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CSR EMS Forum
EU Multi-Stakeholder Forum on CSR
European Multi-Stakeholder Forum
MSD
MSP
Multi-partnership
Multi-stakeholder Consultations on Global Forest Issues
Multi-stakeholder dialogue
Multi-stakeholder initiative
Multi-stakeholder partnership
Multipartnership
Multistakeholder initiative
Multistakeholder partnership

Translation of "Multi-stakeholder dialogue " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
multi-stakeholder dialogue

dialogue multi-acteurs | dialogue pluripartite


multi-stakeholder dialogue | MSD [Abbr.]

dialogue entre les diverses parties intéressées | dialogue entre les parties intéressées


CSR EMS Forum | EU Multi-Stakeholder Forum on CSR | European Multi-Stakeholder Forum | European Multi-Stakeholder Forum on Corporate Social Responsibility

Forum européen multipartite sur la RSE | Forum plurilatéral européen sur la responsabilité sociale des entreprises | Forum plurilatéral sur la RSE


multistakeholder partnership [ MSP | multi-stakeholder partnership | multipartnership | multi-partnership ]

partenariat multi-acteurs [ multipartenariat | partenariat multi-parties prenantes ]


multi-stakeholder initiative | multistakeholder initiative

initiative de groupes à intérêts multiples | initiative de groupes à intérêts diversifiés


A Case Study in Multi-Stakeholder Consultation: The Corporate History of the Federal Pesticide Registration Review, or How We Got From There to Here

A Case Study in Multi-Stakeholder Consultation: the Corporate History of the Federal Pesticide Registration Review, or How We Got From There to Here


Multi-stakeholder Consultations on Global Forest Issues

Consultations multilatérales sur les enjeux forestiers mondiaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Governance: the changes require transparent and freely accessible multi-stakeholder dialogues for all EU legislative processes at EU and local level.

Gouvernance: les évolutions passent nécessairement par la tenue de dialogues pluripartites transparents et librement accessibles pour tous les processus législatifs de l’Union, au niveau européen et local.


The sector-specific policy for the ICT sector would examine, via a multi-stakeholder dialogue , the relevant economic, business and societal drivers with a view to enhancing the security and the resilience of networks and information systems.

La politique sectorielle spécifique des TIC examinerait, grâce à un dialogue multipartite avec tous les acteurs concernés , les mesures économiques, entrepreneuriales et sociétales utiles pour améliorer la sécurité et la résilience des réseaux et des systèmes d’information.


Given the complementary roles of public and private sectors in creating a culture of security, policy initiatives in this field must be based on an open and inclusive multi-stakeholder dialogue.

Étant donné les rôles complémentaires des secteurs public et privé dans la création d'une culture de la sécurité, les initiatives politiques dans ce domaine doivent s’appuyer sur un dialogue ouvert, inclusif et multipartite.


76. Calls for greater involvement of EU institutions and improved multi-stakeholder dialogue on the challenges which older people face in the full application of their human rights;

76. appelle à une plus grande participation des institutions de l'Union et à un dialogue pluripartite renforcé concernant les difficultés rencontrées par les personnes âgées pour faire respecter pleinement leurs droits fondamentaux;


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J. whereas the establishment of a consistent political dialogue with Belarusian authorities under the above-mentioned condition should result in involving civil society and opposition in the multi-stakeholder dialogue and implementation of the reforms;

J. considérant que la mise en place d'un dialogue politique stable avec les autorités biélorusses à la condition mentionnée ci-dessus devrait se traduire par une participation de la société civile et de l'opposition au dialogue pluripartite et par la mise en œuvre des réformes;


26. Welcomes the various stakeholder consultations on internet security and CIIP initiated by the Commission, such as the European Public-Private Partnership for Resilience; acknowledges the already significant involvement and commitment of ICT vendors in such efforts, encourages the Commission to make further efforts to encourage academia and ICT users' associations to play a more active role and to foster constructive, multi-stakeholder dialogue on cyber-security issues; supports further development of the Digital Assembly as a framework for CIIP governance;

26. salue les diverses consultations de parties prenantes concernant la sécurité sur l'internet et la PIIC lancées par la Commission, comme le Partenariat public-privé européen pour la résilience; reconnaît la participation et l'engagement, déjà importants, des fournisseurs de TIC dans ces actions, invite la Commission à poursuivre ses efforts visant à encourager les universités et les associations d'utilisateurs de TIC à jouer un rôle plus actif et à favoriser un dialogue pluripartite constructif sur les problèmes de cybersécurité; soutient le développement de l'Assemblée numérique en tant que cadre de gouvernance de la PIIC;


26. Welcomes the various stakeholder consultations on internet security and CIIP initiated by the Commission, such as the European Public-Private Partnership for Resilience; acknowledges the already significant involvement and commitment of ICT vendors in such efforts, encourages the Commission to make further efforts to encourage academia and ICT users‘ associations to play a more active role and to foster constructive, multi-stakeholder dialogue on cyber-security issues; supports further development of the Digital Assembly as a framework for CIIP governance;

26. salue les diverses consultations de parties prenantes concernant la sécurité sur l'internet et la PIIC lancées par la Commission, comme le Partenariat public-privé européen pour la résilience; reconnaît la participation et l'engagement, déjà importants, des fournisseurs de TIC dans ces actions, invite la Commission à poursuivre ses efforts visant à encourager les universités et les associations d'utilisateurs de TIC à jouer un rôle plus actif et à favoriser un dialogue pluripartite constructif sur les problèmes de cybersécurité; soutient le développement de l'Assemblée numérique en tant que cadre de gouvernance de la PIIC;


32. Highlights the role of retail as a driver for growth and jobs, and as a building-block of the Single Market; welcomes the planned adoption of the Commission's comprehensive Retail Action Plan, setting out a strategy for a more efficient and fair retail market in Europe, building on positive achievements and addressing outstanding challenges, as well as a Communication assessing national measures in place to deal with contractual relations; recalls that the Action Plan, and the results of the multi-stakeholder dialogue on B2B (business-to-business) practices, will be presented at the first Retail Market Roundtable, to be convened by ...[+++]

32. souligne le rôle du commerce de détail en tant que moteur de croissance et de création d'emplois ainsi que pierre angulaire du marché unique; se félicite de l'adoption envisagée du programme d'action de la Commission en faveur de la distribution, qui esquisse une stratégie pour un marché de détail plus efficace et plus équitable en Europe, en s'appuyant sur les acquis et en relevant les défis en souffrance, ainsi que d'une communication évaluant les mesures nationales mises en place pour régler le problème des relations contractuelles; rappelle que le programme d'action et les résultats du dialogue des parties prenantes relatif aux ...[+++]


·Foster multi-stakeholder dialogue and self-regulation of European and global service providers (e.g. social networking platforms, mobile communications providers), especially as regards use of their services by minors.

·promouvoir un dialogue multilatéral et l'autoréglementation des fournisseurs de services européens et mondiaux (par exemple, plateformes de réseaux sociaux, opérateurs de communications mobiles), surtout relativement à l'utilisation de leurs services par des mineurs.


A multi-stakeholder dialogue involving both public and private sectors was taken forward through the Explosives Security Experts Task Force, composed of representatives of the relevant stakeholders, including industry and public authorities.

Un dialogue multilatéral impliquant les secteurs public et privé s'est instauré par le biais du groupe d'experts sur la sécurité des explosifs, composé de représentants des parties concernées, dont l'industrie et les pouvoirs publics.




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'Multi-stakeholder dialogue' ->

Date index: 2022-02-17
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