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Automotive engine oil
Compression ignition engine
Compression ignition oil engine
Diesel
Diesel engine
Diesel motor
Diesel oil engine
EOP
Engine oil
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Engine oil pressure
Engine oil pressure gauge
Engine oil pressure indicator
Engine oil-pressure gauge
Engine-oil pressure
Heavy oil engine
High viscosity engine oil
High viscosity oil
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Oil engine
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Oil well engineering
Oil-pressure gage
Oil-pressure gauge
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Oilwell engineering
Well engineering

Translation of "Engine oil " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
engine oil [ motor oil | automotive engine oil ]

huile pour moteurs [ huile pour moteur | huile moteur | huile à moteur | huile de moteur ]


engine oil pressure | EOP | engine-oil pressure | oil pressure

pression d'huile du moteur | pression de l'huile du moteur | pression d'huile | pression d'huile moteur


engine oil pressure gauge [ engine oil pressure indicator ]

indicateur de pression d'huile moteur


engine oil-draining/chip detector inspection

vidange d'huile du réacteur/contrôle du bouchon magnétique




diesel engine | Diesel engine | diesel motor | Diesel motor | diesel | diesel oil engine | compression ignition oil engine | compression ignition engine | oil engine

moteur diesel | moteur diésel | moteur Diesel | moteur à huile lourde à allumage par compression | moteur à allumage par compression | moteur à huile lourde | moteur à combustion par compression


oil-pressure gauge | oil pressure gauge | oil-pressure gage | oil pressure gage | oil pressure indicator | oil-pressure indicator | engine oil-pressure gauge

manomètre à huile | manomètre d'huile | manomètre de pression d'huile | indicateur de pression d'huile | indicateur de pression d'huile à moteur


well engineering [ oilwell engineering | oil well engineering ]

ingénierie des puits [ ingénierie des puits de pétrole ]




high viscosity engine oil | high viscosity oil

huile épaisse | huile visqueuse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. The concentration of sulphur in diesel fuel referred to in section 3 shall be measured in accordance with the ASTM International method ASTM D5453-09, Standard Test Method for Determination of Total Sulfur in Light Hydrocarbons, Spark Ignition Engine Fuel, Diesel Engine Fuel, and Engine Oil by Ultraviolet Fluorescence.

4. La concentration de soufre dans le carburant diesel prévue à l’article 3 est mesurée conformément à la méthode ASTM D5453-09 de l’ASTM International, intitulée Standard Test Method for Determination of Total Sulfur in Light Hydrocarbons, Spark Ignition Engine Fuel, Diesel Engine Fuel, and Engine Oil by Ultraviolet Fluorescence.


Return to footnote Combination of the engine oil pressure symbol and the engine coolant temperature symbol in a single tell-tale is permitted.

Retour à la référence de la note de bas de page Il est permis d’utiliser un même témoin pour le symbole de la pression d’huile du moteur et le symbole de la température du liquide de refroidissement.


Engine shall be fully warm, for instance the engine oil temperature measured by a probe in the oil level dipstick tube to be at least 80 °C, or normal operating temperature if lower, or the engine block temperature measured by the level of infrared radiation to be at least an equivalent temperature.

le moteur doit être chaud: autrement dit, la température de l’huile moteur mesurée par une sonde dans le tube de la jauge doit au moins être égale à 80 °C ou correspondre à la température de fonctionnement normale si celle-ci est inférieure, ou la température du bloc moteur, mesurée d’après le niveau du rayonnement infrarouge, doit atteindre une valeur équivalente.


When we are talking about operational centres, we mean, for example, that the plane goes into the hangar, stays for a day or two, the tires are changed and the engines oiled.

Quand on parle d'entretien, on veut dire, par exemple, que l'avion rentre dans un hangar, y reste pendant une journée ou deux, on change les pneus et on change l'huile des moteurs.


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Engine shall be fully warm, for instance the engine oil temperature measured by a probe in the oil level dipstick tube to be at least 80 °C, or normal operating temperature if lower, or the engine block temperature measured by the level of infrared radiation to be at least an equivalent temperature.

le moteur doit être chaud: autrement dit, la température de l’huile moteur mesurée par une sonde dans le tube de la jauge doit au moins être égale à 80 °C ou correspondre à la température de fonctionnement normale si celle-ci est inférieure, ou la température du bloc moteur, mesurée d’après le niveau du rayonnement infrarouge, doit atteindre une valeur équivalente.


The article goes on about other incidents: leaking hydraulic fluid; engine failures; and a clogged engine oil filter that forced an emergency landing in Winnipeg.

L'article parle également d'autres incidents: fuites de fluide hydraulique, pannes de moteur, filtre à huile du moteur encrassé ayant causé un atterrissage d'urgence à Winnipeg.


(i) Engine shall be fully warm, for instance the engine oil temperature measured by a probe in the oil level dipstick tube to be at least 80 °C, or normal operating temperature if lower, or the engine block temperature measured by the level of infrared radiation to be at least an equivalent temperature.

i) le moteur doit être chaud: autrement dit, la température de l'huile moteur mesurée par une sonde dans le tube de la jauge doit au moins être égale à 80 °C ou correspondre à la température de fonctionnement normale si celle-ci est inférieure, ou la température du bloc moteur, mesurée d'après le niveau du rayonnement infrarouge, doit atteindre une valeur équivalente.


Finland has already stated in its previous 1995-1997 report that in addition to the Finnish Council of State Decision 101/1997 (setting down the hierarchy of regeneration, energy recovery and safe disposal for waste oils), the Ekokem Oy Ab (national hazardous waste treatment facility) recommends that waste oils should be allocated into a) black engine oils, b) lubricating oils like hydraulic oils and gear oils, which do not contain PCBs, c) lubricating oils containing water, d) vegetable oils and e) other oils wastes e.g. PCB containing oils, fuel wastes and bilge oils.

La Finlande a rappelé, comme elle l'avait déjà fait lors du précédent rapport pour la période de 1995 à 1997, qu'en dehors de la décision n° 101/1997 du Conseil d'État, qui précise l'ordre prioritaire de traitement des huiles usagées, à savoir 1) régénération, 2) récupération d'énergie et 3) élimination sûre, le centre national de traitement des déchets, l'Ekokem Oy Ab, recommande de faire la distinction suivante entre les huiles usagées : a) les huiles moteurs noires, b) les huiles lubrifiantes telles que les huiles hydrauliques et les huiles pour paliers, qui ne contiennent pas de PCB; c) les huiles lubrifiantes contenant de l'eau; d ...[+++]


3. Engine shall be fully warm, for instance the engine oil temperature measured by a probe in the oil level dipstick tube to be at least 80° C, or normal operating temperature if lower, or the engine block temperature measured by the level of infrared radiation to be at least an equivalent temperature.

3) le moteur doit être chaud: autrement dit, la température de l'huile moteur mesurée par une sonde dans le tube de la jauge doit au moins être égale à 80 °C ou correspondre à la température de fonctionnement normale si celle-ci est inférieure, ou la température du bloc moteur, mesurée d'après le niveau du rayonnement infrarouge doit atteindre une valeur équivalente.


The Directive - which is one of the earliest pieces of EU environmental legislation - covers a range of used mineral-based lubrication oils (such as used combustion engine oils and gearbox oils), and is intended to help ensure that waste oils are collected and disposed of without causing any avoidable environmental damage.

La directive - qui est l'un des premiers textes législatifs communautaires adopté dans le domaine de l'environnement - s'applique à une gamme d'huiles lubrifiantes à base minérale (telles que les huiles utilisées dans les moteurs à combustion et les boîtes de vitesse). Son objectif est de faire en sorte que la collecte et l'élimination des huiles usagées ne cause aucun dommage qui puisse être évité à l'environnement.


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