Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CDT
College of higher education in fine arts and design
Content designator
Content development team
Content team
Content-design team
E-learning content designer
Educate on primary education class content
Educational content
Educational content design
Educational contents
Instructional content design
Online learning content designer
Programme with educational content
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Translation of "Educational content design " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
educational content design [ instructional content design ]

conception de contenus pédagogiques [ conception de contenu pédagogique ]


e-learning content designer [ online learning content designer ]

concepteur de contenus d'apprentissage en ligne


content development team [ CDT | content-design team | content team ]

équipe de conception de contenu [ équipe de contenu ]










programme with educational content

émission éducative


educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

enseigner dans un établissement d'enseignement fondamental


college of higher education in fine arts and design

haute école d'art visuel et d'arts appliqués [ HEAA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Fourthly, GSN users have access to educational content, provided through a portal specifically designed for the project.

En quatrième lieu, les usagers du GSN ont accès à un contenu éducatif fourni par l'intermédiaire d'un portail spécifiquement créé pour le projet.


Equally for certain categories of children, such as adolescents outside the educational system or former child soldiers, some form of informal education providing professional qualifications at an accelerated rhythm with specially designed content can be created to best meet their needs.

De même, pour certaines catégories d'enfants comme les adolescents déscolarisés ou les ex-enfants soldats, des formes d'éducation informelles, qualifiantes ou accélérées, avec des contenus adaptés, peuvent être mises en place pour répondre au mieux à leurs besoins.


However, mobility will always be limited to a relatively small percentage of the student and staff population: higher education policies must increasingly focus on the integration of a global dimension in the design and content of all curricula and teaching/learning processes (sometimes called “internationalisation at home"), to ensure that the large majority of learners, the 80-90% who are not internationally mobile for either degree or credit mobility, are nonetheless able to acquire the international skills required in a globalised ...[+++]

Cependant la mobilité sera toujours limitée à une proportion relativement faible d’étudiants et de membres du personnel: les politiques en matière d’enseignement supérieur doivent se focaliser de plus en plus sur l’intégration d’une composante mondiale dans la configuration et le contenu de tous les programmes de cours et processus d’enseignement/d’apprentissage (ce que l’on appelle parfois «l’internationalisation chez soi»), afin de garantir que la grande majorité des apprenants, c'est‑à‑dire les étudiants qui ne participent pas à la mobilité internationale, que ce s ...[+++]


KAIII contributes to EC policies in Education and Culture (cf". eLearning: Designing Tomorrow's Education", SOCRATES and LEONARDO, the MEDIA programs, Culture 2000), to the eEurope Action Plan (50% of ongoing KAIII projects contribute already to eEurope, in particular to the action lines relating to a knowledge-based economy and to digital content), and to the follow-on program to INFO2000 and MLIS.

L'action clé AC III contribue aux politiques communautaires en matière d'éducation et de culture (voir eLearning: Designing Tomorrow's Education, SOCRATES et LEONARDO, les programmes MEDIA, Culture 2000), ainsi qu'au plan d'action eEurope (50 % des projets AC III en cours contribuent déjà à eEurope, en particulier aux lignes d'action concernant l'économie de la connaissance et les contenus numériques) ainsi qu'au programme de suivi d'INFO2000 et de MLIS.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Moreover, the digitised material can be re-used – for both commercial and non-commercial purposes – for uses such as developing learning and educational content, documentaries, tourism applications, games, animations and design tools, provided that this is done with full respect for copyright and related rights.

Il est possible de réutiliser le matériel numérisé – à des fins commerciales ou non – pour élaborer du contenu pédagogique et éducatif, des documentaires, des applications dans le secteur du tourisme, des jeux, des animations et des outils de conception, à condition de le faire dans le respect absolu des droits d'auteur et des droits connexes.


Calls on the Member States, with a view to achieving gender equality in the information society and ICTs, to establish multiannual action plans aimed at: increasing women’s access to the information society, improving and increasing women’s use of ICT, giving women a more significant role in ICT sectors, fostering women’s ICT knowledge through education and training, promoting employment and entrepreneurial spirit among women through regular use of the internet and digital services, developing online content that promotes gender equal ...[+++]

demande aux États membres, dans le souci de réaliser l'égalité entre les hommes et les femmes au sein de la société de l'information et des TIC, d'établir des plans d'action pluriannuels destinés: de renforcer l'accès des femmes à la société de l'information, d'améliorer et d'étendre l'utilisation des TIC par les femmes, de renforcer le rôle des femmes dans les secteurs des TIC, de stimuler les connaissances en matière de TIC chez les femmes grâce à l'enseignement et à la formation, de promouvoir l'emploi et l'esprit d'entreprise des femmes par l'utilisation régulière de l'internet et des services numériques, de mettre au ...[+++]


The education and training system must provide young people with appropriate and balanced education regardless of gender, and the issue of gender should also be reflected in how content is structured and in the design of textbooks in all types of schools and curricula.

Le système éducatif et scolaire doit fournir aux jeunes gens une éducation appropriée et équilibrée quel que soit leur sexe et la problématique du genre devrait également être mise en évidence dans la structuration des contenus et la conception des manuels scolaires pour les l'ensemble des établissements scolaires et des programmes.


However, EU initiatives in designating a European education area imply progressive encroachment on Member States’ terms of reference regarding the content of education and the organisation of educational systems.

Les initiatives de l’UE visant à valoriser un espace européen de l’éducation s’inscrivent dans le cadre d’une procédure consistant à rogner graduellement sur les «compétences des États membres pour ce qui est du contenu de l’enseignement et de l’organisation du système éducatif».


J. whereas the e-Learning initiative is designed to cut across various Community programmes which are already running (managed by different Directorates-General), such as Socrates, Leonardo da Vinci, Culture 2000, Media Plus and e-Content in the area of culture, education and training; the fifth and the forthcoming sixth Research Framework Programme, Ten-Telecom, TSER and Meda; and possibly also the European Social Fund and the Structural Funds,

J. considérant que l'action "e-Learning” devrait recouper plusieurs programmes communautaires déjà opérationnels (gérés par différentes directions générales) tels que Socrates, Leonardo da Vinci, Culture 2000, Media Plus, e-Content, en ce qui concerne le secteur "Culture-Éducation et formation”, le cinquième et le futur sixième programme-cadre de recherche, les programmes Ten-Telecom, TSER, MEDA, et donner par ailleurs la possibilité de recourir au Fonds social européen et aux Fonds structurels,


The main objective of the "eLearning: Designing Tomorrow's Education" initiative is to mobilise the educational and cultural communities, as well as the economic and social players in Europe, in order to speed up innovation and change in the education and training systems. eLearning has been developed in response to the Lisbon European Council ’s request for the Community to move quickly towards a knowledge-based society and to the recognition of the potential of information and communication technologies (ICT) to raise educational an ...[+++]

L'objectif principal de l'initiative "e-Learning - Penser l'éducation de demain" est de mobiliser les communautés éducatives et culturelles ainsi que les acteurs économiques et sociaux en Europe afin d'accélérer l'innovation et les changements dans les systèmes d'éducation et de formation. e-Learning a été élaborée pour répondre à la demande, formulée par le Conseil européen de Lisbonne, d'engager rapidement la Communauté vers une société de la connaissance et de reconnaître le potentiel que revêtent les technologies de l'information et de la communication (TIC) pour augmenter de manière innovatrice les normes en matière d'éducation et d ...[+++]


w