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Compensatory education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Headteacher of special educational needs school
High school special education teacher
High school special needs teacher
Institute for Special Education
SFIVET
SNE
SPIVE
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special educational needs head teacher
Special educational needs headmaster
Special educational needs headteacher
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Special needs education
Special needs educator
Special teaching
Special-needs education
Swiss Institute for Special Education
Swiss Pedagogical Institute for Vocational Education
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs

Translation of "Institute for Special Education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Swiss Institute for Special Education

Centre suisse pour la pédagogie spécialisée (1) | Secrétariat suisse de pédagogie curative et spécialisée (2) [ CSPS (3) | SPC (4) ]


Institute for Special Education

Institut d'Orthopédagogie


Swiss Institute for Special Education

Secrétariat suisse de pédagogie curative et spécialisée | SPC [Abbr.]


headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster

directrice d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé | directeur d'établissement d'enseignement spécialisé/directrice d'établissement d'enseignement spécialisé


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

enseignant spécialisé | enseignant spécialisé/enseignante spécialisée | enseignante spécialisée


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

besoins éducatifs spéciaux | éducation répondant à des besoins spéciaux | enseignement spécialisé


Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training [ SFIVET ]

Institut fédéral des hautes études en formation professionnelle [ IFFP ]


Swiss Pedagogical Institute for Vocational Education [ SPIVE ]

Institut suisse de pédagogie pour la formation professionnelle [ ISPFP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réali ...[+++]


European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recom ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réali ...[+++]


The European Agency for Special Needs Education is currently carrying out a comparative analysis of the situation of migrant pupils in special education in 23 Member States.

L'Agence européenne de l'enseignement spécialisé ( European Agency for Special Needs Education ) réalise actuellement une analyse comparative de la situation des élèves immigrants dans l'éducation spécialisée dans 23 États membres.


Training is also offered in specialized institutional care (nursing, institutional care, respiratory therapy), personal care and peer counselling (social work, gerontology, special education) and community care, as well as home care.

On offre également des soins dans le secteur institutionnel spécialisé (sciences infirmières, soins en établissement, thérapie respiratoire), des soins personnels et d'entraide (travail social, gérontologie, technique d'éducation spécialisée) et des soins communautaires, comme les soins à domicile.


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(Return tabled) Question No. 834 Mr. Mike Sullivan: With regard to federal disability programs: (a) what is the amount of spending in the last five fiscal years, broken down by year and province, for the (i) Athlete Assistance Program, (ii) Canadian Deaf Sports Association, (iii) Canadian Paralympic Committee, (iv) federal/provincial/territorial projects related to sports programs for people with disabilities, (v) funding for national sport organizations’ Long-Term Athlete Development Model, (vi) Special Olympics sports funding, (vii) disability component of sports participation funding, (viii) Canadian ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 834 M. Mike Sullivan: En ce qui concerne les programmes fédéraux touchant les personnes handicapées: a) au cours des cinq derniers exercices, quel montant, par exercice et par province, a été consacré (i) au Programme d'aide aux athlètes, (ii) à l’Association des sports des sourds du Canada, (iii) au Comité paralympique canadien, (iv) aux projets fédéraux-provinciaux-territoriaux en lien avec les programmes de sport pour les personnes handicapées, (v) au financement du Modèle de développement à long terme des athlètes des organisations sportives nationales, (vi) au financement des sports présentés aux ...[+++]


(Return tabled) Question No. 657 Ms. Manon Perreault: With regard to federal disability programs: (a) what is the amount of spending in the last five fiscal years, broken down by year and province, for the (i) Athlete Assistance Program, (ii) Canadian Deaf Sports Association, (iii) Canadian Paralympic Committee, (iv) federal/provincial/territorial projects related to sports programs for people with disabilities, (v) funding for national sport organizations’ Long-Term Athlete Development Model, (vi) Special Olympics sports funding, (vii) disability component of sports participation funding, (viii) Canadian ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 657 Mme Manon Perreault: En ce qui concerne les programmes fédéraux touchant les personnes handicapées: a) au cours des cinq derniers exercices, quel montant, par exercice et par province, a été consacré (i) au Programme d'aide aux athlètes, (ii) à l’Association des sports des sourds du Canada, (iii) au Comité paralympique canadien, (iv) aux projets fédéraux-provinciaux-territoriaux en lien avec les programmes de sport pour les personnes handicapées, (v) au financement du Modèle de développement à long terme des athlètes des organisations sportives nationales, (vi) au financement des sports présentés a ...[+++]


‘higher education institution’ means any institution providing higher education and recognised by the relevant national authority as belonging to the higher education system.

«établissement d'enseignement supérieur»: tout établissement délivrant un enseignement supérieur et étant reconnu par l'autorité nationale concernée comme relevant du système d'enseignement supérieur.


(8) The academic institutions in the European Union aim to increase the share of internationally mobile students. There is wide recognition of the great potential represented by the combined individual strengths of European higher education institutions, by their educational diversity and their wide experience in networking and in cooperation with third countries, which enable them to offer courses of great quality unique to Europe and allow the benefits of international mobility to be shared more ...[+++]

(8) Les établissements universitaires de l'Union européenne cherchent à accroître la proportion d'étudiants mobiles internationaux; il est largement reconnu que de grandes perspectives sont ouvertes par l'association des forces individuelles des établissements d'enseignement supérieur européens, par la diversité de leur enseignement et leurs vastes expériences de mise en réseau et de coopération avec les pays tiers, grâce auxquelles ils peuvent proposer des cours de grande qualité, uniques en Europe et mieux répartir les avantages de la mobilité internationale au sein de la Communauté et des pays partenaires.


Two of those commitments are directly applicable to this issue: ``A Liberal Government, with the participation of Aboriginal Peoples, will establish an Aboriginal Educational Institute and networking facility that will co-ordinate and build upon initiatives in Aboriginal Curriculum Development for Aboriginal and Non-Aboriginal Schools, Standards, Development, Distance Education, Aboriginal Languages, Teacher Orientation and the Special Needs of Many Commu ...[+++]

Deux de ces engagements s'appliquent directement à cette question: «Nous mettrons sur pied, en collaboration avec les autochtones, un réseau et un institut d'enseignement autochtone chargés de coordonner et d'améliorer les initiatives d'élaboration d'un cursus autochtone pour les écoles autochtones et non autochtones, d'établissement de normes, de formation des enseignants, d'enseignement à distance, d'enseignement des langues auto ...[+++]


Measures involving universities and other institutes of higher education On the basis of experience acquired under the Erasmus, Comett and Lingua programmes, the objective would be to encourage innovation and improvements in the quality of teaching, especially by: - encouraging larger-scale exchanges (with the Member States gradually taking over after the Community has provided initial stimulus); - strengthening the European network of inter-university partnerships in such a way as to help institutionalise the Eu ...[+++]

Actions liées aux universités et autres établissements d'enseignement supérieur Sur base de l'expérience acquise dans les programmes ERASMUS, COMETT et LINGUA, il s'agirait dans ce cadre d'encourager l'innovation et l'amélioration de la qualité de l'enseignement notamment : - en favorisant les échanges de personnes sur une plus grande échelle (les Etats membres prenant progressivement le relais et complétant le rôle d'incitation de la Communauté), - en renforçant le réseau européen de partenariats interuniversitaires de manière à contribuer à l'institutionalisation de la dimension européenne dans l'éducation, plus particulièrement en vue ...[+++]


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