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Border management strategy
Develop hazardous waste management strategies
Develop non-hazardous waste management strategies
EU Information Management Strategy
Hazardous waste management strategy writing
IM strategy
IMS
Information management strategy
Manage company transport strategy
Manage transportation strategy of a company
Non-hazardous waste management strategies developing
Oversee company transport strategy
Passive investment management
Passive investment strategy
Passive portfolio management
Passive portfolio strategy
Strategy for waste management
Waste management strategy
Write hazardous waste management strategies
Write non-hazardous waste management strategies
Write strategies for hazardous waste management

Translation of "Information management strategy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
EU Information Management Strategy | Information Management Strategy for EU internal security | IMS [Abbr.]

stratégie de gestion de l'information pour la sécurité intérieure de l'UE | stratégie de l'UE en matière de gestion de l'information


information management strategy [ IM strategy ]

stratégie de gestion de l'information [ stratégie de GI ]


hazardous waste management strategy writing | write strategies for hazardous waste management | develop hazardous waste management strategies | write hazardous waste management strategies

élaborer des stratégies de gestion des déchets dangereux


non-hazardous waste management strategies developing | write non-hazardous waste management strategies | develop non-hazardous waste management strategies | developing strategies for non-hazardous waste management

élaborer des stratégies de gestion des déchets non dangereux


manage transportation strategy of a company | oversee company transport strategy | carry out management of company transportation strategy | manage company transport strategy

gérer la stratégie de transport d'une entreprise


information management and information technology strategy [ IM/IT strategy ]

stratégie de GI/TI [ stratégie de gestion de l’information et de la technologie de l’information | stratégie en matière de GI/TI ]


IM/IT Strategy [ Information Management/Information Technology Strategy ]

Stratégie de la GI/TI [ Stratégie de la gestion de l'information/technologie de l'information ]


strategy for waste management | waste management strategy

stratégie pour la gestion des déchets


passive portfolio management | passive investment management | passive investment strategy | passive portfolio strategy

gestion passive de portefeuille | stratégie de gestion passive


border management strategy

stratégie de gestion des frontières
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Chair presented the FIFTH REPORT of the Sub-Committee on Agenda and Procedure, which is as follows: The Sub-Committee met on Thursday, February 28, 2002 and agreed to make the following recommendations: 1. That Committee meetings be scheduled to consider the following Chapters from the December 2001 Report of the Auditor General of Canada: Chapter 1 – (Financial Information Strategy: Infrastructure Readiness); Chapters 4 & 5 – (Voted Grants and Contributions: Government-Wide Management, Voted Grants and Contr ...[+++]

Le président présente le CINQUIÈME RAPPORT du Sous-comité du programme et de la procédure : Le Sous-comité s’est réuni le jeudi 28 février 2002 et a convenu de présenter les recommandations suivantes : 1. Que l’étude des chapitres suivants du rapport de la vérificatrice générale du Canada de décembre 2001 soient à l’horaire des réunions du Comité : Chapitre 1 – (La Stratégie d’information financière : l’état de préparation de l’infrastructure); Chapitres 4 & 5 – (Les subventions et les contributions votées : la gestion dans l’ensemble du gouvernement, les subventions et les contributions votées : la gestion des programmes); Chapitre 6 ...[+++]


(Return tabled) Question No. 237 Hon. Stéphane Dion: With regard to the Department of Fisheries and Oceans (DFO): (a) what is the Department’s information management (IM) strategy; (b) on what date was the IM strategy established; (c) who participated in the development of the IM strategy; (d) which groups or organizations were consulted or gave input in developing the IM strategy; (e) which departments, agencies or offices were consulted or gave input in developing the IM strategy; (f) which individuals were consulted or gave in ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 237 L'hon. Stéphane Dion: En ce qui concerne le ministère des Pêches et des Océans (MPO): a) quelle est la stratégie du ministère en matière de gestion de l’information (GI); b) quelle date la stratégie de GI a-t-elle été établie; c) qui a participé à l’élaboration de la stratégie de GI; d) quels groupes ou organisations ont été consultés ou ont présenté des observations au moment de l’élaboration de ...[+++]


2b'. Integrated coastal management strategies' means the formal and informal practices and/or strategies that aim at the integrated management of all policy processes affecting the coastal zone, addressing land-sea interactions of coastal activities in a coordinated way, with a view to ensuring the sustainable development of coastal and marine areas.

«stratégies de gestion intégrée des zones côtières»: stratégies ou pratiques formelles et informelles visant la gestion intégrée de tous les processus politiques concernant la zone littorale, qui traite les interactions terre-mer des activités côtières de manière coordonnée afin d'assurer le développement durable des zones côtières et marines.


2b'. Integrated coastal management strategies' means the formal and informal practices and/or strategies that aim at the integrated management of all policy processes affecting the coastal zone, addressing land-sea interactions of coastal activities in a coordinated way, with a view to ensuring the sustainable development of coastal and marine areas.

«stratégies de gestion intégrée des zones côtières»: stratégies ou pratiques formelles et informelles visant la gestion intégrée de tous les processus politiques concernant la zone littorale, qui traite les interactions terre-mer des activités côtières de manière coordonnée afin d'assurer le développement durable des zones côtières et marines.


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2b'. Integrated coastal management strategies' means the formal and informal practices and/or strategies that aim at the integrated management of all policy processes affecting the coastal zone, addressing land-sea interactions of coastal activities in a coordinated way with a view to ensuring the sustainable development of coastal and marine areas; such strategies ensure that management or development decisions are taken coherent ...[+++]

2 ter". stratégies de gestion intégrée des zones côtières": stratégies ou pratiques formelles et informelles visant la gestion intégrée de tous les processus politiques concernant la zone littorale, qui traite les interactions terre-mer des activités côtières de manière coordonnée afin d'assurer le développement durable des zones côtières et marines; ces stratégies s'assurent que les décisions en matière de gestion ou de développement sont prises d'une manière cohérente dans l'ensemble des secteurs;


(Return tabled) Question No. 845 Ms. Kirsty Duncan: With regard to children’s health and the environment: (a) what action has the government undertaken to integrate children’s environmental health into existing public health programs; (b) what specific action is the government undertaking to advocate for the consideration and assessment of hazardous environmental influences on children’s health and development, (i) in Canada, (ii) internationally; (c) what specific action is the government undertaking to raise the political profile of children’s environmental health, (i) locally, (ii) regionally, (iii) nationally; (d) in relation to i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 845 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé des enfants et l’environnement: a) qu’a fait le gouvernement pour intégrer la santé environnementale des enfants aux programmes de santé publique existants; b) que fait le gouvernement pour faire prendre en compte et évaluer les effets dangereux de l’environnement sur la santé et le développement des enfants, (i) au Canada, (ii) à l’échelle internationale; c) que fait le gouvernement pour porter à l’ordre du jour politique la santé environnementale des enfants à l’échelle (i) locale, (ii) régionale, (iii) nationale; d) par rapport à ses sites contam ...[+++]


42. Points out that the involvement in the strategy of European funds under direct and shared management will make it necessary to devise a suitable management and control system, and therefore calls for the establishment of a management platform for the action plan, offering an information and communication module for beneficiaries and facilitating coordination among the various authorities responsible for managing the funds;

42. souligne que la participation à la stratégie de fonds européens gérés de façon directe et partagée impliquera la définition d'un système de gestion et de contrôle adapté, et demande dès lors la mise en place d'une plateforme de gestion du plan d'action, offrant un module d'information et de communication aux bénéficiaires et favorisant la coordination entre les différentes autorités responsables de la gestion des fonds;


The following list identifies the organizations/positions to which the NGFC SOR was sent for review and concurrence: vice chief of defence staff, VCDS, Chief of Programme, Director Defence Programme Coordination; Chief of the Land Staff, Director of Land Requirements; Assistant Deputy Minister, Information Management, Director General Information Management Project Delivery; Assistant Deputy Minister, Infrastructure and Environment, Director General Realty Policy and Plans; Assistant Deputy Minister, Materiel, Director General Aer ...[+++]

Voici la liste des organisations et des personnes qui ont reçu l’EBO CNG aux fins d’examen et d’approbation: Vice-chef d'état-major de la Défense, VCEMD, chef de programme, directeur Coordination du programme de la Défense; Chef d'état-major de l'Armée de terre, directeur Besoins en ressources terrestres; Sous ministre adjoint, Gestion de l’information, directeur général Réalisation de projets, Gestion de l'information; Sous ministre adjoint, Infrastructure et environnement, directeur général Politiques et planification immobilières; Sous ministre adjoint, Matériels, directeur général Gestion du programme d'équipement aérospatial; V ...[+++]


The REITOX network is more a virtual network than an operational one. The National Focal Points are under-used and they could make a far greater contribution to the EMCDDA’s work. The role of the scientific committee is still poorly defined and its work is not a central part of the programme. The Management Board is ineffective in achieving its goals and its meetings are often held without a pre-established agenda and do not involve genuine discussion of strategies. There is no dissemination strategy for the results the Board produces ...[+++]

Il ressort également que le réseau REITOX n’est pas un véritable réseau, que les relais nationaux ne sont pas assez utilisés alors qu’ils pourraient contribuer davantage au travail de l’Observatoire, que le rôle du comité scientifique est encore peu clair et que sa contribution n’est pas centrale dans le programme, que le conseil d’administration ne s’avère pas efficace dans la réalisation de ses objectifs - la planification de son agenda est pauvre, ses réunions ne permettent pas de réelles discussions stratégiques -, qu’il n’existe pas de stratégie de diffusion du mat ...[+++]


Just as an example, there are various approaches that the provinces could consider and where the federal government would be of no help: create structures, functions and responsibilities with a view to integrated management of water resources; recognize users of environmental water in order to get them more involved, and be able to identify minimum water requirements of aquatic ecosystems; develop exchanges of information and educational strategies in order to improve the dissemination of information, the results of pilot projects, ...[+++]

À titre indicatif, voici certaines orientations que les provinces pourraient se donner et où le gouvernement fédéral ne pourrait pas répondre à la commande: créer des structures, des fonctions et des responsabilités allant dans le sens d'une gestion intégrée des ressources en eau; reconnaître le statut d'utilisateurs d'eau de l'environnement pour les impliquer davantage et être capable d'identifier les besoins minimums en eau des écosystèmes aquatiques; développer des échanges d'information et des stratégies éducatives, afin d'améli ...[+++]


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