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CJLR
Co-personal representative
Co-representative
Commercial agent
Commercial joint-line rate
Commercial representative
Commercial sales representative
Commercial sales representatives
Door-to-door salesman
Field sales executive
Field sales representative
JSR
Joint Commercial Commission
Joint Special Representative
Joint commercial representative
Joint personal representative
Joint representative
Sales representative
Technical and commercial sales executive
Trade intermediation
Travelling salesman

Translation of "Joint commercial representative " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
joint commercial representative

représentant commercial commun


Joint Special Representative | Joint Special Representative of the United Nations and the League of Arab States for Syria | JSR [Abbr.]

Représentant spécial conjoint | Représentant spécial conjoint de l'Organisation des Nations Unies et de la Ligue des États arabes pour la Syrie


co-representative [ joint representative | joint personal representative ]

coreprésentant [ coreprésentant successoral | coreprésentant personnel ]


commercial representative | sales representative

représentant de commerce


co-personal representative | joint personal representative

coreprésentant personnel | coreprésentant successoral


Joint Commercial Commission

Commission commerciale mixte


field sales executive | technical and commercial sales executive | commercial sales representative | field sales representative

commercial | commerciale | délégué commercial | délégué commercial/déléguée commerciale


sales representative [ commercial agent | door-to-door salesman | travelling salesman | Trade intermediation(STW) ]

représentant de commerce [ placier | voyageur de commerce | VRP ]


Commercial sales representatives

Représentants et techniciens commerciaux


commercial joint-line rate | CJLR

taux conjoint commercial | TCC
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Because the entity referred to in the response to Q-972 was involved in active projects in several countries, CIDA took the following specific measures to protect the interests of the Crown: CIDA established a multi-disciplinary task force to oversee a common, integrated and corporate approach to managing the situation and mitigating potential risks; discussions and meetings were held with senior representatives of the organization, who provided detailed information on the extent and severity of the financial situation, and the likel ...[+++]

Comme l’entité dans la réponse à la question Q-972 participait à des projets en cours de réalisation dans plusieurs pays, l’ACDI a pris les mesures particulières qui suivent pour protéger les intérêts de la Couronne: un « groupe de travail » multidisciplinaire a été mis sur pied par l’ACDI afin de superviser le recours à une approche intégrée pour gérer la situation et atténuer les risques potentiels; des discussions et des rencontres ont eu lieu avec des hauts représentants de l’organisation, qui ont fourni des renseignements détaillés au sujet de la gravité de la situation financière de l’organisation et des répercussions opérationnel ...[+++]


79. Also calls on the Commission and the SEMCs to engage in joint action aimed at: (a) the simplification of administrative procedures, (b) ensuring professional, business and trade union associations are more genuinely representative, (c) enabling access to commercial information, (d) providing firms with technical assistance and support services and (e) the provision of lifelong training;

79. invite également la Commission et les PSEM à poursuivre des actions communes visant (a) la simplification administrative, (b) le renforcement de la représentativité des associations professionnelles, patronales et syndicales, (c) l'accès à l'information commerciale, (d) l'assistance technique et les services de support aux entreprises, (e) la formation permanente;


78. Also calls on the Commission and the SEMCs to engage in joint action aimed at: (a) the simplification of administrative procedures, (b) ensuring professional, business and trade union associations are more genuinely representative, (c) enabling access to commercial information, (d) providing firms with technical assistance and support services and (e) the provision of lifelong training;

78. invite également la Commission et les PSEM à poursuivre des actions communes visant (a) la simplification administrative, (b) le renforcement de la représentativité des associations professionnelles, patronales et syndicales, (c) l'accès à l'information commerciale, (d) l'assistance technique et les services de support aux entreprises, (e) la formation permanente;


47. Emphasises that good governance, human rights and democracy are essential parts of the Joint statement by the Council and the representatives of the governments of the Member States meeting within the Council, the European Parliament and the Commission on European Union Development Policy: "The European Consensus" and that further efforts are required to tackle poor governance in commercial and public services;

47. précise que la bonne gouvernance, les droits de l'homme et la démocratie sont des éléments essentiels de la déclaration conjointe du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres réunis au sein du Conseil, du Parlement européen et de la Commission sur la politique de développement de l'UE intitulée "Le consensus européen" et que des efforts supplémentaires sont nécessaires pour lutter contre la mauvaise gouvernance dans les services publics et commerciaux ...[+++]


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5. Emphasises that good governance, human rights and democracy are essential parts of the joint statement by the Council and the representatives of the governments of the Member States meeting within the Council, the European Parliament and the Commission on European Union Development Policy: "The European Consensus" and that further efforts are required to tackle bad governance in commercial and public services (mainly corruption and inefficiency), and therefore calls on ...[+++]

5. précise que la bonne gouvernance, les droits de l'Homme et la démocratie sont des éléments essentiels de la déclaration conjointe du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres réunis au sein du Conseil, du Parlement européen et de la Commission sur la politique de développement de l'Union européenne intitulée "Le consensus européen" et que des efforts supplémentaires sont nécessaires pour lutter contre la mauvaise gouvernance dans les services publics et commerciaux ...[+++]


46. Emphasises that good governance, human rights and democracy are essential parts of the joint statement by the Council and the representatives of the governments of the Member States meeting within the Council, the European Parliament and the Commission on European Union Development Policy: "The European Consensus" and that further efforts are required to tackle bad governance in commercial and public services;

46. précise que la bonne gouvernance, les droits de l'Homme et la démocratie sont des éléments essentiels de la déclaration conjointe du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres réunis au sein du Conseil, du Parlement européen et de la Commission sur la politique de développement de l'Union européenne intitulée "Le consensus européen" et que des efforts supplémentaires sont nécessaires pour lutter contre la mauvaise gouvernance dans les services publics et commerciaux ...[+++]


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvoi ...[+++]


These included contributions from a large number of user associations (representing large, medium and small users) and large commercial users in the manufacturing and services sectors; from the European Telecommunications Network Operators association and the majority of Community-based Telecommunications organisations (TOs) individually, from existing or potential new service providers, and from manufacturing associations, individual equipment manufacturers, the Joint Telecommu ...[+++]

Elle a ainsi recueilli l'avis de nombreuses associations d'usagers (représentant les grands usagers, les petits et les moyens), et de grands usagers commerciaux dans les secteurs secondaire et tertiaire; de l'association européenne des exploitants de réseaux de télécommunications et de la majorité des organismes de télécommunications dans la Communauté à titre individuel; des prestataires existants ou potentiels de services nouveaux; des associations de producteurs, et des producteurs d'équipements à titre individuel; du comité mi ...[+++]


I see that there are no commercial or recreational fishing representatives on the joint management committee.

Je vois que ce comité de gestion consultatif ne compte pas de représentants ni des pêcheurs commerciaux ni des pêcheurs sportifs.


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