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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
An Act to Authorize a Municipal Land Transfer Tax
Cadastral register
Cadastral survey of tax
Charges for use of infrastructure
Deed Transfer Tax Act
Dock due
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Land airport
Land purchase tax
Land register
Land tax
Land transfer tax affidavit
Landing airport tax
Landing charge
Landing fee
Port charge
Port due
Port tax
Property tax
Rates
Register of land

Translation of "Landing airport tax " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
landing charge [ landing airport tax | landing fee ]

redevance d'atterrissage [ taxe d'aéroport d'arrivée | redevances d'atterrissage | taxe d'atterrissage ]


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


airport charge | airport tax

charge d'aéroport | redevance | redevance d'aéroport | taxe aéroportuaire


Deed Transfer Tax Act [ An Act to Authorize a Municipal Land Transfer Tax ]

Deed Transfer Tax Act [ An Act to Authorize a Municipal Land Transfer Tax ]




land transfer tax affidavit

déclaration relative au droit de mutation immobilière




property tax [ rates | land tax(UNBIS) ]

impôt foncier [ impôt sur le revenu foncier | précompte immobilier ]


land register [ cadastral register | cadastral survey of tax | register of land ]

cadastre [ administration cadastrale | cadastre de l'impôt | matrice cadastrale | registre foncier ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Germany also stressed that the infrastructure is necessary to create jobs (about 5 000 in all of Land Rhineland-Palatinate, out of which 2 708 jobs depend directly and indirectly on the airport), save social costs (EUR 25 million per year) and create tax income.

L'Allemagne a aussi souligné que les infrastructures étaient nécessaires pour créer des emplois (environ 5 000 dans l'ensemble du Land de Rhénanie-Palatinat, dont 2 708 dépendent directement et indirectement de l'aéroport), économiser des coûts sociaux (25 millions d'EUR par an) et créer des recettes fiscales.


the level of taxes or fees on the travel services included in the contract imposed by third parties not directly involved in the performance of the package, including tourist taxes, landing taxes or embarkation or disembarkation fees at ports and airports; or

du niveau des taxes ou redevances sur les services de voyage compris dans le contrat, imposées par un tiers qui ne participe pas directement à l'exécution du forfait, y compris les taxes touristiques, les taxes d'atterrissage ou d'embarquement et de débarquement dans les ports et aéroports; ou


on the same day, 11 March 2011, the company responsible for setting up Gdynia-Kosakowo airport concluded a lease agreement with Kosakowo for the land (specifying the scope of the land leased, the conditions for lease payments, tax issues, etc.);

le 11 mars 2011 également, la société responsable de la création de l'aéroport de Gdynia-Kosakowo a conclu avec la commune de Kosakowo un contrat de location du terrain (permettant de préciser plus tard l'étendue du terrain loué, les conditions de paiement du loyer, des questions fiscales, etc.),


32. Highlights the importance of accessibility for the development of coastal regions; calls therefore on the Commission, national and regional coastal authorities to develop ways to ensure an optimal connectivity via land, air and waterway transportation; reiterates its call on the same actors, in view of the high incidence of marine pollution in numerous regions and port cities, to boost incentives for the supply of vessels in port from the land network; invites Member States to analyse the possibility of adopting measures such as reducing airport taxes ...[+++]ways in accordance with the procedure laid down in the abovementioned proposal for a Directive on airport charges, in order to increase the attractiveness of and foster the competitiveness of coastal areas; for the same purpose, stresses the necessity of enhancing the respect of airport and aviation safety standards, including removal of fuel depots near airports, where necessary;

32. attire l'attention sur l'importance de l'accessibilité pour le développement des régions côtières; demande par conséquent à la Commission et aux autorités côtières nationales et régionales de mettre en place des dispositifs propres à assurer les meilleurs accès par voie terrestre, aérienne et fluviale; réitère sa demande à ces mêmes acteurs, en tenant compte de la charge de pollution de la mer dans de nombreuses régions et villes portuaires, pour améliorer de manière significative les incitations à l'offre de mouillage des navires dans les ports à partir du réseau terrestre; invite les États membres à étudier la possibilité d'adopter des mesures telles que la réduction des taxes ...[+++]


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This concerns the issues of land-based tax-free shops, the position of transit airports and the maintaining of guide levels to distinguish commercial excise movements from movements of excise goods for personal use.

Ceci concerne les questions de points de vente hors taxes terrestres, la situation des aéroports de transit et le maintien de niveaux indicatifs pour distinguer les mouvements d’accises commerciaux des mouvements d’accises de biens à usage personnel.


(3) On the basis of a 1994 Parliamentary Decree, the Walloon Government issued a decree in 1998 that introduced, for Charleroi and Liège airports, a system of airport taxes (landing, passenger and parking) and reductions which were clearly established and available to all (Decree of the Walloon Government of 16 July 1998 laying down the fees to be levied for the use of airports within the Walloon Region, Moniteur Belge of 15 September 1998).

(3) Sur la base du décret du Parlement de 1994, le gouvernement wallon a pris un arrêté en 1998 qui institue pour les aéroports de Charleroi et de Liège, un système de taxes aéroportuaires (atterrissage, passager, stationnement), ainsi qu'un système de réductions clairement établies et disponibles pour tous (Arrêté du 16 juillet 1998 du gouvernement wallon portant fixation des redevances à percevoir pour l'utilisation des aéroports relevant de la Région wallonne, Moniteur belge du 15 septembre 1998).


(66) The Commission remarks in this respect that the Walloon Government apparently did not consult the users' advisory committee when the 2001 decree altered levels of airport taxes, with the specific aim of taking account of Ryanair's arrival in Charleroi, and increased both passenger and landing taxes for all users.

(66) La Commission remarque à cet égard que le gouvernement wallon n'a apparemment pas consulté la commission consultative des usagers lors de la modification, par arrêté de 2001, du niveau des taxes aéroportuaires, qui visait notamment à tenir compte de l'arrivée de Ryanair à Charleroi et a augmenté les taxes passager et atterrissage pour tous les usagers.


In addition, the use of flight paths which generate less noise pollution, avoiding sensitive districts during take-off and landing, and the application of differentiated airport tax, calculated according to the environmental characteristics of the aircraft, are some of the solutions currently employed.

Un parlementaire en a parlé en connaissance de cause. L'utilisation aussi de routes aériennes produisant moins de pollution sonore et évitant les zones sensibles pendant les atterrissages et décollages. Une interdiction partielle des aéronefs les plus bruyants, et l'application de taxes d'aéroport différenciées en fonction des performances écologiques de l'avion. Voilà, Monsieur le Président, pour la situation actuelle.


7. Considers that varying airport taxes on the basis of take-off and landing times is a useful instrument in controlling noise pollution;

7. considère que la modulation des taxes aéroportuaires en fonction des horaires de décollage et d’atterrissage constitue un instrument utile dans le contrôle des nuisances sonores;


7. Considers that varying airport taxes on the basis of to take-off and landing time is a useful instrument in controlling noise pollution;

7. considère que la modulation des taxes aéroporturaires en fonction des horaires de décollages et d’atterrissage constitue un instrument utile dans le contrôle des nuisances sonores;




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Date index: 2021-07-29
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