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Audit educational policy changes
Develop activities that are educational
Develop activities to educate
Develop educational activities
Educational development officer
General Education
General Educational Development
General Educational Development Test
ICED
International Council for Educational Development
Monitor educational developments
Oversee educational developments
Oversee educational policy changes
Participate in activities related to arts education
Program development officer

Traduction de «General Educational Development » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
General Educational Development Test

test de connaissances générales


support the development of sport and physical activity in education | support the sport activities in the education development | support the development of educational sport activities | support the development of sport activities in education

encourager le développement d'activités sportives dans l'enseignement


develop activities that are educational | participate in activities related to arts education | develop activities to educate | develop educational activities

développer des activités éducatives


General Education [ General Educational Development ]

Formation générale [ Cours de formation générale ]


audit educational policy changes | oversee educational policy changes | monitor educational developments | oversee educational developments

suivre l'évolution de l'enseignement


program development officer [ educational development officer ]

agent de développement pédagogique [ agent de développement de l'éducation ]


International Council for Educational Development | ICED [Abbr.]

Conseil international pour le développement de l'éducation | CIDE [Abbr.]


International Council for Educational Development | ICED [Abbr.]

Conseil international pour le développement de l'éducation | CIDE [Abbr.]


International Council for Educational Development

Conseil international pour le développement de l'éducation


educational development officer

agent de développement de l'éducation | agente de développement de l'éducation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The general aim of these seminars was to contribute to policy discussion on regional higher education development needs in the context of the Graz Process and, in the framework of the preparation of the new Guide for Applicants, to the review of Tempus priorities and selection criteria.

L'objectif général de ces séminaires était de contribuer au débat politique sur les besoins de développement régional de l'enseignement supérieur dans le cadre du processus de Graz ainsi qu'au réexamen des priorités et critères de sélection Tempus en vue de l'élaboration du nouveau Guide du candidat.


Set against the backdrop of the work of the Stability Pact and the Graz Process, the general aim of the seminars was to contribute to policy discussion on regional higher education development needs, but also to review the Tempus programme's priorities and selection criteria, particularly with a view to the preparation of the new Guide for Applicants.

Dans le contexte des travaux relatifs au pacte de stabilité et au processus de Graz, l'objectif général de ces séminaires était de contribuer au débat politique sur les besoins de développement régional de l'enseignement supérieur, mais aussi de réexaminer les priorités et les critères de sélection du programme Tempus, surtout en vue de l'élaboration du nouveau Guide du candidat.


- Increasing investment in human resources while ensuring an equitable and effective distribution of available means in order to facilitate general access to, and enhance the quality of, education and training; - Supporting the development of compatible quality assurance systems respecting diversity across Europe; - Developing the potential of public-private partnerships.

- Accroître l'investissement dans les ressources humaines tout en assurant une distribution équitable et efficace des ressources disponibles afin de faciliter l'accès général à l'éducation et à la formation et d'en améliorer la qualité ; - Soutenir une qualité compatibles des systèmes, tout en respectant la diversité en Europe ; - Développer le potentiel des partenariats entre les secteurs public et privé.


Promoting creativity, innovation and digital competence through education during the early years (13) can produce benefits later on, by laying the foundations for further learning, by enabling knowledge to be developed to a much higher level and by generally improving each child's ability to develop creative and critical thinking skills and to become responsible citizens for the Europe of tomorrow, capable of meeting the challenges of an increasingly interconnected and glo ...[+++]

Le fait de favoriser la créativité, l’innovation et la compétence numérique par l’éducation durant les premières années de la vie (13) est susceptible d’apporter des avantages par la suite: en effet, cela jette la base de futurs apprentissages, permet d’élargir les connaissances à un niveau beaucoup plus élevé et, de manière générale, améliore l’aptitude de chaque enfant à développer des compétences créatives et l’esprit critique et à devenir un citoyen responsable de l’Europe de demain en mesure de relever les défis qui se posent dan ...[+++]


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Promoting creativity, innovation and digital competence through education during the early years can produce benefits later on, by laying the foundations for further learning, by enabling knowledge to be developed to a much higher level and by generally improving each child's ability to develop creative and critical thinking skills and to become responsible citizens for the Europe of tomorrow, capable of meeting the challenges of an increasingly interconnected and globalis ...[+++]

Le fait de favoriser la créativité, l’innovation et la compétence numérique par l’éducation durant les premières années de la vie est susceptible d’apporter des avantages par la suite: en effet, cela jette la base de futurs apprentissages, permet d’élargir les connaissances à un niveau beaucoup plus élevé et, de manière générale, améliore l’aptitude de chaque enfant à développer des compétences créatives et l’esprit critique et à devenir un citoyen responsable de l’Europe de demain en mesure de relever les défis qui se posent dans un ...[+++]


Set against the backdrop of the work of the Stability Pact and the Graz Process, the general aim of the seminars was to contribute to policy discussion on regional higher education development needs, but also to review the Tempus programme's priorities and selection criteria, particularly with a view to the preparation of the new Guide for Applicants.

Dans le contexte des travaux relatifs au pacte de stabilité et au processus de Graz, l'objectif général de ces séminaires était de contribuer au débat politique sur les besoins de développement régional de l'enseignement supérieur, mais aussi de réexaminer les priorités et les critères de sélection du programme Tempus, surtout en vue de l'élaboration du nouveau Guide du candidat.


The general aim of these seminars was to contribute to policy discussion on regional higher education development needs in the context of the Graz Process and, in the framework of the preparation of the new Guide for Applicants, to the review of Tempus priorities and selection criteria.

L'objectif général de ces séminaires était de contribuer au débat politique sur les besoins de développement régional de l'enseignement supérieur dans le cadre du processus de Graz ainsi qu'au réexamen des priorités et critères de sélection Tempus en vue de l'élaboration du nouveau Guide du candidat.


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and ...[+++]

(7) Le Collège d'Europe, qui dispense des cours de troisième cycle de droit, d'économie, de sciences politiques, de sciences sociales et de sciences humaines comportant une dimension européenne, l'Institut universitaire européen, qui contribue au développement du patrimoine culturel et scientifique européen par l'enseignement supérieur et la recherche, l'Institut européen d'administration publique, qui forme les fonctionnaires nationaux et européens dans le domaine de l'intégration européenne, l'Académie de droit européen de Trèves, qui assure une formation de niveau universitaire à l'intention des usagers et des professionnels du droit ...[+++]


[9] The general aim of the Community policy on education is to "contribute to the development of quality education by encouraging cooperation between Member States and, if necessary, by supporting and supplementing their action, while fully respecting the responsibility of the Member States for the content of teaching and the organisation of education systems and their cultural and linguistic diversity".

L'objectif général de la politique communautaire en éducation consiste à "contribuer au développement d'une éducation de qualité en encourageant la coopération entre Etats membres et, si nécessaire, en appuyant et en complétant leur action tout en respectant pleinement la responsabilité des Etats membres pour le contenu de l'enseignement et l'organisation du système éducatif ainsi que leur diversité culturelle et linguistique".


The report highlighted the measures which had been taken to create closer links between vocational education and training and the global education reform, and in particular the integration of the Directorate for Vocational Education and Training at the Ministry of Education into the Directorate-General for Human Resources and the opening of a National Centre for the Development of Technical and Vocational Training.

Il soulignait les mesures qui avaient été prises afin de mieux articuler l'enseignement professionnel et la formation avec la réforme globale de l'éducation, notamment l'intégration de la direction chargée, au ministère de l'éducation, de l'enseignement professionnel et de la formation dans la direction générale des ressources humaines et l'ouverture d'un Centre national pour le développement de la formation technique et professionnelle.


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