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Alcoholic hallucinosis
Automatic stop-order policy
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Command code
DNAR order
DNR order
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Do not attempt resuscitation order
Do not resuscitate order
Jealousy
Law and order
Lot size code
No-code order
Numerical order of the codes
Op code
Operation code
Order code
Order not to resuscitate
Order policy code
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public order
Public policy
Rules of order
Rules of procedure code
USOC
Uniform service order code

Translation of "Order policy code " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
lot size code | order policy code

code de détermination de la taille des lots


do not resuscitate order [ DNR order | no-code order | order not to resuscitate | do not attempt resuscitation order | DNAR order ]

ordonnance de non-réanimation [ ordonnance de ne pas réanimer | ordre de ne pas réanimer ]


automatic stop-order policy

politique d'arrêt automatique


Air Force - Plant Maintenance Continuation Work Order (T/Code - IW31, IW22)

Air Force - Plant Maintenance Continuation Work Order (T/Code - IW31, IW22)


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


command code | op code | operation code | order code

code de commande | code d'opérations | code d'ordre | code opération | symbole d'opération


public order | law and order | public policy

ordre public




uniform service order code | USOC [Abbr.]

code type pour la facturation des services


rules of procedure code | rules of order

code de règles de procédure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the Canadian role of policy and planning, CSC will continue to provide the expertise of senior Canadian correctional officers in order to develop policies for the service, consistent with Canadian best practices and the Yugoslav Penal Code, as well as international law as it applies to human rights in the treatment of offenders.

Fidèle au rôle qui lui a été confié dans le domaine des politiques et de la planification, le SCC continuera à fournir l'expertise de ces hauts placés pour que le Kosovo puisse se doter de politiques inspirées des pratiques canadiennes exemplaires, du Code pénal yougoslave et du droit international concernant les droits de la personne et le traitement des délinquants.


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes l ...[+++]


33. Welcomes the updating of the EU's policy on the ICC of 12 July 2011; notes that the Rome Statute of the ICC establishes a mechanism of ‘last resort’ to bring to justice the individuals responsible for crimes against humanity, genocide, war crimes and the crime of aggression, as provided by the principle of complementarity enshrined in the Rome Statute; recognises the Commission's efforts to establish an ‘EU Complementarity Toolkit’ aimed at supporting the development of national capacities and generating political will for the investigation and prosecution of alleged international crimes, and stresses the importance of thorough con ...[+++]

33. se félicite de la mise à jour, effectuée le 12 juillet 2011, de la politique de l'Union européenne à l'égard de la CPI; constate que le statut de Rome de la CPI établit un mécanisme de «dernier recours» permettant de traduire en justice les personnes responsables de crimes contre l'humanité, de génocide, de crimes de guerre ou de crimes d'agression, conformément au principe de complémentarité inscrit dans ledit statut; mesure les efforts déployés par la Commission en vue d'élaborer une «boîte à outils de l'Union pour la complémentarité» destinée à soutenir le développement des moyens au niveau national et à générer une volonté politique pour enquêter sur les crimes internationaux présumés et les poursuivre, et souligne qu'il importe d ...[+++]


33. Welcomes the updating of the EU’s policy on the ICC of 12 July 2011; notes that the Rome Statute of the ICC establishes a mechanism of ‘last resort‘ to bring to justice the individuals responsible for crimes against humanity, genocide, war crimes and the crime of aggression, as provided by the principle of complementarity enshrined in the Rome Statute; recognises the Commission’s efforts to establish an ‘EU Complementarity Toolkit’ aimed at supporting the development of national capacities and generating political will for the investigation and prosecution of alleged international crimes, and stresses the importance of thorough con ...[+++]

33. se félicite de la mise à jour, effectuée le 12 juillet 2011, de la politique de l'Union européenne à l'égard de la CPI; constate que le statut de Rome de la CPI établit un mécanisme de "dernier recours" permettant de traduire en justice les personnes responsables de crimes contre l'humanité, de génocide, de crimes de guerre ou de crimes d'agression, conformément au principe de complémentarité inscrit dans ledit statut; mesure les efforts déployés par la Commission en vue d'élaborer une "boîte à outils de l'Union pour la complémentarité" destinée à soutenir le développement des moyens au niveau national et à générer une volonté politique pour enquêter sur les crimes internationaux présumés et les poursuivre, et souligne qu'il importe d ...[+++]


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In order though for the Code of Conduct and the Common Position on the control of arms brokering to be useful instruments in foreign policy, Member States should retain the right to refuse, withdraw or suspend transfer licenses if that is necessary to abide by these codes of conduct and other international commitments related to exports control.

In order though for the Code of Conduct and the Common Position on the control of arms brokering to be useful instruments in foreign policy, Member States should retain the right to refuse, withdraw or suspend transfer licenses if that is necessary to abide by these codes of conduct and other international commitments related


35. Urges Member States to look ahead to future expansion of the EU, and consider how best to involve and assist the next wave of accession states in information exchange mechanisms, in particular on COARM discussions and the denial notification system of the EU Code, in order to ensure the harmonisation of policies on arms export control and full implementation of the Code of Conduct's principles and criteria;

35. demande instamment aux États membres de se placer dans la perspective de l'élargissement de l'UE et d'examiner comment, en leur apportant une aide dans ce contexte, faire participer les prochains pays adhérents au mécanisme d'échange d'informations, en particulier aux travaux de COARM et au système de notification des refus du code de l'UE, de manière à garantir l'harmonisation des politiques de contrôle des exportations d'armements ainsi que le plein respect des principes et des critères du code de conduite;


34. Urges Member States to look ahead to future expansion of the EU, and consider how best to involve and assist the next wave of accession states in information exchange mechanisms, in particular on COARM discussions and the denial notification system of the EU Code, in order to ensure the harmonisation of policies on arms export control and full implementation of the Code of Conduct's principles and criteria;

34. demande instamment aux États membres de se placer dans la perspective de l'élargissement de l'UE et d'examiner comment, en leur apportant une aide dans ce contexte, faire participer les prochains pays adhérents au mécanisme d'échange d'informations, en particulier aux travaux de COARM et au système de notification des refus du code de l'UE, de manière à garantir l'harmonisation des politiques de contrôle des exportations d'armements ainsi que le plein respect des principes et des critères du code de conduite;


Bill C-45 addresses this concern by adding section 732.1 to the Criminal Code whereby a judge may order the offender to pay restitution to a person for any loss or damage suffered as a result of the offence, or the judge may order the corporation to establish policies to prevent further offences.

Le projet de loi C-45 corrige cette lacune en ajoutant au Code criminel l'article 732.1, en vertu duquel un juge peut ordonner à un contrevenant de dédommager toute personne de la perte ou des dommages qu'elle a subis du fait de la perpétration de l'infraction, ou ordonner à une entreprise d'élaborer des lignes directrices visant à éviter que soient commises d'autres infractions semblables.


In the Department of Indian Affairs and Northern Development policy guide on self-government listed among: ``The subject matter where there are no compelling reasons for aboriginal governments or institutions to exercise law-making authority'' are: ``maintenance of the national law and order and substantive criminal law including offences and penalties under the Criminal Code and other criminal laws, emergencies and the peace, orde ...[+++]

Dans le guide sur la politique en matière d'autonomie gouvernementale du ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien, on lit ceci: «Les sujets pour lesquels rien n'oblige les gouvernements ou les institutions autochtones à exercer le pouvoir législatif [sont] le maintien de la loi et de l'ordre ainsi que l'application des règles de fond du droit pénal, y compris les infractions et les peines visées dans le Code criminel et d'autres lois pénales, les urgences et le pouvoir lié à la paix, à l'ordre et au bon gouvernement».


The EEA Council: - welcomed the progress made along the lines of the pragmatic strategy endorsed by the EEA Council at its meeting in May 1995 for introducing diagonal cumulation between the EC/EFTA countries, treated as one territory for the purposes of rules of origin, and the associated CEECs and underlined the importance of the timely implementation of the strategy defined by the European Council meeting in Essen towards a European cumulation; - stressing the importance of finalising Protocol 3 with a view to improving market access for processed agricultural products in trade between the EU and its EFTA partners, urged the EEA Joint Committee to complete this part of the EEA Agreement, recognizing the need to find arrangements which c ...[+++]

Le Conseil de l'EEE : - s'est félicité des progrès réalisés dans le sens de l'approche pragmatique, approuvée par le Conseil de l'EEE lors de sa session de mai 1995, visant à introduire le cumul diagonal entre les pays CE/AELE, considérés comme un seul territoire aux fins des règles d'origine, et les PECO associés ; il a souligné l'importance d'une mise en oeuvre en temps voulu de la stratégie définie lors de la réunion du Conseil européen d'Essen et visant un cumul européen ; - soulignant qu'il était important de mettre définitivement au point le Protocole 3 afin d'améliorer l'accès aux marchés des produits agricoles transformés dans ...[+++]




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Date index: 2021-04-03
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