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Adjustable hydraulic platform
Bucket-type hydraulic lash adjuster
Hydraulic adjuster
Hydraulic clutch
Hydraulic control clutch
Hydraulic equipment
Hydraulic lash adjuster
Hydraulic machinery
Hydraulic roll adjustment
Hydraulic valve lash adjuster
Hydraulic width adjustment
Hydraulic-controlled clutch
Hydraulic-operated clutch
Hydraulically controlled clutch
Hydraulically operated clutch
Hydraulically-operated clutch
Hydraulically-powered adjustable-height platform
Lash adjuster
Lathe with hydraulic variable speed adjustment
Water turbine
Water wheel

Translation of "Hydraulic adjuster " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
hydraulic adjuster | lash adjuster | hydraulic valve lash adjuster

régleur hydraulique de jeu


adjustable hydraulic platform [ hydraulically-powered adjustable-height platform ]

plate-forme mobile à commande hydraulique


lathe with hydraulic variable speed adjustment

tour à réglage hydraulique des vitesses


hydraulic width adjustment

variation hydraulique de la largeur




hydraulic machinery [ hydraulic equipment | water turbine | water wheel | Hydraulic equipment(ECLAS) ]

machine hydraulique [ équipement hydraulique | roue hydraulique | turbine hydraulique ]


bucket-type hydraulic lash adjuster

rattrapeur de jeu hydraulique à coupelle


hydraulic lash adjuster

rattrapeur de jeu hydraulique [ régleur de jeu hydraulique ]


hydraulic valve lash adjuster

compensateur hydraulique de jeu de soupapes | régleur hydraulique de jeu de soupapes


hydraulically-operated clutch | hydraulically operated clutch | hydraulic-operated clutch | hydraulically controlled clutch | hydraulic-controlled clutch | hydraulic control clutch | hydraulic clutch

embrayage à commande hydraulique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘rigid drawbar towed vehicle’ means a towed vehicle of category R or S with one axle or one group of axles fitted with a drawbar which transmits a significant static load to the tractor due to its construction and which does not meet the definition of a centre-axle towed vehicle; the coupling to be used for a vehicle combination shall not consist of a king pin and a fifth wheel; some slight vertical movement may occur at a rigid drawbar; a hydraulically adjustable articulated drawbar is considered to be a rigid drawbar;

par «véhicule tracté à timon rigide», on entend un véhicule tracté de catégorie R ou S dont un essieu ou un groupe d'essieux est équipé d'un timon qui transmet une charge statique significative au tracteur du fait de sa construction et qui ne correspond pas à la définition d'un véhicule tracté à essieu central; l'attelage à utiliser pour un ensemble de véhicules ne se compose pas d'un pivot d'attelage et d'une cinquième roue; un léger mouvement vertical peut se produire au niveau d'un timon rigide; un timon articulé à réglage hydraulique est considéré comme un timon rigide;


In the case of vehicles equipped with hydraulically operated drum brakes the adjustment of the brakes shall be as specified by the manufacturer.

Dans le cas des véhicules équipés de freins à tambour à commande hydraulique, le réglage des freins doit être conforme aux instructions du constructeur.


In the case of towed vehicles equipped with hydraulically operated drum brakes the adjustment of the brakes shall be as specified by the manufacturer.

Dans le cas des véhicules tractés équipés de freins à tambour à commande hydraulique, le réglage des freins doit être conforme aux instructions du constructeur.


21. Railway companies are responsible for the selection, maintenance, periodic test and adjustment of electric, pneumatic, hydraulic, mechanical or other control apparatus used to aid in the operation of boilers or to actuate protective or warning devices.

21. Il incombe aux compagnies de chemin de fer de faire le choix, l’entretien, les épreuves périodiques et le réglage des appareils de commande électriques, pneumatiques, hydrauliques, mécaniques ou autres qui servent à la conduite des chaudières ou au fonctionnement des dispositifs de protection ou d’avertissement.


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If the vehicle is equipped with hydro-pneumatic, hydraulic or pneumatic suspension or another device which can be adjusted in relation to load, it shall be tested with the suspension or device in the normal running condition, as specified by the manufacturer.

Si le véhicule est doté d’une suspension hydropneumatique, hydraulique ou pneumatique, ou d’un autre dispositif qui permet d’ajuster l’assiette en fonction de la charge, il doit être soumis aux essais avec la suspension ou le dispositif dans les conditions de marche normales prévues par le constructeur.


The Commission examined in particular the vertical link between the activities of one of Triton's subsidiaries, Stabilus - a company producing various types of hydro-pneumatic adjustment elements (gas springs and hydraulic dampers) used among others for automotive applications - and Europart's activities as a trader of automotive spare parts.

La Commission a examiné plus particulièrement le lien vertical entre les activités d'une des filiales de Triton, Stabilus - qui fabrique divers types de composants hydropneumatiques de stabilisation (ressorts à gaz et amortisseurs hydrauliques) destinés notamment au secteur automobile – et d'Europart, qui est négociant de pièces détachées automobiles.


One of its subsidiaries is Stabilus, a German company producing various types of hydro-pneumatic adjustment elements such as gas springs and hydraulic dampers, used inter alia in automotive applications including commercial vehicles.

L'une de ses filiales allemandes, Stabilus, fabrique divers types de composants hydropneumatiques de stabilisation, comme les ressorts à gaz et les amortisseurs hydrauliques, destinés notamment au secteur automobile, dont les véhicules utilitaires.


In the case of technical building systems, those requirements shall ensure that they are properly adjusted when brought into operation, that a proper hydraulic balance of hydraulic wet heating systems is achieved and that the appropriate size and type of the product(s) have been used for the installation having regard to the intended use of the technical building system.

Dans le cas de systèmes techniques de bâtiment, ces exigences garantissent que ces derniers sont correctement réglés au moment de leur mise en service, qu'un équilibre hydraulique satisfaisant est atteint pour les systèmes de chauffage central à eau, et que les produits utilisés pour l'installation ont la taille et le type appropriés eu égard à l'utilisation prévue du système technique de bâtiment.


In the case of technical building systems, those requirements shall ensure that they are properly adjusted when brought into operation, that a proper hydraulic balance of hydraulic wet heating systems is achieved and that the appropriate size and type of the product(s) have been used for the installation having regard to the intended use of the technical building system.

Dans le cas de systèmes techniques de bâtiment, ces exigences doivent notamment garantir que ces derniers sont correctement réglés au moment de leur mise en service, qu’un équilibre hydraulique satisfaisant est atteint pour les systèmes de chauffage central à eau, et que les produits utilisés pour l’installation aient la taille et le type appropriés eu égard à l’utilisation prévue du système technique de bâtiment.


Auxiliary steering equipment (ASE) in which the wheels of axle(s) of vehicles of categories M and N are steered in addition to the wheels providing principal steering input not purely electric, hydraulic or pneumatic, in the same direction or in the opposite direction to the wheels providing principal steering input, and/or the steering angle of the front, centre and/or the rear wheels may be adjusted relative to vehicle behaviour.`; 4. item 2.1. is amended to read as follows:

Équipement de direction auxiliaire, dans lequel les roues des essieux des véhicules de catégories M et N sont directrices, en complément des roues fournissant l'effort de direction principal par des moyens non exclusivement électriques, hydrauliques ou pneumatiques, dans la même direction ou la direction opposée aux roues directrices principales, et/ou l'angle de braquage des roues avant, centrales et/ou arrière peut être modifié en fonction du comportement du véhicule».


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