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Borrowing capacity
Cancellation of a debt
Condonation of a debt
Conversion of debt into equity
Debt cancellation
Debt carrying capacity
Debt for equity conversion
Debt for equity swap
Debt forgiveness
Debt ratio
Debt remission
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt to assets ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-equity swap
Debt-servicing capacity
Debt-to-assets ratio
Debt-to-equity swap
Fiscal debt
Fiscal debt-to-GDP ratio
Forgiveness of a debt
Government debt
NPV of debt-to-fiscal revenue target
National debt
Net present value of debt-to-fiscal revenue target
Public debt
Release of debt
Remission of a debt
Remittal of a debt
Tax claim
The fiscal plan
The fiscal plan controlling the public debt
To collect fiscal debts
Total debt to total capital ratio

Traduction de «Fiscal debt » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


fiscal debt-to-GDP ratio

ratio dette financière au PIB


to collect fiscal debts

recouvrer des créances fiscales


net present value of debt-to-fiscal revenue target | NPV of debt-to-fiscal revenue target

ratio VAN de la dette/recettes budgétaires retenu comme objectif


The fiscal plan: controlling the public debt [ The fiscal plan ]

Le plan financier : maîtriser la dette publique [ Le plan financier ]


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


remission of a debt [ debt remission | forgiveness of a debt | debt forgiveness | remittal of a debt | release of debt | condonation of a debt | cancellation of a debt | debt cancellation ]

remise de dette [ renonciation à une créance | remise de créance | annulation de dette ]


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


debt-equity swap | debt for equity swap | debt for equity conversion | conversion of debt into equity | debt-to-equity swap

échange de créances contre actifs | conversion de dettes en capital | conversion de créances en prises de participation | conversion de créances en fonds propres | conversion de dettes en actifs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As a result, the entry of imported spirits is subject to the conclusion of ‘introduction contracts’ with the department that contain trade restrictive clauses, impose maximum values and minimum selling prices, and requiring traders to secure the payment of the amount of a future fiscal debt, etc.

En conséquence, l’entrée des spiritueux importés sur leur territoire est subordonnée à la conclusion, avec le département, de contrats d’admission qui contiennent des clauses restrictives, fixent des seuils de valeur à ne pas dépasser et des prix de vente minimaux, et obligent les opérateurs à constituer une garantie pour le montant de la dette fiscale future etc.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


The recommendations require Member States' action on the implementation of reforms in order to boost investment, pursue structural reforms and ensure responsible fiscal policies; recommendations to the Council to abrogate the Excessive Deficit Procedures (EDP) (under Article 126(12) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU)) for Croatia and Portugal as these countries have brought their deficits below the 3% of GDP Treaty reference value; reports on Belgium and Finland under Article 126(3) TFEU, reviewing their compliance with the debt criterion ...[+++]

Les recommandations nécessitent une action des États membres pour mettre en œuvre des réformes destinées à relancer les investissements, poursuivre les réformes structurelles et mettre en place des politiques budgétaires responsables; des recommandations au Conseil visant à abroger les procédures concernant les déficits excessifs (PDE) [en application de l'article 126, paragraphe 12, du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (TFUE)] pour la Croatie et le Portugal, ces pays ayant ramené leurs déficits sous la valeur de référence de 3 % du PIB prévue par le traité; des rapports sur la Belgique et la Finlande, en application de l'article 126, paragraphe 3, du TFUE, examinant pour 2016 le respect, par ces pays, du crit ...[+++]


In terms of the fiscal debt, the federal debt of the country, the Conservatives will have added $161 billion to the federal debt before the next election.

En ce qui concerne la dette fiscale du Canada, la dette fédérale, les conservateurs y auront ajouté 161 milliards de dollars d'ici les prochaines élections.


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In order to place the national debt issuance plans in a fiscal surveillance framework they should be accompanied by general information on the overall financing needs of the central budget.

Pour que les plans d'émission de dette souveraine puissent s'inscrire dans un cadre de surveillance budgétaire, ils devraient être complétés par des informations générales concernant les besoins totaux de financement pour le budget central.


Not only are the Conservatives passing on to future generations a fiscal debt of $50 billion this year—instead of building something that will last and is sustainable, something related to green, renewable energy—but they are also leaving a gross debt.

Non seulement les conservateurs lèguent, cette année, une dette fiscale de l'ordre de 50 milliards de dollars aux générations futures au lieu de construire quelque chose de pérenne et de durable, quelque chose dans le domaine par exemple de l'énergie propre et renouvelable, mais ils laissent une dette brute.


I noticed that in Mr. Goodale's speech, he makes very legitimate comments about how Canada has done well with respect to the reduction of our indebtedness; but we must remember there is a social debt, an environmental debt, that is as important, if not more important, than the fiscal debt.

J'ai remarqué dans le discours de M. Goodale qu'il se félicite, à très juste titre, de la diminution de notre endettement national; mais il ne faut pas oublier qu'il existe une dette sociale, une dette environnementale qui est aussi importante, voire plus, que la dette financière.


As a matter of fact, the infrastructure debt probably affects people's lives much more than the fiscal debt, in terms of our health, safety, and well-being.

En fait, la dette au plan des infrastructures touche probablement les gens plus directement dans leur vie quotidienne que la dette financière, en fait de santé, de sécurité et de bien-être.


So we say that the infrastructure debt that's what we call it should be tackled with the same level of urgency and vigour as the fiscal debt.

C'est pourquoi nous disons qu'il faut s'attaquer à la dette au niveau des infrastructures, puisque c'est le nom qu'on lui donne, avec le même niveau d'urgence et d'énergie que pour la dette financière.


The Greek fiscal notification of September 2004 showed significant revisions of deficit and debt figures for the years 2000 to 2003. This raised concerns about the reliability of the deficit and debt figures previously notified by Greece and highlighted the possibility of weaknesses in the monitoring of fiscal statistics.

La notification budgétaire grecque de septembre 2004 a fait apparaître d'importantes révisions des chiffres du déficit et de la dette pour les années 2000 à 2003, ce qui a suscité des préoccupations quant à la fiabilité des données correspondantes communiquées précédemment par la Grèce et mis en lumière la possibilité de lacunes dans le contrôle des statistiques budgétaires.


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