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Canadian Legislative and Regulatory Affairs Committee
Food law advisor
Food regulatory advisor
Food safety regulatory advisor
Legislation and specification advisor
Legislative and regulatory changeover measures
Legislative density
Rail regulatory legislation
Railway decrees
Railway law
Railway regulations
Regulatory density
Regulatory legislation

Translation of "Rail regulatory legislation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
rail regulatory legislation | railway regulations | railway decrees | railway law

droit ferroviaire | législation ferroviaire




Canadian Courts Turn the Legal Spotlight on Enforcement and Inspection Programs: Liability for Failure to Enforce Regulatory Legislation

Les tribunaux canadiens mettent en vedette les programmes d'application et d'inspection : responsabilité en cas d'inapplication des textes réglementaires


food law advisor | food safety regulatory advisor | food regulatory advisor | legislation and specification advisor

conseillère en conformité réglementaire en agroalimentaire | expert en technologies alimentaires | conseiller en conformité réglementaire en agroalimentaire/conseillère en conformité réglementaire en agroalimentaire | expert en agroalimentaire


legislative and regulatory changeover measures

mesures législatives et réglementaires de basculement


regulatory density | legislative density

densité normative | densité législative | densité réglementaire | densité des réglementations | densité régulatrice | intensité normative


Canadian Legislative and Regulatory Affairs Committee

Canadian Legislative and Regulatory Affairs Committee
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


In 2012, parts of this legislation were simplified, consolidated and further reinforced by Directive 2012/34/EU establishing a single European rail area, bolstering existing provisions on competition, regulatory oversight and the financial architecture of the rail sector.

En 2012 a été adoptée la directive 2012/34/UE établissant un espace ferroviaire unique européen, qui vise à simplifier, consolider et renforcer certains aspects de la législation en vigueur. Elle a permis de renforcer les dispositions existantes relatives à la concurrence, à la surveillance réglementaire et à l'architecture financière du secteur ferroviaire.


(19f) In light of the experience acquired through the network of regulatory bodies established pursuant to Article 57 of Directive 2012/34/EU, the Commission should draw up a legislative proposal to replace the network with a European Regulatory Body, formalising its procedures and giving it legal personality, by no later than 31 December 2019, in time for the opening of domestic passenger transport services by rail.

(19 septies) À la lumière de l'expérience acquise par le réseau des autorités de réglementation établi conformément à l'article 57 de la directive 2012/34/UE, la Commission devrait élaborer, le 31 décembre 2019 au plus tard, une proposition législative visant à remplacer ledit réseau par un organisme de contrôle européen, à formaliser ses procédures et à lui donner une personnalité juridique, en temps opportun pour l'ouverture du marché des services nationaux de transport de voyageurs par chemin de fer.


(19f) In light of the experience acquired through the network of regulatory bodies established pursuant to Article 57 of Directive 2012/34/EU, the Commission should draw up a legislative proposal to replace the network with a European Regulatory Body, formalising its procedures and giving it legal personality, by no later than 31 December 2019, in time for the opening of domestic passenger transport services by rail.

(19 septies) À la lumière de l'expérience acquise par le réseau des autorités de réglementation établi conformément à l'article 57 de la directive 2012/34/UE, la Commission devrait élaborer, le 31 décembre 2019 au plus tard, une proposition législative visant à remplacer ledit réseau par un organisme de contrôle européen, à formaliser ses procédures et à lui donner une personnalité juridique, en temps opportun pour l'ouverture du marché des services nationaux de transport de voyageurs par chemin de fer.


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Question No. 830 Mr. Nathan Cullen: With respect to railway shipping service in Canada: (a) what analysis has the government conducted on the impacts of rail shipment rates on the forestry, mining, agricultural and manufacturing sectors; (b) what analysis does the government conduct on the impacts of the lack of competition in the railway sector on remote and northern communities; (c) has the government begun drafting legislation and regulations for the railway service industry to address the recommendations of the Rail Freight Serv ...[+++]

Question n 830 M. Nathan Cullen: En ce qui concerne le service d’expédition ferroviaire au Canada: a) quelle analyse le gouvernement a-t-il effectuée au sujet des répercussions des taux d’expédition ferroviaire sur les secteurs forestier, minier, agricole et manufacturier; b) quelle analyse le gouvernement fait-il au sujet des répercussions de l’absence de concurrence dans le secteur ferroviaire sur les collectivités éloignées et du Nord; c) le gouvernement a-t-il commencé à rédiger des mesures législatives et réglementaires s’appliquant au secteur du service ferroviaire pour donner suite aux recommandations formulées dans le Rapport p ...[+++]


It wants to draw to our attention the significant challenges the industry faces with respect to rail service and to alert us of the industry's strong opposition to a recommendation by the Rail Freight Service Review Panel to defer for a minimum three year period any legislative or regulatory action on this issue.

L'association souhaite nous faire part de la forte opposition de cette industrie à la recommandation du comité d'experts chargé de l'examen des services ferroviaires marchandises de reporter d'au moins trois ans toute mesure législative ou réglementaire sur cette question.


Aware of this, the Commission has proposed a new legislative package to improve the technical part of the regulatory framework for rail transport.

Consciente de cet état de fait, la Commission a proposé un nouveau paquet législatif destiné à améliorer la partie technique du cadre réglementaire pour le fret ferroviaire.


The rail agency proposed by the Commission has no legislative competence and has no regulatory power or autonomous control.

L’Agence ferroviaire proposée par la Commission n’a aucune compétence législative et n’est dotée d’aucun pouvoir réglementaire ou de contrôle autonome.


In support of this policy direction, Transport Canada should compare the jurisdictional, legislative, regulatory and policy framework for trucking in Canada and the U.S. and between truck and rail transportation in Canada.

À l'appui de cette orientation, le ministère des Transports devrait comparer les dispositions légales, législatives et réglementaires ainsi que les politiques du Canada et des États-Unis en ce qui a trait au camionnage. Il devrait aussi comparer les dispositions régissant le camionnage et les chemins de fer au Canada.


We need to obtain a long-term commitment to passenger rail and we need to develop a legislative and regulatory framework that supports revitalization.

Nous devons obtenir un engagement à long terme envers le rail voyageurs et nous devons obtenir un cadre législatif et réglementaire favorable à la revitalisation.




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'Rail regulatory legislation' ->

Date index: 2023-05-26
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