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IRMB
Interregional and Global Projects Branch
Interregional and Multi-Bilateral Projects Branch
Multi-image show
Multi-purpose project
Multi-screen projection
Multi-screen projection equipment
Multi-screen show
Multi-sectoral project
Multi-substance abuse
Multi-use project
Multiple addiction
Multiple drug abuse
Multiple projection
Multiple screen projection
Multipurpose project
Multiscreen show
Panaddiction
Poly-drug use
Polydrug use
Polysubstance abuse
RESPECT
Respect project
Take risks when booking projects
Use intuition in booking projects
Use intuition when booking projects
Use intuition when making project bookings

Translation of "Multi-use project " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
multi-use project [ multipurpose project ]

projet à fins multiples


multiple projection [ multi-screen projection | multiple screen projection ]

mur d'images [ multiprojection par blocs images autonomes | mur vivant | mur de lumière | projection multiple ]


Interregional and Multi-Bilateral Projects Branch [ IRMB | Interregional and Global Projects Branch ]

Service des projets interrégionaux et multibilatéraux [ Service des projets interrégionaux et mondiaux ]


multi-screen projection equipment

équipement de multivision






take risks when booking projects | use intuition when booking projects | use intuition in booking projects | use intuition when making project bookings

faire preuve d'intuition pour la réservation des projets


multiscreen show | multi-screen show | multiple projection | multi-image show

multivision | spectacle multiécrans | mur d'images | montage multiécrans | spectacle mu


multiple addiction | multiple drug abuse | multi-substance abuse | panaddiction | polydrug use | poly-drug use | polysubstance abuse

polyconsommation | polytoxicomanie | toxicomanie multiple


Project on re-use of second-hand car components in company car fleets | Respect project | RESPECT [Abbr.]

projet RESPECT | RESPECT [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The amount of EUR 11 305 500 000 transferred from the Cohesion Fund, to be spent exclusively in Member States eligible for funding from the Cohesion Fund, should not be used to finance actions with synergies between transport, telecommunications and energy sectors contributing to projects of common interest resulting from a multi-sectoral call for proposals.

Le montant de 11 305 500 000 EUR transféré à partir du Fonds de cohésion destiné à être dépensé exclusivement dans les États membres susceptibles de bénéficier d'un financement au titre du Fonds de cohésion ne devrait pas être utilisé pour financer des interventions caractérisées par des synergies entre les secteurs des transports, des télécommunications et de l'énergie qui contribuent à des projets d'intérêt commun issus d'un appel à propositions multisectoriel.


The TENs Financial Regulation ((EC) No 2236/95) was amended by Regulation (EC) No 1655/1999 to provide for medium-term planning via indicative multi-annual programmes for Community funding (MIP) and for the encouragement of public-private partnerships, together with the use of a small amount of the budget line (1%-2%) to support projects involving risk capital.

Le règlement financier RTE (CE nº 2236/95) a été modifié par le règlement CE nº 1655/99 en vue de permettre la planification à moyen terme au moyen du programme indicatif pluriannuel (PIP) et l'encouragement de partenariats publics-privés, ainsi que l'utilisation d'une part réduite de la ligne budgétaire (1-2 %) en vue de soutenir des projets impliquant l'investissement de capitaux à risque.


The TENs Financial Regulation ((EC) No 2236/95) was amended by Regulation (EC) No 1655/1999 to provide for medium term planning via indicative multi-annual programmes for Community funding (MIP) and for the encouragement of public-private partnerships and use of a small amount of the budget line (1-2%) to support projects involving risk capital.

Le règlement financier RTE (CE n° 2236/95) a été modifié par (CE n° 1655/1999) pour prévoir la planification à moyen terme au moyen d'un programme pluriannuel indicatif (PPI) pour le concours financier communautaire et l'encouragement de partenariats entre le secteur public et le secteur privé, avec l'utilisation d'une petite partie de la ligne budgétaire (1 à 2 %) pour soutenir les projets impliquant du capital à risque.


7. Underlines once more, that the Tenth EDF should focus on a limited number of areas, while involving non-governmental organisations (NGOs) that are effective at local level and that are properly audited, in order to avoid the harmful effects arising from the proliferation of objectives; calls on the Commission to make merit-based use of local- and European-based NGOs, in particular in cases where the management of projects and programmes by NGOs and international organisations (Multi-Donor Trust Funds) is more efficient and cost-effective than management by the Commission and where their activity generates projects that remain sustain ...[+++]

7. souligne une fois encore que le dixième FED devrait être centré sur un nombre limité de secteurs, tout en associant les organisations non gouvernementales, efficaces sur le terrain et dûment auditées, afin d'éviter les effets pervers de la prolifération des objectifs; appelle la Commission à recourir, en fonction de leurs mérites, aux ONG locales et établies en Europe, notamment dans les cas où la gestion des projets et programmes par les ONG et les organisations internationales (fonds fiduciaires multi-donateurs) se révèle plus effi ...[+++]


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3. Welcomes the continuing high utilisation rates of both commitment and payment appropriations for TEN-T projects, both reaching almost 100 %; calls on Member States to ensure that adequate funding is made available from national budgets to match this EU commitment; recalls that Parliament supported a higher level of Union funding; welcomes the mid-term review of the 2007-2013 TEN-T Multi-Annual Programme Project Portfolio published on 27 October 2010, which aims at optimising the use of TEN-T funds and underlines the importance o ...[+++]

3. se félicite du maintien des taux élevés d'utilisation des crédits d'engagement et de paiement qui caractérisent les projets relevant des RTE-T, lesquels atteignent près de 100 %; invite les États membres à garantir un financement approprié, à charge des budgets nationaux, pour accompagner les dotations de l'Union européenne; rappelle que le Parlement a soutenu un niveau de financement communautaire plus élevé; se félicite de l'examen à mi-parcours des projets du programme RTE-T pluriannuel 2007-2013, publié le 27 octobre 2010, qui prévoit une optimisation de l'utilisation des fonds pour les RTE-T et met l'accent sur la nécessité d' ...[+++]


228. Welcomes the continuing high utilisation rates of both commitment and payment appropriations for TEN-T projects, both reaching almost 100 %; calls on the Member States to ensure that adequate funding is made available from national budgets to match this Union commitment; recalls that Parliament supported a higher level of Union funding; welcomes the mid-term review of the 2007-2013 TEN-T Multi-Annual Programme Project Portfolio published on 27 October 2010, which aims at optimising the use of TEN-T funds and underlines the imp ...[+++]

228. se félicite du maintien des taux élevés d'utilisation des crédits d'engagement et de paiement qui caractérisent les projets relevant des RTE-T, lesquels atteignent près de 100 %; invite les États membres à garantir un financement approprié, à charge des budgets nationaux, pour accompagner les dotations de l'Union; rappelle que le Parlement a soutenu un niveau de financement communautaire plus élevé; se félicite de l'examen à mi-parcours des projets du programme RTE-T pluriannuel 2007-2013, publié le 27 octobre 2010, qui prévoit une optimisation de l'utilisation des fonds pour les RTE-T et met l'accent sur la nécessité d'une plani ...[+++]


227. Welcomes the continuing high utilisation rates of both commitment and payment appropriations for TEN-T projects, both reaching almost 100 %; calls on the Member States to ensure that adequate funding is made available from national budgets to match this Union commitment; recalls that Parliament supported a higher level of Union funding; welcomes the mid-term review of the 2007-2013 TEN-T Multi-Annual Programme Project Portfolio published on 27 October 2010, which aims at optimising the use of TEN-T funds and underlines the imp ...[+++]

227. se félicite du maintien des taux élevés d'utilisation des crédits d'engagement et de paiement qui caractérisent les projets relevant des RTE-T, lesquels atteignent près de 100 %; invite les États membres à garantir un financement approprié, à charge des budgets nationaux, pour accompagner les dotations de l'Union; rappelle que le Parlement a soutenu un niveau de financement communautaire plus élevé; se félicite de l'examen à mi-parcours des projets du programme RTE-T pluriannuel 2007-2013, publié le 27 octobre 2010, qui prévoit une optimisation de l'utilisation des fonds pour les RTE-T et met l'accent sur la nécessité d'une plani ...[+++]


7. Underlines once more, that the Tenth EDF should focus on a limited number of areas, while involving non-governmental organisations (NGOs) that are effective at local level and that are properly audited, in order to avoid the harmful effects arising from the proliferation of objectives; calls on the Commission to make merit-based use of local- and European-based NGOs, in particular in cases where the management of projects and programmes by NGOs and international organisations (Multi-Donor Trust Funds) is more efficient and cost-effective than management by the Commission and where their activity generates projects that remain sustain ...[+++]

7. souligne une fois encore que le dixième FED devrait être centré sur un nombre limité de secteurs, tout en associant les organisations non gouvernementales, efficaces sur le terrain et dûment auditées, afin d'éviter les effets pervers de la prolifération des objectifs; appelle la Commission à recourir, en fonction de leurs mérites, aux ONG locales et établies en Europe, notamment dans les cas où la gestion des projets et programmes par les ONG et les organisations internationales (fonds fiduciaires multi-donateurs) se révèle plus effi ...[+++]


The TEN Financial Regulation (EC) No 2236/95) was amended by Regulation (EC) No 1655/1999) to provide for medium-term planning via indicative multi-annual programmes for Community funding (MIP) and for the encouragement of public-private partnerships, together with the use of a small amount of the budget line (1-2%) to support projects involving venture capital.

Le règlement financier RTE (CE n° 2236/95) a été modifié par le règlement (CE) n° 1655/99 pour prévoir la planification à moyen terme au moyen d'un programme pluriannuel indicatif (PPI) et pour encourager les partenariats entre le secteur public et le secteur privé, ainsi que l'utilisation d'une petite partie de la ligne budgétaire (1 à 2 %) pour soutenir les projets impliquant du capital-risque.


The TENs financial Regulation (EC) No 2236/95 was amended by Regulation (EC) No 1655/1999 to provide for medium-term planning via indicative multi-annual investment programmes (MIP), for the encouragement of public-private partnerships and use of a small amount of the budget line (1-2%) to support projects involving risk capital.

Le règlement financier des TEN (CE n° 2236/95) a été modifié par le règlement (CE) n°1655/1999 pour assurer la planification à moyen terme par un programme pluriannuel indicatif (PPI) et pour encourager les partenariats public-privé, ainsi que l'utilisation d'un petit montant de la ligne budgétaire (1 à 2 %) pour soutenir des projets impliquant du capital-investissement.


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