Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Customized live online learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Live customized e-learning
Live customized online learning
Live online learning
Live online tailored learning
Live tailored e-learning
Living-learning situation
Moderate mental subnormality
Nondeclarative learning
Online P2P learning
Online live learning
Real-time one-on-one e-learning
Real-time online learning
Reflexive learning
Unconscious learning
Unsupervised learning

Translation of "Living and Learning " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
live customized online learning [ live tailored e-learning | live online tailored learning | live customized e-learning | customized live online learning | real-time one-on-one e-learning | online P2P learning ]

cyberapprentissage personnalisé en temps réel [ apprentissage personnalisé en direct | apprentissage synchrone virtuel sur mesure ]


One must learn how to be before learning how to live, learn how to live before learning how to teach others how to do things, before learning how to get things done through others

Il faut apprendre à savoir être avant d'apprendre à savoir vivre, apprendre à savoir vivre avant d'apprendre à savoir faire, apprendre à savoir faire, avant d'apprendre à savoir faire faire.


online live learning [ live online learning | real-time online learning ]

enseignement interactif en temps réel


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


living-learning situation

situation d'apprentissage vécu


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behaviou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A renewed commitment of all actors is necessary to bring to life the vision of a world where children can be children and can safely live, play, learn, develop their full potential, and make the most of all existing opportunities.

Il est indispensable que l’ensemble des acteurs renouvellent leur engagement afin de concrétiser cette vision d’un monde où tous les enfants pourraient vivre comme des enfants, jouer, apprendre et s’épanouir pleinement, en toute sécurité, et tirer le meilleur parti de toutes les possibilités existantes.


The feedback confirmed the need for the gradual integration of formal learning environments, in order to make them much more open and flexible, so that learners can haveindividual learning pathways, suitable to their needs and interests, and thus take advantage of equal opportunities throughout their lives.

La consultation a confirmé la nécessité d'une intégration progressive des environnements formels d'apprentissage afin de les rendre beaucoup plus ouverts et flexibles, de manière à permettre aux apprenants de suivre des parcours d'apprentissage individuels, en fonction de leurs besoins et de leurs centres d'intérêt, et de bénéficier des chances offertes à tous, tout au long de leur existence.


- Propose a European Skills Passport (2011), based on existing elements of Europass, to record in a transparent and comparable way the competences acquired by people throughout their lives in a variety of learning settings, including e-skills and informal and non-formal learning.

- Proposition d ’ un passeport européen des compétences (2011): inspiré d’Europass, il permettra de consigner les compétences acquises tout au long de la vie dans différents contextes d’apprentissage, notamment les compétences numériques et les acquis de l’apprentissage informel et non formel, afin d’en garantir la transparence et la comparabilité.


She said that a true pluralistic society is a society where people of different denominations learn to live together, learn to respect each other, learn to understand each other by sending their children to the same school, whatever their religious denomination, but with separate administrative systems for the English minority and for the French majority.

Elle disait «qu'une société véritablement marquée au sceau du pluralisme c'est une société où les gens de confessions religieuses différentes apprennent à coexister, apprennent à se respecter, apprennent à se comprendre, et cela passe beaucoup par la fréquentation d'une école commune quelle que soit la religion, mais dans des gestions distinctes pour la minorité anglophone et la majorité francophone».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In his report, Mr. Delors identifies four pillars as the foundation of this education system for the 21st century: learning to live together, learning to know, learning to do, and learning to be.

Dans son rapport, M. Delors énonce les quatre fondements du système éducatif du XXI siècle: apprendre à vivre ensemble, apprendre à connaître, apprendre à faire et apprendre à être.


They include Phoenix Prevention Program, primarily school-based where we have three clinical therapists on staff to respond to children and their families who are in need; Phoenix Centre for Youth, which is a walk-in centre located centrally in Halifax; a 20-bed emergency youth shelter; Phoenix House, our first program of some 20 years ago; a supervised apartment program, which is the next step of independent living; a learning and employment centre that provides pre-employment training and life skills training; and a follow-up or aftercare program.

Parmi ces services, il y a le Programme de prévention Phoenix, qui est principalement axé sur l'école, où nous avons trois thérapeutes en poste pour s'occuper des enfants qui sont dans le besoin ainsi que de leurs familles; la Maison des jeunes Phoenix, qui est un centre de services directs situé au coeur d'Halifax; un refuge d'urgence pour les jeunes, qui compte 20 lits; la Maison Phoenix créée dans le cadre de notre tout premier programme, il y a 20 ans; nous avons aussi un programme de logements supervisés, qui aide les jeunes à devenir autonomes; un centre d'apprentissage et d'emploi où l'on offre des services axés sur la prépar ...[+++]


Stresses the role of external associations and NGOs in entering schools to provide children with additional skills and social competences, such as arts or manual activities, and in helping integration, better understanding of their environment, solidarity in learning and living, and easing up the learning competences of whole classes.

souligne le rôle des associations et ONG externes qui interviennent dans les écoles pour apporter aux enfants des aptitudes et compétences sociales supplémentaires, comme les arts ou les activités manuelles, et qui contribuent à l'intégration, à une meilleure compréhension de l'environnement, à la solidarité dans l'apprentissage et dans la vie, et à la facilitation des compétences d'apprentissage pour des classes entières.


Provide children with a safe, adequate housing and living environment — Allow children to live and grow up in a safe, healthy and child-friendly environment that supports their development and learning needs:

Offrir aux enfants un logement et un cadre de vie sûrs et adéquats – Permettre aux enfants de vivre et de grandir dans un environnement sûr, sain et adapté aux enfants, qui favorise leur développement et réponde à leurs besoins d’apprentissage.


It is important to engage in conversation with the women in our lives to learn of the social and political changes they have witnessed and to learn firsthand the ways Canada has been shaped during their lifetimes.

Il faut parler avec les femmes qui jouent un rôle dans notre vie pour connaître les transformations sociales et politiques auxquelles elles ont assisté et savoir de première main comment le Canada a évolué au cours de leur vie.


Concepts such as " learning in the workplace" and " life-long learning" must become the bywords and the beacons of modern education if education is to prepare people to be successful in the knowledge-based society in which we live and learn.

Des notions comme «la formation en milieu de travail» et «l'éducation permanente» doivent devenir des synonymes et des balises de l'éducation moderne pour que les gens réussissent dans la société du savoir dans laquelle nous vivons et apprenons.


w