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Free-moving hovercraft
Free-riding air cushion vehicle
Free-to-air
Free-to-air broadcasting
Subscription-free ISP
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Translation of "Free-to-air " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




free-to-air broadcasting

radiodiffusion en clair [ radiodiffusion à accès libre ]


free discharge orifice | free fall orifice | free orifice | free-into-air orifice

orifice dénoyé


free delivery-type air conditioning unit | free-blow air conditioner

conditionneur d'air à soufflage direct


free-moving hovercraft [ free-riding air cushion vehicle ]

aéroglisseur libre


free-moving hovercraft | free-riding air cushion vehicle

aéroglisseur libre


free time period | free air time

temps d'antenne gratuit


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A rare genetic congenital hypothyroidism disorder with characteristics of mild global developmental delay in childhood, short stature, delayed bone age and abnormal thyroid and selenium levels in serum (high total and free T4 concentrations, low T3,

petite taille-retard d'âge osseux par déficit du métabolisme de l'hormone thyroïdienne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The study has highlighted the emergence and/or consolidation of a number of trends such as the continuous growth of multi-channel and/or digital platforms, the maintenance of traditional audience share by Public Service and commercial free-to-air stations, the decreasing financial strength and progressive consolidation of all operators, the increase in the importance of subscription revenues, the creation of large integrated and international groups, some of which originate from operators active on other markets: press, consumer electronics, civil engineering and construction.

L'étude a mis en lumière l'émergence et/ou la consolidation d'un certain nombre de tendances, telles que la croissance continue des plates-formes multichaînes et/ou numériques, le maintien de la part d'audience traditionnelle détenue par le service public et les stations commerciales émettant en clair, le déclin financier et la consolidation progressive de tous les opérateurs, l'augmentation des revenus tirés des abonnements, la création de grands groupes, intégrés et internationaux, dont certains sont issus d'opérateurs présents sur d'autres marchés: presse, électronique grand public, génie civil et construction.


Beside the generalist public and private free-to-air channels (about 83 channels broadcasting a total of about 550 000 hours per year), a growing number of thematic channels are broadcast within the packages offered by pay-TV operators, either via satellite or cable networks as well as by digital terrestrial broadcasting.

Outre les chaînes généralistes publiques et privées émettant en clair (environ 83 chaînes pour un temps de transmission d'environ 550 000 heures par an), un nombre croissant de chaînes thématiques émettent dans le cadre des bouquets proposés par les opérateurs de télévision à péage, soit par satellite ou réseaux câblés, soit par radiodiffusion terrestre numérique.


1. Common scrambling algorithm and free-to-air reception

1. Algorithme commun d’embrouillage et réception en clair


In Italy there are four TV broadcasting platforms: (i) satellite, on which the main free-to-air channels are available plus Sky Italia's channels, whose programmes can be accessed via subscription or pay-per-view agreements; (ii) terrestrial hertzian TV (8), on which 6 national broadcasters operated in December 2005 i.e. RAI (free-to-air), Mediaset (9) (free-to-air and pay-per-view), Telecom Italia Media/La 7 (free-to-air and pay-per-view), Holland Coordinator Service Company Italia (HCSC) which owns Prima TV/DFree, Gruppo l'Espresso and Television Broadcasting Systems (free-to-air) (10).

En Italie, il existe quatre plates-formes de radiodiffusion télévisuelle: i) via satellite, sur laquelle sont disponibles les principales chaînes en clair plus les chaînes de Sky Italia, aux programmes desquels il est possible d'accéder en s'abonnant ou moyennant des accords de télévision à la carte; ii) télévision hertzienne terrestre (8), sur laquelle en décembre 2005 opéraient 6 diffuseurs nationaux, à savoir la RAI (en clair), Mediaset (9) (en clair et en télévision à la carte), Telecom Italia MEDIA/La 7 (en clair et en télévision à la carte), Holland Coordinator Service Company Italia (HCSC) qui est propriétaire de Prima TV/DFree, ...[+++]


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In addition there are almost 500 local operators on analogue terrestrial broadcasting and 78 local operators (11) on digital television; (iii) cable, on which Fastweb operates (free-to-air and pay services); and (iv) X-DSL, on which Fastweb and Telecom Italia's Rosso Alice operate (free-to-air and pay services).

On compte en outre presque 500 opérateurs locaux de radiodiffusion terrestre analogique et 78 (11) opérateurs locaux de télévision numérique; iii) via le câble, sur lequel opère Fastweb (en clair et services payants); et iv) X-DSL, sur lequel opèrent Fastweb et Rosso Alice de Telecom Italia (en clair et services payants).


If the no-cost requirement has to be interpreted as an additional cost necessary for receiving the free-to-air channels compared to the costs already paid by the consumer to receive other services provided by the broadcaster, then also subscribers to satellite TV do not bear additional costs in order to watch free-to-air TV.

Si la condition «sans aucun frais pour l'utilisateur» est interprétée comme frais supplémentaires pour la réception de chaînes en clair par rapport aux frais déjà supportés par le consommateur pour recevoir d'autres services fournis par le diffuseur de radiotélévision, alors, même les abonnés à la télévision par satellite ne supportent pas de frais supplémentaires pour regarder la télévision en clair.


This was mainly due to unsatisfactory results from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

La principale raison de ce ralentissement tient aux résultats insatisfaisants enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles touchées par une crise globale dans le marché de la publicité.


For instance, users can be categorised according to their attitude towards digital TV: current or potential pay-TV subscribers, assuming that all pay-TV will be digital sooner or later; current or potential free-to-air digital TV viewers, who have bought or are ready to buy a digital receiver; viewers who will be always reluctant to adopt any form of digital TV, pay or free-to-air, for various reasons.

Par exemple, il est possible de classer les usagers selon leur attitude à l'égard de la télévision numérique: abonnés actuels ou potentiels à la télévision à péage, dans la mesure où tôt ou tard tous les services de télévision à péage seront numériques; téléspectateurs actuels ou potentiels de la télévision numérique en clair qui ont acheté ou sont disposés à acheter un récepteur numérique; téléspectateurs qui, pour diverses raisons, seront toujours rétifs à toute forme de télévision numérique, qu'il s'agisse d'émissions payantes ou diffusées en clair.


It appears that many people will never subscribe to pay-TV for a variety of reasons (including the additional cost of pay TV and satisfaction with the range of free-to-air services), at least in its current form, especially in cable countries; so digital TV needs new drivers beyond traditional pay-TV and improved differentiation from analogue television, achieved through some combination of : more free-to-air - including terrestrial digital TV programming; better picture quality; data and interactive services; mobile and portable services.

On observe que, pour diverses raisons (dont le surcoût de la télévision à péage et l'éventail suffisant de services proposés en clair), un nombre important de personnes ne s'abonneront jamais à la télévision à péage, du moins dans sa forme actuelle, surtout dans les pays câblés. Dans ces conditions, la télévision numérique a besoin de nouveaux leviers, autres que la télévision à péage, et doit se démarquer davantage de la télévision analogique en combinant, d'une manière ou d'une autre, les éléments suivants: davantage d'émissions en clair (notamment dans la télévision numérique hertzienne), meilleure qualité d'image, services de données ...[+++]


1. The common scrambling algorithm and free-to-air reception

1. Algorithme commun d'embrouillage et réception en clair


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