec le marché commun lorsque le contrat a suscité la concurrence d'un chantier naval coréen offrant un prix moins élevé.


Korean yards dominate the segment of very large containerships ("Post-Panamax"), leaving only smaller tonnage, for which Korean yards are not well suited due to their size, to EU competitors whose market share in the containership sector has shrunk further.

La Corée domine le segment des très grands porte-conteneurs ("post-Panamax"), ne laissant ainsi aux constructeurs européens, dont la part de marché a encore régressé en ce qui concerne les porte-conteneurs, que les plus petits tonnages auxquels les chantiers navals coréens sont mal adaptés du fait de leur taille.


To fill the over-capacities in Korea (and recover at least part of the massive investments needed for physical expansion), yards actively seek to generate a high rate of new orders, while at the same time they target higher-value market segments such as gas carriers, containerships or ferries.

Pour utiliser les capacités excédentaires coréennes (et recouvrer au moins partiellement les investissements colossaux consentis au fins de l'expansion physique), les chantiers navals s'emploient activement à remplir leurs carnets de commandes, tout en ciblant les segments de marché de plus grande valeur, tels que ceux des méthaniers, des porte-conteneurs et des transbordeurs.


Operating very large containerships with a capacity of up to 8.000 TEU (Twenty Feet Equivalent Unit, i.e. a standard container) between major hubs requires supporting "feeder" services which use smaller containerships with a capacity between 200 and 2.500 TEU to connect minor ports.

L'exploitation de très grands porte-conteneurs d'une capacité allant jusqu'à 8.000 EVP (unité d'équivalent vingt pieds, qui correspond à un conteneur normalisé) entre des plates-formes portuaires majeures exige l'existence de services "de collecte" faisant appel à des porte-conteneurs d'une capacité plus réduite (entre 200 et 2.500 EVP) pour assurer la liaison avec des ports plus petits.


Post-Panamax containerships represented 65,5% (in cgt) of all containership orders placed in the first 8 months of 2000.

Les porte-conteneurs Post-Panamax représentaient 65,5% (en tbc) des commandes de porte-conteneurs passées au cours des huit premiers mois de l'an 2000.


Under the Sixth Directive on Aid to Shipbuilding the Commission has approved a Spanish aid credit, granted to Mexico under a 1990 bilateral economic cooperation agreement, to finance the purchase by Transportaciones Marítima Mexicana (TMM) of four containerships of 35,000 DWT from the yard Astilleros Españoles.

La Commission a approuvé, conformément à la sixième directive concernant les aides à la construction navale, un crédit d'aide accordé par l'Espagne au Mexique en vertu d'un accord de coopération économique bilatéral de 1990, pour financer l'achat, par Transportaciones Maritima Mexicana (TMM), de quatre navires conteneurs de 35 000 t.p.l. au chantier Astilleros Españoles.


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