Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft Noise Certification Order
Aircraft and airport noise
Aircraft noise
Aircraft noise certification
Aircraft noise exposure forecast
C of NC
Certificate of noise compliance
Certification aircraft
NEF
Noise certificate
Noise certification of an aircraft
Noise-certificated aircraft

Translation of "Noise-certificated aircraft " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
noise-certificated aircraft

aéronef ayant reçu une certification acoustique


noise certification of an aircraft

certification acoustique d'un aéronef


aircraft noise certification

certification acoustique des aéronefs


noise certificate [ certificate of noise compliance | C of NC ]

certificat acoustique [ certificat de conformité acoustique ]


aircraft noise certification

certification acoustique des aéronefs


Aircraft Noise Certification Order

Ordonnance sur le contrôle du bruit des aéronefs aux aéroports




aircraft and airport noise

bruits produits par les aéronefs et les aéroports


aircraft noise exposure forecast | NEF

prévision concernant l'exposition au bruit des aéronefs


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) in the case of an aircraft, record the noise levels in its flight manual or in a supplement to that manual using the Guidelines for the Administration of Noise Certification Documentation set out in Attachment G of Annex 16, Volume I to the Convention;

d) dans le cas d’un aéronef, consigner les niveaux de bruit, dans son manuel de vol ou tout supplément au manuel de celui-ci, en utilisant les Lignes directrices pour l’administration des documents de certification acoustique qui figurent dans le Supplément G de l’annexe 16, volume I de la Convention;


(d) in the case of an aircraft, record the noise levels in its flight manual or in a supplement to that manual using the Guidelines for the Administration of Noise Certification Documentation set out in Attachment G of Annex 16, Volume I to the Convention; and

d) dans le cas d’un aéronef, consigner, dans son manuel de vol ou un supplément au manuel de vol, les niveaux de bruit en utilisant les Lignes directrices pour l’administration des documents de certification acoustique qui figurent dans le Supplément G de l’annexe 16, volume I de la Convention;


if required, the aircraft holds a noise certificate corresponding to the current configuration of the aircraft in compliance with Subpart I of the Annex (Part-21) to Regulation (EC) No 1702/2003’.

s'il y a lieu, l'aéronef possède un certificat acoustique correspondant à la configuration actuelle de l'aéronef conformément à la sous-partie I de l'annexe (partie 21) du règlement (CE) no 1702/2003».


if required, the aircraft holds a noise certificate corresponding to the current configuration of the aircraft in compliance with Subpart I of the Annex (Part-21) of Regulation (EC) No 1702/2003.

s'il y a lieu, l'aéronef possède un certificat acoustique correspondant à la configuration actuelle de l'aéronef conformément à la sous-partie I de l'annexe (partie 21) du règlement (CE) no 1702/2003.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The objective is to ensure that there is no overall increase, and paves the way for a reduction in aircraft noise, after the completion of the phase out of so-called "Chapter 2 " noise certificated aircraft in April 2002.

L'objectif est d'assurer qu'il n'y a aucune augmentation globale du bruit, et prépare le terrain pour une réduction du bruit des avions, à l'issue de l'élimination progressive des avions dont le niveau de bruit correspond au "chapitre 2 ", prévue en avril 2002.


Furthermore, in September 2001, the ICAO Council adopted a new noise certification standard, namely 'Chapter 4' in Annex 16, Volume 1 of the Chicago Convention, that will be in force from 2006 for newly designed aircraft.

De plus, le Conseil de l'OACI a adopté en septembre 2001 une nouvelle norme de certification acoustique, à savoir le "Chapitre 4" à l'annexe 16, volume 1 de la convention de Chicago, qui sera en vigueur à partir de 2006 pour les avions de conception nouvelle.


Where necessary, airports may require marginally compliant aircraft (i.e. those that meet the "Chapter 3" noise certification standard by a margin of 5dB (decibels) or less) to be withdrawn from service to that airport over a period of not less than 5 years.

Le cas échéant, les aéroports peuvent exiger le retrait des avions "conformes à la marge"(c'est-à-dire ceux qui respectent la norme de certification acoustique "chapitre 3", par une marge de 5dB (décibels) ou moins).


It also covers an examination of the feasibility of introducing an aircraft noise certification scheme, which will be better adapted to modern aircraft and the operational procedures they use as well as the issue of transitional rules for phase-out of aircraft.

Le programme comporte également une étude de la faisabilité de l'introduction d'un programme de certification en matière d'émissions sonores des avions mieux adapté aux avions modernes et aux procédures opérationnelles, ainsi qu'un examen de la question des règles transitoire pour le déclassement progressif des avions y est également prévue.


a) The endorsement by the 32nd ICAO Assembly of the work programme on noise implies that the Commission, in close co-ordination with Member States, should participate actively in the CAEP work programme on the introduction of a new noise certification standard and transitional rules for phasing-out the noisiest of the current Chapter 3 aircraft.

a) L'approbation par la 32e session de l'assemblée générale de l'OACI du programme de travail sur les émissions sonores suppose une participation active de la Commission, en étroite coordination avec les États membres, au programme de travail du CPEA sur l'introduction d'une nouvelle norme de certification relative aux émissions sonores et de règles transitoires pour l'élimination progressive des avions les plus bruyants de l'actuel chapitre 3.


/ * * * "The Community has long recognised the need to improve the acoustical environment around airports and it has taken action to reduce the noise from civil subsonic aircraft through a first directive on aircraft noise in 1980 and a later amendment in 1983. - 3 - "As from 1 January 1988 non noise-certificated aircraft - that is the very noisy ones - will have been banished from the Community, and that form of environmental disturbance will disappear".

Consciente depuis longtemps de la nécessité d'améliorer l'environnement acoustique des abords des aéroports, la Communauté a pris des mesures visant à réduire les nuisances sonores provoquées par les avions civils subsoniques en publiant en 198O une première directive sur les nuisances sonores des aéronefs qui a été modifiée en 1983. - 3 - A compter du 1er janvier 1988, les aéronefs n'ayant pas de certification acoustique - c'est-à-dire les aéronefs particulièrement bruyants - auront disparu de la Communauté.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Noise-certificated aircraft' ->

Date index: 2021-09-07
w