Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airport coordinator
Airport planning
Define the maintenance schedules of airport equipment
Detailed scheduling
Determine maintenance schedules for airport equipment
Develop maintenance schedules for airport equipment
Montréal - Pierre Elliott Trudeau Airport
Montréal A
Montréal International Airport
Montréal Pierre Elliott Trudeau Airport
Montréal Pierre Elliott Trudeau International Airport
Operations scheduling
Order scheduling
Organise maintenance of airport electrical systems
Pierre Elliott Trudeau Airport
Pierre Elliott Trudeau International Airport
Planning for airport operations
Production scheduling
Programming for airports
Regular terminal
Schedule maintenance of airport electrical systems
Scheduled airport
Scheduled service airport
Scheduling coordinator
Shop scheduling
Undertake airport equipment maintenance scheduling

Translation of "Scheduled airport " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




define the maintenance schedules of airport equipment | undertake airport equipment maintenance scheduling | determine maintenance schedules for airport equipment | develop maintenance schedules for airport equipment

définir le planning de l'entretien des équipements aéroportuaires


arrange maintenance schedules for airport electrical systems | organise maintenance of airport electrical systems | schedule maintenance for electrical systems used in airports | schedule maintenance of airport electrical systems

programmer l'entretien des systèmes électriques d'un aéroport


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport coordinator | scheduling coordinator

coordonnateur des horaires


scheduled service airport | regular terminal

escale régulière


scheduled service airport [ regular terminal ]

escale régulière


Montréal Pierre Elliott Trudeau International Airport [ Montréal-Trudeau Airport,Montréal-Trudeau | Montréal - Pierre Elliott Trudeau International Airport | Pierre Elliott Trudeau International Airport | Montréal Pierre Elliott Trudeau Airport | Montréal - Pierre Elliott Trudeau Airport | Pierre Elliott Trudeau Airport | Montréal International Airport | Montréal A ]

aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal [ aéroport de Montréal-Trudeau,Montréal-Trudeau | aéroport international Pierre-Elliott-Trudeau | aéroport Pierre-Elliott-Trudeau de Montréal | aéroport Pierre-Elliott-Trudeau | aéroport international de Montréal | aéroport de Montréal | aéroport international de Montréal à Dorval | aéroport international de Montréa ]


detailed scheduling | operations scheduling | production scheduling | order scheduling | shop scheduling

ordonnancement de la production
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
scheduled airport of departure and of destination.

les aéroports de départ et de destination programmés,


Scheduled airport of departure and of destination,

aéroports de départ et de destination programmés,


Thirdly, the Court adds that where a carrier fails to fulfil its obligations to assist (reimbursement of ticket or re-routing to the final destination, taking into account the cost of transfer between the airport of arrival and the originally scheduled airport) and to take care of costs that fall to it pursuant to the regulation (meal, accommodation and communication costs) air passengers are entitled to claim a right to compensation.

En troisième lieu, la Cour ajoute que, lorsqu’un transporteur manque aux obligations d’assistance (remboursement du billet ou réacheminement vers la destination finale, prise en charge des frais de transfert entre l’aéroport d’arrivée et l’aéroport initialement prévu) et de prise en charge des frais qui lui incombent en vertu du règlement (frais de restauration, d’hébergement et de communication), les passagers aériens sont fondés à faire valoir un droit à indemnisation.


Clause 138(1) sets out the requirements that must be followed when an airport authority proposes to establish or increase a fee in respect of a principal airport (set out in column 2 of the schedule to the bill, opposite the name of the authority) that does not meet a passenger threshold of 2 million or in respect of any airport set out in column 3 of the schedule (opposite the name of the airport authority) that meets a passenger threshold of 300,000.

Le paragraphe 138(1) établit les critères qui doivent être respectés lorsque l’administration aéroportuaire propose d’établir ou d’augmenter une redevance à l’égard de l’aéroport principal (dont le nom figure à la colonne 2 de l’annexe du projet de loi, en regard du nom de cette administration) dont l’achalandage n’atteint pas le seuil des deux millions de passagers et de tout aéroport figurant à la colonne 3 de l’annexe (en regard de son nom) et dont l’achalandage atteint le seuil des 300 000 passagers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We need to determine once and for all what an airport's role or mission is if an airport does not have scheduled carrier service and can't attract scheduled carrier service.

Nous devons établir une fois pour toutes quel est le rôle ou quelle est la mission d'un aéroport s'il n'a pas de service régulier et n'est pas en mesure d'en attirer.


(iii) an air carrier requesting a series of slots at an airport for a non-stop scheduled passenger service between that airport and a regional airport where no other air carrier operates a direct scheduled passenger service between these airports or airport systems on that day, where, if the air carrier's request were accepted, the air carrier would nonetheless hold fewer than five slots at that airport on that day for that non-stop service.

iii) un transporteur aérien demandant que lui soit attribuée une série de créneaux horaires dans un aéroport pour un service régulier de passagers sans escale entre cet aéroport et un aéroport régional, lorsqu'aucun autre transporteur aérien n'exploite un service régulier de passagers sans escale entre ces aéroports ou systèmes aéroportuaires le jour en question, sachant que, si sa demande était acceptée, il disposerait de moins de cinq créneaux horaires dans cet aéroport, le jour en question, pour ce service sans escale.


"(1) The Member State responsible for a schedules facilitated or coordinated airport shall ensure the appointment of a qualified natural or legal person as schedules facilitator or airport coordinator respectively after having consulted the air carriers using the airport regularly, their representative organisations and the managing body of the airport and the coordination committee, where such a committee exists.

1. L'État membre responsable d'un aéroport à facilitation d'horaires ou coordonné veille à la nomination, à la fonction de facilitateur d'horaires ou de coordonnateur d'une personne physique ou morale qualifiée, respectivement, après consultation des transporteurs aériens qui utilisent régulièrement l'aéroport, des organisations qui les représentent et de l'entité gestionnaire de l'aéroport ainsi que du comité de coordination, s'il existe.


(ii) an air carrier requesting a series of slots for a non-stop scheduled passenger service between two Community airports where at most two other air carriers operate the same non-stop scheduled service between these airports or airport systems on that day, where, if the air carrier's request were accepted, the air carrier would nonetheless hold fewer than five slots at that airport on that day for that non-stop service, or

ii) un transporteur aérien demandant que lui soit attribuée une série de créneaux horaires en vue d'un service régulier de passagers sans escale entre deux aéroports communautaires, lorsque deux autres transporteurs aériens au plus exploitent le même service régulier sans escale entre ces aéroports ou systèmes aéroportuaires le jour en question, sachant que, si sa demande était acceptée, il disposerait de moins de cinq créneaux horaires dans cet aéroport, le jour en question, pour ce service sans escale; ou


.the above analysis indicates that benefits from subpart 303, regulating Aircraft Fire Fighting services at 28 scheduled airports, are marginally sufficient to justify the costs.

[.] d'après l'analyse, les avantages de la sous-partie 303, qui concerne la réglementation des services de lutte contre les incendies dans les aéronefs dans 28 aéroports désignés, sont à peu près suffisants pour justifier les coûts.


The maximum potential number of lives saved by aircraft fire fighting services at all 28 scheduled airports is estimated at 18.5 for 1994.

On estime à 18,5 le nombre maximal de vies qu'auraient pu sauver les services d'incendie de tous les aéroports du réseau en 1994.


w