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Air Carrier Security Regulations
Air Carriers Using Large Aeroplanes Order
Air carrier company materials
Air carrier materials
Co-Mat
Community list
EU air safety list
Flag air carrier
Flag airline carrier
Flag carrier
Flagship carrier
IACA
International Air Carrier Association
List of airlines banned within the EU
National flag carrier
Preferred air carrier
Preferred airline
Preferred carrier
Supplemental air carrier
Third-level air carrier

Translation of "Flag air carrier " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
national flag carrier [ flag air carrier ]

compagnie aérienne nationale


flag airline carrier | flag carrier | flagship carrier

compagnie de pavillon


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


air carrier company materials | air carrier materials | Co-Mat [Abbr.]

matériel du transporteur aérien | Co-Mat [Abbr.]


Air Carriers Using Large Aeroplanes Order [ Order respecting standards and procedures for air carriers using large aeroplanes ]

Ordonnance sur les transporteurs aériens utilisant de gros avions [ Ordonnance concernant les normes et procédures applicables aux transporteurs aériens utilisant de gros avions ]


Air Carrier Security Regulations [ Regulations respecting civil aviation security measures for air carriers ]

Règlement sur les mesures de sûreté des transporteurs aériens [ Règlement concernant les mesures de sûreté de l'aviation civile applicables aux transporteurs aériens ]


preferred airline | preferred air carrier | preferred carrier

transporteur aérien privilégié | compagnie aérienne privilégiée


third-level air carrier

transporteur aérien de troisième niveau




International Air Carrier Association [ IACA ]

Association internationale des charters aériens [ AICA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following an in-depth investigation, the European Commission has concluded that aid measures by Estonia in favour of national flag carrier Estonian Air gave the company an undue advantage over its competitors in breach of EU state aid rules.

Au terme d’une enquête approfondie, la Commission européenne a conclu que des mesures prises par l'Estonie en faveur de sa compagnie aérienne nationale Estonian Air avaient conféré à l'entreprise un avantage indu sur ses concurrents, en violation des règles de l'UE relatives aux aides d'État.


The Commission has recently opened other investigations into public support measures granted to national flag carriers, namely Air Baltic (see IP/12/1245), Adria Airways (see IP/12/1246) Estonian Air (see IP/13/133) and SAS (see IP/13/567).

La Commission a ouvert récemment d’autres enquêtes sur des aides publiques en faveur de transporteurs aériens nationaux, à savoir airBaltic (voir IP/12/1245), Adria Airways (voir IP/12/1246) Estonian Air (voir IP/13/133) et SAS (voir IP/13/567).


In this respect, has the Commission identified states believed to be used as flags of convenience, accepting banned air carriers which then change their name and state of registration?

Dans ce contexte, la Commission a-t-elle identifié des États qui serviraient de pavillon de complaisance accueillant les compagnies interdites qui changent ainsi de nom et d’État d’enregistrement?


If there really is a winner from processes of monopolistic concentration in the air transport sector – which is what inevitably follows liberalisation and ‘free competition’ – it is not the passengers, nor the workers, nor many of the so-called ‘flag carrier’ airlines, but rather the major European companies in the sector.

S’il y a vraiment un gagnant dans ces processus de concentration monopolistique dans le secteur du transport aérien – qui suit inévitablement la libéralisation et la «libre concurrence» –, ce ne sont pas les passagers, ni les travailleurs, ni les nombreuses compagnies aériennes dites «nationales», mais bien les grandes compagnies européennes de ce secteur.


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These restrictions mean that international routes to and from a Member State can be flown only by air carriers owned and controlled by nationals of that Member State - in most cases the national flag carrier.

Ces restrictions impliquent que les liaisons internationales à destination et en provenance d'un État membre ne peuvent être assurées que par les transporteurs aériens détenus et contrôlés par les ressortissants de cet État membre - dans la plupart des cas, la compagnie nationale.


Member States have, over a very long period of time, negotiated bi-lateral agreements with third countries on air services, including frequency of access and landing rights, usually for national flag carrier passenger airlines.

Les États membres ont, pendant une très longue période, négocié des accords bilatéraux avec des pays tiers dans le domaine des services aériens, y compris pour ce qui concerne la fréquence d'accès et les droits d'atterrissage, en général pour les compagnies aériennes nationales de transports de passagers.


– (FR) Madam President, Commissioner, ladies and gentlemen, when the decision was taken to lift restrictions on air transport, very many of us predicted what, unfortunately, is happening today: the decline in safety and the appearance of high-risk carriers, a kind of equivalent to the system of flags of convenience in the maritime transport sector.

- Madame la Présidente, chers collègues, Monsieur le Commissaire, lorsque fut décidée la libéralisation du transport aérien, nous avons été nombreux à prévoir ce qui, hélas, advient aujourd’hui: la détérioration de la sécurité et l’apparition de compagnies à risques, sorte d’équivalent du système des pavillons de complaisance dans le transport maritime.


In the field of air transport, the privatisation of the Polish flag carrier, LOT Polish Airlines, has started successfully, but substantial efforts are still required to complete the process of restructuring LOT.

En matière de transport aérien, la privatisation de la compagnie aérienne polonaise LOT a commencé avec succès, mais il reste encore de grands efforts à faire pour que la restructuration de la LOT soit complète.


[Translation] Given Air Canada's importance to the economy of Quebec and Montreal, as well as the large Italian community in Montreal, I fully agree with these 4,629 Air Canada employees that Air Canada should be designated as the flag carrier between Canada and Italy.

[Français] Compte tenu de l'importance d'Air Canada pour l'économie du Québec et de Montréal, et compte tenu de l'importance de la communauté de culture italienne à Montréal, je suis entièrement d'accord avec ces 4 629 employés d'Air Canada pour qu'Air Canada soit choisie comme transporteur officiel entre le Canada et l'Italie.


After all, the new carrier will be flying the Canadian flag, something we must never forget. It must represent the linguistic duality of Canada, and this must be specified in the new business plan. It must be very clear that any new carrier formed by a merger with Air Canada must give higher priority to equitable participation than we see today.

Il doit représenter la dualité linguistique de la nation canadienne et, en cela, il est très important de spécifier dans toute nouvelle politique d'affaires, toute nouvelle fusion avec Air Canada, qu'une participation équitable devrait prendre une plus grande place que celle qu'elle prend actuellement.




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'Flag air carrier' ->

Date index: 2023-11-13
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