Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Con-ro ship
Con-ro vessel
Container ro-ro ship
Container roll-on roll-off ship
Container roll-on roll-off vessel
RORO ship
Ro-Ro cargo ship
Ro-Ro vessel
Ro-pax ship
Ro-ro
Ro-ro cargo ship
Ro-ro container ship
Ro-ro ferry
Ro-ro passenger ship
Ro-ro ship
Roll on roll off
Roll on roll off ship
Roll on-roll off cargo ship
Roll on-roll off ship
Roll-on - roll-off ship
Roll-on roll-off ferry
Roll-on roll-off freighter
Roll-on roll-off ship
Roll-on-roll-off passenger ship

Translation of "Roll on-roll off cargo ship " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
roll-on/roll-off ship [ RORO ship | roll-on/roll-off | roll-on roll-off ship | roll-on/roll-off vessel | Ro-Ro vessel | Ro-Ro cargo ship | roll-on roll-off freighter ]

roulier [ RO/RO | navire roulier | transroulier | navire à manutention par roulage | navire à manutention horizontale | navire à chargement horizontal | navire à roulage | navire roulier de commerce | navire ro/ro | navire pour charges roulantes | cargo roulier ]


roll-on-roll-off passenger ship

navire de passagers à roulage direct


roll-on/roll-off passenger ship [ ro-ro passenger ship | ro-pax ship ]

navire roulier à passagers [ roulier à passagers ]


roll on-roll off cargo ship | Ro-ro cargo ship

navire roulier de charge


roll-on/roll-off ship | roll-on, roll-off ship | roll-on - roll-off ship | ro-ro ship | ro-ro | ro-ro cargo ship | roll on roll off

roulier | navire roulier | cargo roulier | navire transroulier | transroulier | navire à manutention par roulage | navire à manutention horizontale | navire ro-ro | cargo à manutention horizontale | roll-on/roll off


roll on roll off ship | roll-on roll-off ferry | roll-on/roll-off ship | ro-ro ferry

navire transroulier | transbordeur roulier


container ro-ro ship [ ro-ro container ship | ro-ro/container ship | ro-ro/container vessel | roll on/roll off container ship | roll-on/roll-off container ship | container roll-on roll-off ship | container roll-on roll-off vessel | con-ro ship | con-ro vessel ]

porte-conteneurs roulier [ porte-conteneurs à manutention par roulage | roulier porte-conteneurs | cargo porte-conteneurs-roulier | porte-conteneurs roll-on/roll-off ]


roll-on/roll-off ship | ro-ro | roll-on/roll-off

navire transroulier | cargo à manutention horizontale


roll on-roll off ship | ro-ro ship

roulier | navire roulier


roll on-roll off ship | ro-ro ship

roulier | navire roulier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Speaker, the Coast Guard took more than 20 hours to reach the Russian cargo ship drifting in heavy seas right off the coast of Haida Gwaii.

Monsieur le Président, il a fallu plus de 20 heures à la Garde côtière pour atteindre le porte-conteneurs russe à la dérive dans les eaux tumultueuses au large des côtes d'Haida Gwaii.


I am not talking about roll on, roll off cargo, bulk or break bulk cargo but about containers. We see tremendous growth in that sector of the port's activities.

Je ne parle pas ici des porte-conteneurs rouliers, des cargaisons en vrac ou diverses, mais simplement des conteneurs; nous constatons la croissance phénoménale qui s'est produite dans ce secteur des activités portuaires.


They are the leaders. They have a whole system of routing off the northern coast of Norway where the large tankers and cargo ships over 5,000 tonnes undertaking international voyage are supposed to stay 30 nautical miles off the coast in order to protect communities along the way, and they also have traffic separation schemes along the way in key areas.

En effet, le pays a un système d'organisation des routes de navigation au large de la côte nord de la Norvège, où les grands pétroliers et les cargos de plus de 5 000 tonnes qui font des voyages internationaux sont censés demeurer à 30 milles marins de la côte, afin de protéger les collectivités.


G. whereas on 12 January 2012 it was reported that a Russian ship, allegedly carrying arms and/or munitions destined for the Syrian government had reached Syria after having been inspected in Cypriot waters off Limassol; whereas the ship, destined for the Syrian port city of Latakia, was reportedly prevented by Cypriot customs from continuing its journey because of its suspected cargo; whereas Cypriot custom officials were unable to open four containers on the ship, it was concluded they contained ‘dangerous cargo’ – i.e. arms and m ...[+++]

G. considérant que, le 12 janvier 2012, un navire russe qui aurait transporté des armes et/ou des munitions destinées au gouvernement syrien a atteint la Syrie après avoir été inspecté dans les eaux chypriotes, au large de Limassol; que ce navire, ayant pour destination le port syrien de Latakia, aurait été empêché par les douanes chypriotes de poursuivre son voyage parce que sa cargaison était suspecte; que des fonctionnaires des douanes chypriotes n'ont pas pu ouvrir quatre conteneurs transportés par le navire, ce qui a amené à penser que ceux-ci contenaient un "chargement dangereux", c'est-à-dire des armes et des munitions; que le ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It was explained to the committee that stevedoring is basically I think it's well known moving cargo on and off a ship. Lightering is the same thing, but it's from a ship that's tied at a buoy, for example.

Il a été expliqué aux membres du comité que l'activité désignée par le terme « acconage » — et je pense que c'est bien connu — consiste à charger et à décharger les cargaisons d'un navire.


The collision of the high-speed passenger vessel the 'Segesta Jet' with a cargo ship outside the port of Messina, which claimed the lives of four passengers, the fact that the container ship the 'Napoli' was forced through cracking to run aground off the coast of Devon in the UK, and other marine accidents, attest to the serious structural defects, the makeshift maintenance and repairs to damage to ships, for which shipowners bear an enormous responsibility as they seek to maximise their profits.

La collision du Segesta Jet, hydroglisseur rapide, et d’un cargo de commerce au large du port de Messine (quatre passagers périrent), le fait que le navire roulier Napoli fut contraint, à cause d’une brèche, de trouver un mouillage au large du Devon (Royaume-Uni) et d’autres sinistres maritimes apportent la confirmation de graves défauts de construction et d’entretien et de réparations bâclés. Les armateurs ont une responsabilité écrasante car ils cherchent à accroître leurs profits au maximum.


The collision of the high-speed passenger vessel the 'Segesta Jet' with a cargo ship outside the port of Messina, which claimed the lives of four passengers, the fact that the container ship the 'Napoli' was forced through cracking to run aground off the coast of Devon in the UK, and other marine accidents, attest to the serious structural defects, the makeshift maintenance and repairs to damage to ships, for which shipowners bear an enormous responsibility as they seek to maximise their profits.

La collision du Segesta Jet, hydroglisseur rapide, et d'un cargo de commerce au large du port de Messine (quatre passagers périrent), le fait que le navire roulier Napoli fut contraint, à cause d'une brèche, de trouver un mouillage au large du Devon (Royaume-Uni) et d'autres sinistres maritimes apportent la confirmation de graves défauts de construction et d'entretien et de réparations bâclés. Les armateurs ont une responsabilité écrasante car ils cherchent à accroître leurs profits au maximum.


(p) “ro-ro passenger ship” means a ship carrying more than 12 passengers, having roll-on/roll-off cargo spaces or special category spaces, as defined in regulation II-2/A/2of the 1974 International Convention for the Safety of Life at Sea, as amended ;

(p) «navire roulier à passagers»: un navire transportant plus de douze passagers, doté d'espaces rouliers à cargaison ou d'espaces de catégorie spéciale, tels que définis à la règle II-2/A/2 de la convention internationale de 1974 pour la sauvegarde de la vie humaine en mer, telle que modifiée;


The common position delays the entry into force of the Regulation by one year for ships which are not yet covered by the ISM Code (i.e. ships other than roll-on/roll-off passenger ships operating on domestic voyages).

La position commune retarde d'un an l'entrée en vigueur du règlement pour les navires qui ne sont pas encore soumis au code ISM (par exemple les navires autres que les transbordeurs rouliers de passagers effectuant des voyages nationaux).


In contrast, a vehicle made offshore and shipped to North America on a cargo ship rolls off the ship in North America once and, therefore, attracts these costs only once.

Au contraire, un véhicule fabriqué à l'étranger avant d'être envoyé en Amérique du Nord par bateau ne débarque en Amérique du Nord qu'une seule fois, ce qui fait qu'il ne faut payer ces coûts qu'une seule fois.


w