Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communicate with anti-mining lobbyists
Communicate with those opposing mining
Communicating with those opposing mining
Fixing Meeting Points for Opposing Trains
Flat engine
Form A
Form C
Giving Right Over an Opposing Train
H.O. engine
Horizontally-opposed cylinder engine
Horizontally-opposed engine
Interface with anti-mining lobbyists
Opponent
Opposed piston engine
Opposed-piston engine
Opposed-type engine
Opposer
Opposing mark
Opposing party
Opposing trade mark
Opposing train
Train passing in the opposite direction
Train running in opposite direction
Train running in the opposite direction

Traduction de «Opposing train » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
opposing train | train passing in the opposite direction | train running in the opposite direction

train croiseur | train de sens contraire


opposing train | train running in opposite direction

train croiseur | train de sens contraire


opposing train

train de sens contraire [ train circulant en sens contraire | train de sens opposé ]


Giving Right Over an Opposing Train [ Form C ]

Supériorité de droit donné sur un train de sens contraire [ Modèle C ]


Fixing Meeting Points for Opposing Trains [ Form A ]

Désignation des points de croisement pour les trains de sens contraire [ Modèle A ]


horizontally-opposed engine | opposed-type engine | horizontally-opposed cylinder engine | opposed piston engine | flat engine | H.O. engine

moteur à cylindres horizontaux opposés | moteur plat | moteur à cylindres opposés | moteur à pistons opposés






communicate with anti-mining lobbyists | communicating with those opposing mining | communicate with those opposing mining | interface with anti-mining lobbyists

interagir avec des opposants à une exploitation minière


opposed piston engine | opposed-piston engine

moteur à pistons opposés
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[36] As opposed to the specialist approach where practitioners are trained and qualified to work with specific age groups in certain types of establishment (e.g. day nursery, pre-school).

[36] En opposition à l'approche spécialiste où les praticiens sont formés et qualifiés pour travailler avec des groupes d'âge spécifiques dans certains milieux institutionnels (par exemple, crèche, école maternelle).


8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; stresses, in this regard, the importance of investing in l ...[+++]

8. insiste sur le rôle essentiel que jouent les enseignants et les formateurs compétents et encourageants pour réduire le taux de décrochage scolaire, notamment dans les zones défavorisées, et améliorer la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; souligne que les enseignants doivent être mieux soutenus par les écoles, les établissements de formation, les communautés locales et les politiques éducatives, notamment grâce à une formation plus efficace et actualisée à de nouvelles compétences, telles que l'entrepreneuriat et les TIC, à la promotion de l'apprentissage par les pairs, à l'échange des bonnes pratiques et à un meilleur accès aux possibilités de formation, ainsi qu'à l'amélioration des systèmes d'EFP continus; insiste, à ce ...[+++]


28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; stresses, in this regard, the importance of investing in ...[+++]

28. insiste sur le rôle essentiel d'enseignants et de formateurs compétents et dévoués pour réduire le taux de décrochage scolaire, en particulier dans les zones défavorisées, et pour améliorer la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; souligne que les enseignants doivent recevoir un meilleur soutien de la part des écoles, des établissements de formation et des communautés locales, mais aussi dans le cadre des politiques en matière d'éducation, notamment grâce à une formation plus efficace et actualisée dans de nouveaux domaines de compétence, comme l'entrepreneuriat et les TIC, à la promotion de l'apprentissage par les pairs et à l'échange de bonnes pratiques, en facilitant l'accès aux possibilités de formation et à des systèmes ...[+++]


[36] As opposed to the specialist approach where practitioners are trained and qualified to work with specific age groups in certain types of establishment (e.g. day nursery, pre-school).

[36] En opposition à l'approche spécialiste où les praticiens sont formés et qualifiés pour travailler avec des groupes d'âge spécifiques dans certains milieux institutionnels (par exemple, crèche, école maternelle).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Within the Council, criminalising an attempt at ‘recruitment’ and an attempt at ‘training’ has nonetheless been discussed – some of the Member States being in favour and the others opposed (An attempt at ‘public provocation’ is difficult to conceive, hence the possibility of making it a criminal offence was eliminated straight away.) The arrangement finally adopted by the Council in its 18 April 2008 guideline (and also by the Council of Europe in the Convention on the Prevention of Terrorism) is that of optional criminalisation of at ...[+++]

Au sein du Conseil, l'incrimination de la tentative de "recrutement" et de la tentative d'"entraînement" a cependant fait l'objet de débats, une partie des États membres y étant favorable et l'autre opposée (quant à la tentative de "provocation publique", elle est difficilement concevable, aussi la possibilité de l'incriminer a-t-elle été éliminée d'emblée).


If you care to look round the countries of Europe as opposed to the EU, you will find training programmes of all sorts scattered around.

Si vous passez en revue les pays européens, et non l’Union européenne elle-même, vous y trouverez toutes sortes de programmes de formation répartis un peu partout.


Seeking to maintain the French-influenced European social model, with its pensions, its health protection, its free schools, its post offices, its trains and its hospitals, demands that we not only oppose workers being paid the lowest possible wages, as practised in the most socially backward countries, but that we also oppose the idea of a market without customs protection, which is the real cause of social dumping. The rule of the COP is only one symptom of this social dumping.

Vouloir maintenir le modèle social français européen avec ses retraites, sa protection maladie, ses écoles gratuites, ses bureaux de poste, ses trains, ses hôpitaux, exige non pas seulement de refuser que les travailleurs soient payés au prix le plus bas possible pratiqué dans les pays les plus arriérés socialement, mais exige de refuser l’idée d’un marché sans protection douanière qui est la vraie cause du dumping social dont la règle du PPO n’est qu’un symptôme.


387. In practice, by accepting such detailed comparisons, the Community will deviate from the rules on mutual recognition of skills and the logical conclusion of such a process would be for the Commission to propose full harmonisation of training, to which Denmark is totally opposed.

387. En acceptant des comparaisons aussi détaillées on s'écarte en réalité des règles en matière de reconnaissance mutuelle des compétences et on arriverait, en poussant les choses à l'extrême, à ce que la Commission soit obligée de proposer une véritable harmonisation des formations, ce à quoi le Danemark s'oppose absolument.


Public and private expenditure on human resources as a share of GDP would be useful to measure total (as opposed to public) resources devoted to education and training in Member States.

Savoir à combien s'élèvent les dépenses publiques et privées consacrées aux ressources humaines en pourcentage du PIB permettrait de mesurer le total des ressources (par opposition aux ressources publiques) consacrées à l'éducation et à la formation dans les États membres.


This is the analysis put forward by a Commission communication on the continuing training of employees in firms. The aim of the communication is to identify the priorities for Community action in the field of the continuing vocational training - as opposed to basic training - of employees and, in so doing, to impart a new impetus to actions now under way.

C'est l'analyse que presente une communication de la Commission sur la formation continue des salaries en entreprise, communication qui a pour objectif d'identifier les axes prioritaires d'une action communautaire dans le domaine de la formation professionnelle et continue - par opposition a la formation initiale - des salaries et ce faisant de donner une nouvelle impulsion aux actions en cours.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Opposing train' ->

Date index: 2022-12-08
w