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Announcement of candidacy
Bessel-Hagen disease
Candidacy
Candidacy period
Candidature
Hereditary deforming chondrodysplasia
Hereditary multiple exostosis
Holding of two jobs
Multiple candidacy
Multiple cartilaginous exostoses
Multiple consumption of drugs
Multiple dependency
Multiple drug use
Multiple exostosis
Multiple job holding
Multiple osteochondromas
Nomination as a candidate
Nomination period
Supplementary activity
Withdrawal of candidacy

Translation of "Multiple candidacy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below










candidature | candidacy | nomination as a candidate

candidature


candidacy period [ nomination period ]

période de candidature


Bessel-Hagen disease | hereditary deforming chondrodysplasia | hereditary multiple exostosis | multiple cartilaginous exostoses | multiple exostosis | multiple osteochondromas

chondrodysplasie déformante héréditaire | maladie de Bessel-Hagen | maladie des exostoses multiples | maladie exostosante | maladie ostéogénique | ostéochondromes multiples


multiple drug use (1) | multiple consumption of drugs (2) | multiple dependency (3)

polytoxicomanie (1) | polytoxicodépendance (2)


holding of two jobs [ supplementary activity | Multiple job holding(STW) ]

double occupation [ activité complémentaire | cumul d'emplois ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As also indicated in the 2010 EU Citizenship report[29], these procedures can often result in an excessive burden for national administrations, disproportionate to the actual extent of the problem of multiple voting and multiple candidacies.

Par ailleurs, comme l'indiquait le rapport 2010 sur la citoyenneté de l'Union[29], ces procédures imposent souvent aux administrations nationales une charge excessive, qui est disproportionnée en regard de la véritable ampleur du phénomène des votes et des candidatures multiples.


As also indicated in the 2010 EU Citizenship report[29], these procedures can often result in an excessive burden for national administrations, disproportionate to the actual extent of the problem of multiple voting and multiple candidacies.

Par ailleurs, comme l'indiquait le rapport 2010 sur la citoyenneté de l'Union[29], ces procédures imposent souvent aux administrations nationales une charge excessive, qui est disproportionnée en regard de la véritable ampleur du phénomène des votes et des candidatures multiples.


A number of Commission reports on the application of Directive 93/109/EC over the years , and most recently the 2010 report on the evaluation of the 2009 European elections , have revealed deficiencies in the functioning of the mechanism to prevent multiple voting and candidacies.

Plusieurs rapports de la Commission sur l’application de la directive 93/109/CE au fil des années , et plus récemment le rapport 2010 sur l’évaluation des élections européennes de 2009 , ont révélé des lacunes dans le fonctionnement du mécanisme visant à prévenir les votes et les candidatures multiples.


A number of Commission reports on the application of Directive 93/109/EC over the years (7), and most recently the 2010 report on the evaluation of the 2009 European elections (8), have revealed deficiencies in the functioning of the mechanism to prevent multiple voting and candidacies.

Plusieurs rapports de la Commission sur l’application de la directive 93/109/CE au fil des années (7), et plus récemment le rapport 2010 sur l’évaluation des élections européennes de 2009 (8), ont révélé des lacunes dans le fonctionnement du mécanisme visant à prévenir les votes et les candidatures multiples.


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Member States should have the discretion to decide whether to allow candidacies in more than one State for the same election, and political parties should be left to decide whether to encourage such multiple candidacies.

Les États membres devraient avoir la faculté de décider d'autoriser ou non le dépôt de candidatures dans plus d'un État membre pour une même élection, et il conviendrait de laisser aux partis politiques le soin de décider d'encourager ou non ces candidatures multiples.


Member States should have the discretion to decide whether to allow candidacies in more than one State for the same election, and political parties should be left to decide whether to encourage such multiple candidacies.

Les États membres devraient avoir la faculté de décider d'autoriser ou non le dépôt de candidatures dans plus d'un État membre pour une même élection, et il conviendrait de laisser aux partis politiques le soin de décider d'encourager ou non ces candidatures multiples.


Member States should have the discretion to decide whether to allow candidacies in more than one State for the same election, and political parties should be left to decide whether to encourage such multiple candidacies.

Les États membres devraient avoir la faculté de décider d'autoriser ou non le dépôt de candidatures dans plus d'un État membre pour une même élection, et il conviendrait de laisser aux partis politiques le soin de décider d'encourager ou non ces candidatures multiples.


(2b) The Act of 20 September 1976 concerning the election of members of the European Parliament by direct universal suffrage 1 provides that, where the primary law is silent, electoral law shall be subject to national provisions; moreover, the primary law expressly prohibits multiple voting but is silent on the issue of multiple candidacy.

(2 ter) L'Acte du 20 septembre 1976 portant élection des membres du Parlement européen au suffrage universel direct 1 stipule que, en l'absence de dispositions de droit primaire, la loi électorale est régie par le droit national; en outre, le droit primaire interdit expressément le vote multiple mais reste muet sur la question de la candidature multiple.


(2b) The Act of 20 September 1976 concerning the election of members of the European Parliament by direct universal suffrage 1 provides that, where the primary law is silent, electoral law shall be subject to national provisions; moreover, the primary law expressly prohibits multiple voting but is silent on the issue of multiple candidacy.

(2 ter) L'Acte du 20 septembre 1976 portant élection des membres du Parlement européen au suffrage universel direct 1 stipule que, en l'absence de dispositions de droit primaire, la loi électorale est régie par le droit national; en outre, le droit primaire interdit expressément le vote multiple mais reste muet sur la question de la candidature multiple.




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Date index: 2022-11-08
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