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Equipment manufacturer
Equipment supplier
Install interior components into transport vehicles
Install transport vehicle interior components
Install vehicle equipment
Install vehicle furnishings
Look after emergency vehicle equipment
Maintain emergency vehicle equipment
Maintain emergency vehicle supplies
Motor vehicle equipment manufacturer
OEM
Off load equipment
Off-line electronic equipment
Off-line equipment
Off-line material
Off-line unit
Off-vehicle equipment
One-off vehicle
Original equipment manufacturer
Parallel Agreement
Replenish emergency vehicle equipment
Revised 1958 Agreement
Take away equipment
Take off equipment
Unload equipment

Translation of "Off-vehicle equipment " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
off-vehicle equipment

équipement non embarqué de diagnostic


off-vehicle equipment

équipement non embarqué de diagnostic


look after emergency vehicle equipment | replenish emergency vehicle equipment | maintain emergency vehicle equipment | maintain emergency vehicle supplies

entretenir les équipements des véhicules d’urgence


off load equipment | take off equipment | take away equipment | unload equipment

décharger des équipements


install interior components into transport vehicles | install vehicle furnishings | install transport vehicle interior components | install vehicle equipment

installer des composants à l’intérieur de véhicules de transport


off-line equipment [ off-line unit | off-line electronic equipment | off-line material ]

matériel autonome [ matériel non connecté | matériel électronique autonome ]


Agreement concerning the establishing of global technical regulations for wheeled vehicles, equipment and parts which can be fitted and/or be used on wheeled vehicles | Parallel Agreement

accord concernant l'établissement de règlements techniques mondiaux applicables aux véhicules à roues, ainsi qu'aux équipements et pièces, qui peuvent être montés et/ou utilisés sur les véhicules à roues | accord parallèle


Agreement of the United Nations Economic Commission for Europe concerning the adoption of uniform technical prescriptions for wheeled vehicles, equipment and parts which can be fitted to and/or be used on wheeled vehicles and the conditions for reciprocal recognition of approvals granted on the basis of these prescriptions | Revised 1958 Agreement

accord de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies concernant l'adoption de prescriptions techniques uniformes applicables aux véhicules à roues, aux équipements et aux pièces susceptibles d'être montés ou utilisés sur un véhicule à roues et les conditions de reconnaissance réciproque des homologations délivrées conformément à ces prescriptions | accord révisé de 1958


one-off vehicle

véhicule construit à un seul exemplaire [ exemplaire unique ]


motor vehicle equipment manufacturer | original equipment manufacturer | OEM | equipment manufacturer | equipment supplier

équipementier | équipementière | fabricant d'équipement | fabricante d'équipement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
CO emissions from the combustion of fossil fuel for all transport activity with light duty trucks (vehicles with a gross vehicle weight of 3 900 kg or less designated primarily for transportation of light-weight cargo or which are equipped with special features such as four-wheel drive for off-road operation — IPCC source category 1A3bii) and heavy duty trucks (any vehicle rated at more than 3 900 kg gross vehicle weight designated primarily for transportation of heavy-weight cargo — IPCC source category 1A3biii excluding buses).

Émissions de CO provenant de la combustion de combustibles fossiles par l'ensemble des activités de transport assurées à l'aide de véhicules utilitaires légers, c'est-à-dire de véhicules ayant un poids maximal autorisé ne dépassant pas 3 900 kg, affectés principalement au transport de marchandises légères ou possédant des équipements spéciaux, comme la transmission à quatre roues motrices pour une utilisation tout-terrain (catégorie de sources 1A3bii du GIEC) et de véhicules lourds, c'est-à-dire de véhicules ayant un poids maximal autorisé supérieur à 3 900 kg, affectés principalement au transport de marchandises lourdes (catégorie de so ...[+++]


CO emissions from the combustion of fossil fuel for all transport activity with light duty trucks (vehicles with a gross vehicle weight of 3 900 kg or less designated primarily for transportation of light-weight cargo or which are equipped with special features such as four-wheel drive for off-road operation — IPCC source category 1A3bii) and heavy duty trucks (any vehicle rated at more than 3 900 kg gross vehicle weight designated primarily for transportation of heavy-weight cargo — IPCC source category 1A3biii excluding buses).

Émissions de CO provenant de la combustion de combustibles fossiles par l'ensemble des activités de transport assurées à l'aide de véhicules utilitaires légers, c'est-à-dire de véhicules ayant un poids maximal autorisé ne dépassant pas 3 900 kg, affectés principalement au transport de marchandises légères ou possédant des équipements spéciaux, comme la transmission à quatre roues motrices pour une utilisation tout-terrain (catégorie de sources 1A3bii du GIEC) et de véhicules lourds, c'est-à-dire de véhicules ayant un poids maximal autorisé supérieur à 3 900 kg, affectés principalement au transport de marchandises lourdes (catégorie de so ...[+++]


pedal cycles with pedal assistance which are equipped with an auxiliary electric motor having a maximum continuous rated power of less than or equal to 250 W, where the output of the motor is cut off when the cyclist stops pedalling and is otherwise progressively reduced and finally cut off before the vehicle speed reaches 25 km/h.

les cycles à pédalage assisté, équipés d'un moteur auxiliaire électrique d'une puissance nominale continue inférieure ou égale à 250 W, dont l'alimentation est soit interrompue lorsque le cycliste cesse de pédaler, soit réduite progressivement et finalement interrompue avant que la vitesse du véhicule n'atteigne 25 km/h.


(h) cycles with pedal assistance which are equipped with an auxiliary electric motor having a maximum continuous rated power of 0.25 kW, where the output of the motor is cut off when the cyclist stops pedalling and is otherwise progressively reduced and finally cut off as the vehicle reaches a speed of 25 km/h;

(h) les cycles à pédalage assisté, équipés d'un moteur auxiliaire électrique d'une puissance nominale continue maximale de 0,25 kW, dont l'alimentation est soit interrompue lorsque le cycliste cesse de pédaler, soit réduite progressivement et finalement interrompue lorsque le véhicule atteint une vitesse de 25 km/h;


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(h) cycles with pedal assistance which are equipped with an auxiliary electric propulsion the output of which is cut off as the vehicle reaches a speed of 25 km/h, or sooner, if the cyclist stops pedalling; such cycles shall not be considered to be motor vehicles;

(h) les cycles à pédalage assisté, équipés d'une propulsion auxiliaire électrique dont l'alimentation est interrompue lorsque le véhicule atteint une vitesse de 25 km/h, ou plus tôt si le cycliste cesse de pédaler; ces cycles ne doivent pas être considérés comme des véhicules motorisés;


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N a ...[+++]

En particulier, la Commission devrait être habilitée à établir les procédures, essais et prescriptions spécifiques pour l’homologation des véhicules à moteur, de leurs composants et de leurs entités techniques distinctes; à définir plus précisément les caractéristiques qu’un pneumatique doit posséder pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction»; à établir des exigences de sécurité spécifiques pour les véhicules conçus pour le transport routier de produits dangereux dans les États membres ou entre eux; à exempter certains véhicules ou class ...[+++]


2. With the exception of off-road vehicles as defined in points 4.2 and 4.3 of Section A of Annex II to Directive 2007/46/EC, the following vehicles shall be equipped with an electronic stability control system meeting the requirements of this Regulation and its implementing measures:

2. À l’exception des véhicules tout-terrain définis à l’annexe II, section A, points 4.2 et 4.3, de la directive 2007/46/CE, les véhicules ci-après sont équipés d’un système électronique de contrôle de la stabilité satisfaisant aux exigences du présent règlement et de ses mesures d’application:


However, it is clear that, over and above the date desired by the legislator – that is to say, by Parliament – any new lorry not equipped with the digital tachograph will risk incurring immediate penalties imposed by the national authorities, such as the vehicle being taken off the road.

Mais il est clair qu’au-delà de la date voulue par le législateur, c’est-à-dire par le Parlement, tout camion neuf qui ne sera pas équipé du tachygraphe numérique s’exposera à des sanctions immédiates de la part des autorités nationales, notamment son immobilisation.


11. Agrees with the proposed equipping of all new vehicles with Anti-lock Brake Systems (ABS) in 2003 and Daytime Running Lights (DRL) in 2002; points out, however, that DRL are forbidden in some southern European countries, meaning that it should be possible to switch them off if national legislation forbids them;

11. marque son accord en ce qui concerne l'équipement de tous les nouveaux véhicules de systèmes d'antiblocage des freins (ABS) en 2003 et de systèmes d'éclairage de jour (DRL) en 2002, mais souligne que les DRL sont interdits dans certains pays européens méridionaux, ce qui signifie qu'il devrait être possible de les éteindre si la législation nationale n'autorise pas les DRL;


11. Agrees with the proposed equipping of all new vehicles with Anti-lock Brake Systems (ABS) in 2003 and Daytime Running Lights (DRL) in 2002; points out, however, that DRL in some southern European countries are forbidden, which means that it should be possible to switch them off if national legislation does not allow DRL;

11 marque son accord en ce qui concerne l'équipement de tous les nouveaux véhicules de systèmes d'antiblocage des freins (ABS) en 2003 et de systèmes d'éclairage de jour (DRL) en 2002, mais souligne que les DRL sont interdits dans certains pays européens méridionaux, ce qui signifie qu'il devrait être possible de les éteindre si la législation nationale n'autorise pas les DRL;


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