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Claims Funding Committee
Loans to Native Claimants Funding Program
Native Claims Funding Committee
Native Claims Funding Program

Translation of "Native Claims Funding Committee " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Native Claims Funding Committee

Comité de financement des revendications des Autochtones


Native Claims Funding Program [ Native Claims Funding Program - Loans to Native Claimants | Loans to Native Claimants Funding Program ]

Programme de financement des revendications des autochtones [ Programme de financement des revendications des autochtones - Prêts à des revendicateurs autochtones ]


Claims Funding Committee

Comité de financement des revendications
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Recalls that the Rana Plaza Coordination Committee established the Rana Plaza Donors Trust Fund to collect voluntary donations from companies and others in order to compensate the victims and families of the Rana Plaza disaster and that the estimated amount required to cover the costs of all claims was set at being between USD 30 million and USD 40 million; is appalled by the fact that as of February 2015, the total amount raised by voluntary company donations to the Donor Trust Fund is just USD 21.5 million, leaving at least USD 8. ...[+++]

2. rappelle que le Comité de coordination du Plaza Rana a établi le Fonds des donateurs du Rana Plaza en vue de recueillir des dons volontaires d'entreprises et autres organismes afin d'indemniser les victimes et les familles et que le montant estimé nécessaire pour couvrir l'ensemble des demandes a été fixé entre 30 et 40 millions de dollars; se déclare consterné par le fait que, au mois de février 2015, le montant total des fonds levés par des dons volontaires des entreprises au Fonds des donateurs ne s'élevait qu'à 21,5 millions de dollars, 8,5 millions restant en suspens;


Sessional Paper No. 8560-362-176-01 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Natural Resources and Government Operations) by Mr. Nault (Minister of Indian Affairs and Northern Development) Report on the James Bay and Northern Quebec Agreement and on the Northeastern Quebec Agreement " Cree-Inuit- Naskapi" for the year 1998, pursuant to the James Bay and Northern Quebec Native Claims Settlement A ...[+++]

Document parlementaire n 8560-362-176-01 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent des ressources naturelles et des opérations gouvernementales) par M. Nault (ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien) Rapport sur la Convention de la Baie James et du Nord québecois et sur la Convention du Nord-Est québecois « Cris- Inuit-Naskapis » pour l'année 1998, conformément à la Loi sur le règlement des revendications des autochtones de la Baie James et du Nord québécois, L.C. 1976-1977, ch. 32, art. 10. Document parlementaire n 8560-362-438-01 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renv ...[+++]


In a similar issue - although not identical - concerning mutual assistance for the recovery of claims resulting from operations forming part of the system of financing the European Agriculture Guidance and Guarantee Fund, and of agricultural levies and customs duties and in respect of value-added tax and certain excise duties, the Committee on Legal Affairs and Internal Market was consulted on legal basis.

Sur une question similaire, bien que non identique, concernant l'assistance mutuelle en matière de recouvrement des créances résultant d'opérations faisant partie du système de financement du Fonds européen d'orientation et de garantie agricole, ainsi que de prélèvements agricoles et de droits de douane, et relative à la taxe sur la valeur ajoutée et à certains droits d'accises, la commission juridique et du marché intérieur a été consultée sur la base légale.


Sessional Paper No. 8561-361-629A (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Justice and Human Rights) by Mrs. Stewart (Minister of Indian Affairs and Northern Development) Report on the James Bay and Northern Quebec Agreement and on the Northeastern Quebec Agreement " Cree-Inuit- Naskapi" for the year 1997, pursuant to the James Bay and Northern Quebec Native Claims Settlement A ...[+++]

Document parlementaire n 8561-361-629A (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de la justice et des droits de la personne) par M Stewart (ministre des Affaires indiennes et du nord canadien) Rapport sur la Convention de la Baie James et du nord québecois et sur la Convention du nord-Est québecois «Cris-Inuit- Naskapis» pour l'année 1997, conformément à la Loi sur le règlement des revendications des autochtones de la Baie James et du nord québécois, L.C. 1976-1977, ch. 32, art. 10. Document parlementaire n 8560-361-438A (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Com ...[+++]


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Report without debate (A5-0139/2001) by Mr Garriga Polledo, on behalf of the Committee on Budgetary Control, on the change of legal basis of the proposal for a European Parliament and Council directive amending Council Directive 76/308/EEC on mutual assistance for the recovery of claims resulting from operations forming part of the system of financing the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund, and of agricultural levies ...[+++]

Rapport sans débat (A5-0139/2001) de M. Garriga Polledo, au nom de la commission du contrôle budgétaire, sur le changement de la base juridique de la proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant la directive 76/308/CEE du Conseil concernant l’assistance mutuelle en matière de recouvrement des créances résultant d’opérations faisant partie du système de financement du Fonds européen d’orientation et de garantie agricole ainsi que de prélèvements agricoles et de droits de douane, et relative à la taxe sur la va ...[+++]


As is so often the case in reports by the Committee on Women’s Rights and Equal Opportunities, we have here a report including the ideological claims of the left wing coalition, the gauche plurielle , in this Parliament, like the claim that measures eligible for programme funding in a transnational context should include the ana ...[+++]

Comme très souvent dans les rapports de la commission des droits de la femme, nous retrouvons dans le texte des revendications idéologiques de la gauche plurielle de ce Parlement, comme celle qui inclut dans les mesures pouvant bénéficier d'une aide du programme dans un cadre transnational, l'analyse et l'évaluation de, je cite : "l'importance d'une réduction généralisée du temps de travail".


As is so often the case in reports by the Committee on Women’s Rights and Equal Opportunities, we have here a report including the ideological claims of the left wing coalition, the gauche plurielle, in this Parliament, like the claim that measures eligible for programme funding in a transnational context should include the anal ...[+++]

Comme très souvent dans les rapports de la commission des droits de la femme, nous retrouvons dans le texte des revendications idéologiques de la gauche plurielle de ce Parlement, comme celle qui inclut dans les mesures pouvant bénéficier d'une aide du programme dans un cadre transnational, l'analyse et l'évaluation de, je cite : "l'importance d'une réduction généralisée du temps de travail".


Sessional Paper No. 8560-352-53 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Aboriginal Affairs and Northern Development) by Mr. Irwin (Minister of Indian Affairs and Northern Development) Report on the James Bay and Northern Quebec Agreement and on the Northeastern Quebec Agreement, " Cree-Inuit-Naskapi" for the year 1995, pursuant to the James Bay and Northern Quebec Native Claims Settlement A ...[+++]

Document parlementaire no 8560-352-53 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoyé en permanence au Comité permanent des affaires autochtones et du développement du Grand Nord) par M. Irwin (ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien) Rapport sur la Convention de la Baie James et du Nord québécois et sur la Convention du Nord-Est québécois «Cris-Inuit-Naskapis» pour l'année 1995, conformément à la Loi sur le règlement des revendications des autochtones de la Baie James et du Nord québécois, L. S. 1976-1977 ch. 32, art. 10. Document parlementaire n 8560-352-438 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoyé en per ...[+++]


Sessional Paper No. 8562-351-857A (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Canadian Heritage) by Mr. Irwin (Minister of Indian Affairs and Northern Development) Report on the James Bay and Northern Quebec Agreement and on the Northeastern Quebec Agreement, " Cree-Inuit-Naskapi" for the year 1994, pursuant to section 10 of the James Bay and Northern Quebec Native Claims Settlement A ...[+++]

Document parlementaire n 8562-351-857A (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoyés en permanence au Comité permanent du patrimoine canadien) par M. Irwin (ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien) Rapport sur la Convention de la Baie James et du Nord québécois et sur la Convention du Nord-Est québécois « Cris-Inuit-Naskapis » pour l'année 1994, conformément à i'article 10 de la Loi sur le règlement des revendications des autochtones de la Baie James et du Nord québécois, chapitre 32, Statuts du Canada, 1976-1977.


The 1982 Native Claims Policy, specific claims policy was not accepted because the federal government could not eliminate its conflict of interest that Canada was the accused, judge, jury and controller of funding.

La Politique sur les revendications autochtones de 1982, la politique sur les revendications particulières, n'a pas été acceptée parce que le gouvernement fédéral ne pouvait pas éliminer le conflit d'intérêts dont il était accusé, c'est-à-dire être juge et partie et contrôler le financement.




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Date index: 2021-07-21
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