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Classification statistic
Decision function
Discriminant
Discriminant function
Discriminant function analysis
FA
Functional analysis
Functional analysis of behavior
Functional analysis of behaviour
Functional behavior analysis
Functional behaviour analysis
Linear discriminant function

Translation of "Discriminant function analysis " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
discriminant function analysis

analyse des discriminantes | analyse discriminante


functional analysis of behaviour [ functional analysis of behavior | functional behaviour analysis | functional behavior analysis ]

analyse fonctionnelle du comportement


discriminant function [ discriminant | decision function ]

fonction discriminante [ fonction de discrimination | discriminant | fonction de décision ]


linear discriminant function

fonction discriminante linéaire


classification statistic | discriminant function

fonction de l'ordre des observations


linear discriminant function

fonction discriminante linéaire


DDH 280 FT4/FT12 Gas Turbine Analysis [ FT4/FT12 Gas Turbine Functional Analysis - DDH 280 ]

DDH 280 FT4/FT12 - Analyse des turbines à gaz [ Analyse fonctionnelle des turbines à gaz FT4/FT12 - DDH 280 ]






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Each Member State shall designate one or more structures or bodies (‘bodies’) for the promotion, analysis, monitoring and support of equal treatment of Union workers and members of their family without discrimination on grounds of nationality, unjustified restrictions or obstacles to their right to free movement and shall make the necessary arrangements for the proper functioning of such bodies.

1. Chaque État membre désigne une ou plusieurs structures, un ou plusieurs organismes (ci-après dénommés «organismes») chargés de promouvoir, d'analyser, de contrôler et de soutenir l'égalité de traitement des travailleurs de l'Union et des membres de leur famille sans discrimination fondée sur la nationalité, restriction ou obstacle injustifiés à l'exercice de leur droit à la libre circulation et prend les dispositions nécessaires au bon fonctionnement de ces organismes.


1. Each Member State shall designate one or more structures or bodies ('bodies') for the promotion, analysis, monitoring and support of equal treatment of Union workers and members of their family without discrimination on grounds of nationality, unjustified restrictions or obstacles to their right to free movement and shall make the necessary arrangements for the proper functioning of such bodies.

1. Chaque État membre désigne une ou plusieurs structures, un ou plusieurs organismes (ci-après dénommés «organismes») chargés de promouvoir, d'analyser, de contrôler et de soutenir l'égalité de traitement des travailleurs de l'Union et des membres de leur famille sans discrimination fondée sur la nationalité, restriction ou obstacle injustifiés à l'exercice de leur droit à la libre circulation et prend les dispositions nécessaires au bon fonctionnement de ces organismes.


1. Member States shall designate a structure, a body or bodies for the promotion, analysis, monitoring and support of equal treatment of all workers or members of their families without discrimination on grounds of nationality and make the necessary arrangements for functioning of such bodies.

1. Les États membres désignent une structure, un organisme ou des organismes chargés de promouvoir, d'analyser, de contrôler et de soutenir l'égalité de traitement de tous les travailleurs ou des membres de leur famille sans discrimination fondée sur la nationalité, et prennent les dispositions nécessaires au fonctionnement de ces entités.


1. Member States shall designate one or more structures or bodies for the promotion, analysis, monitoring and support of equal treatment of all workers or members of their families without discrimination on grounds of nationality and make the necessary arrangements for functioning of such bodies.

1. Les États membres désignent un ou plusieurs organismes ou structures chargés de promouvoir, d'analyser, de contrôler et de soutenir l'égalité de traitement de tous les travailleurs ou des membres de leur famille sans discrimination fondée sur la nationalité, et prennent les dispositions nécessaires au fonctionnement de ces entités.


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A decision to impose EoI, where appropriate, justified and proportionate and following consultation in accordance with Articles 6 and 7 of Directive 2002/21/EC, is a non-discrimination obligation under Article 10 of Directive 2002/19/EC, without prejudice to: (i) the potential imposition of an obligation for functional separation under Article 13a of Directive 2002/19/EC where an NRA concludes that the appropriate obligations (including non-discrimination obligations such as EoI) have failed to achieve effective competition; (ii) any ...[+++]

La décision d’imposer l’EoI lorsque c’est nécessaire, justifié et proportionné et à la suite d’une consultation conformément aux articles 6 et 7 de la directive 2002/21/CE, constitue une obligation de non-discrimination au sens de l’article 10 de la directive 2002/19/CE, sans préjudice (i) de l’imposition potentielle d’une obligation de séparation fonctionnelle, en vertu de l’article 13 bis de la directive 2002/19/CE, si une ARN conclut que les obligations appropriées (y compris de non-discrimination comme l’EoI) n’ont pas permis d’as ...[+++]


A decision to impose EoI, where appropriate, justified and proportionate and following consultation in accordance with Articles 6 and 7 of Directive 2002/21/EC, is a non-discrimination obligation under Article 10 of Directive 2002/19/EC, without prejudice to: (i) the potential imposition of an obligation for functional separation under Article 13a of Directive 2002/19/EC where an NRA concludes that the appropriate obligations (including non-discrimination obligations such as EoI) have failed to achieve effective competition; (ii) any ...[+++]

La décision d’imposer l’EoI lorsque c’est nécessaire, justifié et proportionné et à la suite d’une consultation conformément aux articles 6 et 7 de la directive 2002/21/CE, constitue une obligation de non-discrimination au sens de l’article 10 de la directive 2002/19/CE, sans préjudice (i) de l’imposition potentielle d’une obligation de séparation fonctionnelle, en vertu de l’article 13 bis de la directive 2002/19/CE, si une ARN conclut que les obligations appropriées (y compris de non-discrimination comme l’EoI) n’ont pas permis d’as ...[+++]


49. Notes the complexity of the food supply chain and the lack of transparency in food pricing; believes that an improved analysis of costs, processes, added value, volumes, prices and margins across all sections of the food supply chain, including enhanced quality transparency, in line with competition law and commercial confidentiality, will enhance the information available to consumers and the transparency of price-setting mechanisms of the food supply chain, thereby improving choice for consumers and avoiding unfair consumer discrimination; welcomes the esta ...[+++]

49. fait observer la complexité de la filière agroalimentaire et le manque de transparence des prix des denrées alimentaires; estime qu'une meilleure analyse des coûts, des processus, de la valeur ajoutée, des volumes, des prix et des marges dans tous les secteurs de la filière agroalimentaire, y compris le renforcement de la transparence en matière de qualité, dans le respect du droit de la concurrence et de la confidentialité commerciale, permettra d'offrir de meilleures informations aux consommateurs et d'améliorera la transparence des mécanismes de fixation des prix ...[+++]


43. Notes the complexity of the food supply chain and the lack of transparency in food pricing; believes that an improved analysis of costs, processes, added value, volumes, prices and margins across all sections of the food supply chain, including enhanced quality transparency, in line with competition law and commercial confidentiality, will enhance the information available to consumers and the transparency of price-setting mechanisms of the food supply chain, thereby improving choice for consumers and avoiding unfair consumer discrimination; welcomes the esta ...[+++]

43. fait observer la complexité de la filière agroalimentaire et le manque de transparence des prix des denrées alimentaires; estime qu'une meilleure analyse des coûts, des processus, de la valeur ajoutée, des volumes, des prix et des marges dans tous les secteurs de la filière agroalimentaire, y compris le renforcement de la transparence en matière de qualité, dans le respect du droit de la concurrence et de la confidentialité commerciale, permettra d'offrir de meilleures informations aux consommateurs et d'améliorera la transparence des mécanismes de fixation des prix ...[+++]




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'Discriminant function analysis' ->

Date index: 2021-09-04
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