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Bi-directional charging
Bi-directional charging system
Bidirectional charging
Bidirectional charging system
Charging system
Differential charge
Differential charging
Differential charging system
Differential duplex
Differential duplex system
Differential pumping system
Differential-charge-amplifier with floating inputs
System of differential pumping
Taxation system

Traduction de «Differential charging system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
differential charging system

système de tarification différenciée


differential duplex | differential duplex system

duplex différentiel | équipement duplex différentiel


differential pumping system | system of differential pumping

système de pompage différentiel


Committee on a Charging System for the Use of Transport Infrastructures | Committee on the system of charging for the use of transport infrastructure

Comité de la tarification de l'usage des infrastructures de transport


bidirectional charging | bi-directional charging | bidirectional charging system | bi-directional charging system

recharge bidirectionnelle | système de recharge bidirectionnelle


differential duplex system [ differential duplex ]

équipement duplex différentiel [ duplex différentiel ]


differential-charge-amplifier with floating inputs

amplificateur de charge différentiel et flottant






charging system (1) | taxation system (2)

système de redevances
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Charges and costs: the directive allows for the differentiation of infrastructure charges (by means of a bonus/fine system) so as to encourage the operators to use less noisy trains and to equip their locomotives with the European train control system (ETCS).

Redevances et coûts: la directive permet de différencier les redevances d’infrastructure (au moyen d’un système de primes/amendes) de manière à encourager les exploitants à utiliser des trains moins bruyants et à équiper leurs locomotives du système européen de contrôle des trains (ETCS).


In order to accelerate the installation of the European Train Control System (ETCS) on board locomotives, infrastructure managers should modify the charging system through a temporary differentiation for trains equipped with ETCS.

Les gestionnaires de l'infrastructure devraient modifier le système de tarification au moyen d'une différenciation temporaire pour les trains équipés du système européen de contrôle des trains (ETCS) afin d'accélérer son installation à bord des locomotives.


Charges and costs: the directive allows for the differentiation of infrastructure charges (by means of a bonus/fine system) so as to encourage the operators to use less noisy trains and to equip their locomotives with the European train control system (ETCS).

Redevances et coûts: la directive permet de différencier les redevances d’infrastructure (au moyen d’un système de primes/amendes) de manière à encourager les exploitants à utiliser des trains moins bruyants et à équiper leurs locomotives du système européen de contrôle des trains (ETCS).


A proper system of long-term locational signals is necessary, based on the principle that the level of the network access charges should reflect the balance between generation and consumption of the region concerned, on the basis of a differentiation of the network access charges on producers and/or consumers.

Un système adéquat de signaux de localisation à long terme est nécessaire et repose sur le principe selon lequel le niveau des redevances d’accès aux réseaux devrait refléter l’équilibre entre la production et la consommation de la région concernée, sur la base d’une différenciation des redevances d’accès aux réseaux supportées par les producteurs et/ou les consommateurs.


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The main aims of the proposal are to require road tolls to better reflect the costs of transport, to create a more differentiated charging system, to widen the scope in terms of vehicles affected and to limit the uses to which revenue from tolls and user charges can be put.

Les objectifs principaux de la proposition visent à exiger que les péages routiers reflètent mieux les coûts du transport, à créer un système de tarification plus différencié, à élargir le champ d'application en termes de véhicules affectés et à limiter l'usage qui peut être fait des recettes provenant des péages et des redevances d'utilisation.


A proper system of long term locational signals would be necessary, based on the principle that the level of the network access charges should reflect the balance between generation and consumption of the region concerned, on the basis of a differentiation of the network access charges on producers and/or consumers.

Un système adéquat de signaux de localisation à long terme serait nécessaire et reposerait sur le principe selon lequel le niveau des redevances d'accès aux réseaux devrait refléter l'équilibre entre la production et la consommation de la région concernée, sur la base d'une différenciation des redevances d'accès aux réseaux supportées par les producteurs et/ou les consommateurs.


The Commission forwarded the new proposal to the Council in July 1996; its content departs significantly from the annulled Directive, in particular inasmuch as it puts forward a new, more differentiated system of taxes, user charges and tolls, and a system for charging external costs which is based on the principles set forth in the Commission's Green Paper on pricing in transport ("realistic pricing"). The following questions were discussed in particular: - The advisability of going further than Directive 93/89/ ...[+++]

Au cours du débat ont notamment été abordées les questions suivantes : - L'opportunité, d'abord, d'aller au-delà des dispositions de la directive 93/89 en y intégrant, une partie, voire la totalité, des nouveaux éléments figurant dans la nouvelle proposition de la Commission; - L'opportunité de commencer à introduire, conformément à la proposition de la Commission = un système de taxes modulées sur les véhicules et un système obligatoire de droits d'usage, = un élément portant sur les coûts externes lors de la détermination des droit ...[+++]


Whilst maintaining the existing minimum rates, it is now proposed that differentiation on environmental grounds is also introduced on the basis of the non-EURO, EURO I and EURO II classification. Moreover, the Commission also proposes a number of provisions to ensure that the tax burden on identical vehicle types does not differ too strongly across different member States of the Union: differentiated maximum rates and a provision allowing Member States to have lower annual vehicle taxes provided they operate a user charge system (so as to en ...[+++]

Tout en maintenant les taux minimaux existants, il est proposé d'introduire une différenciation supplémentaire sur des critères environnementaux, fondée sur la classification des véhicules en catégories non EURO, EURO I et EURO II. La Commission propose également des dispositions pour garantir que la charge fiscale pesant sur des véhicules de même type ne soit pas excessivement différente d'un État membre à l'autre: il s'agit de taux maximaux différenciés et d'une disposition permettant aux États membres de prélever des taxes annuell ...[+++]


We have put in place a differential premium system under which CDIC can charge higher premiums to members that demonstrate a higher risk profile.

Nous avons établi un barème de tarification différentielle qui permet à la SADC d'imposer un taux de prime supérieur aux membres dont le profil de risque est plus élevé.


But the problems are building up now and the Commission discussion paper makes a series of suggestions that could be introduced at short notice: - adjusting existing Community legislation on road charges of Heavy Goods Vehicles in order to make progress towards fair and efficient pricing. - electronic kilometre charges based on infrastructure damage and possibly other parameters (HGV) - road tolls in urban areas - differentiated fuel taxes reflecting differences in fuel quality -differentiated vehicle taxes linked to a vehicle's envir ...[+++]

Pour résoudre toutefois les problèmes à court terme le livre vert de la Commission présente une série de suggestions qui pourraient apporter des solutions rapidement: - adapter la législation communautaire existante quant aux tarifs routiers pour les transports lourds - des tarifs au kilomètre électroniques sur la base de dommages causés à l'infrastructure et d'autres paramètres éventuels - taxes routières dans les zones urbaines - des taxes différentes selon les qualités des carburants - des taxes automobiles variant selon les caractéristiques de bruit et de pollution des véhicules - des systèmes ...[+++]




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'Differential charging system' ->

Date index: 2021-08-10
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