Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arithmetical disorder
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Developmental acalculia
Division for Schools and Courses and Officers'Affairs
Factory-school
Gerstmann's syndrome
Non-unitary school division
Pupil transportation
School bus service
School district
School division
School transport
School transportation
School transportation service
School workshop
School-shop
Student transportation
Unitary school division
Vestibule school

Traduction de «School division » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




non-unitary school division

division scolaire non unitaire


school district | school division

district scolaire | division scolaire | arrondissement scolaire


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Division for Schools and Courses and Officers'Affairs

Division des écoles et des cours et des affaires relatives aux officiers


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


vestibule school | school-shop | factory-school | school workshop

atelier-école


school transportation | school transport | pupil transportation | student transportation | school bus service | school transportation service

transport scolaire | transport d'écoliers | transport des écoliers | service de transport scolaire | service de ramassage scolaire | ramassage scolaire | transport écolier


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We receive a basic grant for each student in the school division, like the other commissions, transferor school divisions and the other school divisions in Manitoba.

,Nous recevons un octroi de base pour chaque élève de la division scolaire comme les autres commissions, divisions scolaires cédantes ou les autres divisions scolaires du Manitoba.


We have had discussions with the province, and at one point, several of the provincial school divisions said they thought that it would not be a great stretch for the province to use its existing framework to allow the instruction of First Nation languages in provincial schools, because right now you just need X number of parents to request it, and the provincial school divisions are saying it would not take a big change to allow First Nations, whether Dene, Cree, Saulteaux or Dakota or Lakota to do the same in the provincial school system.

Nous avons eu des discussions avec le gouvernement provincial, et à un moment donné, plusieurs divisions scolaires provinciales ont fait savoir qu'il ne serait pas très difficile pour la province d'utiliser le cadre actuel pour permettre l'enseignement des langues des Premières nations dans les écoles provinciales, car il suffit qu'un nombre déterminé de parents en fassent la demande. Les divisions scolaires provinciales affirment qu'il n'y aurait pas de changements importants à faire pour permettre aux Premières nations, les Dénés, les Cris, les Saulteaux, les Dakotas ou les Lakotas, de faire de même au sein du système scolaire provinci ...[+++]


When we sit down for conversations with the band-operated schools, we are not interested in having them be a part of Northland School Division or in having Northland School Division run their schools.

Quand nous discutons avec les écoles administrées par les bandes, ce n'est pas parce que nous voulons les intégrer à la Division scolaire Northland ni pour que la Division scolaire Northland les administre.


Some are operated by the Frontier School Division, which is a provincial Northern school division that operates in remote areas.

D'autres sont administrées par la Division scolaire Frontier, c'est-à-dire un service provincial qui s'occupe des écoles du Nord situées dans des régions éloignées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To this end, the capacity of local authorities could be strengthened, while respecting the division of responsibilities within each Member State, in order to allow them to effectively work in co-operation with the families concerned and also with, for example, schools, youth care organisations, police, public health organisations, welfare organisations and housing corporations.

À cette fin, les moyens des autorités locales pourraient être renforcés, tout en respectant la répartition des responsabilités propres à chaque État membre, afin de leur permettre de travailler en réelle coopération avec les familles concernées et aussi avec, par exemple, les écoles, les organisations d'aide à la jeunesse, la police, les organisations de santé publique, les organismes sociaux et les sociétés de logement.


Nevertheless, the financing of the European Schools must be also reevaluated by taking into account indiscriminating measures for the pupils with regard to their division into categories.

Toutefois, le financement des écoles européennes doit être également réévalué à l’aune des mesures impartiales prises pour les élèves concernant leur répartition en diverses catégories.


NORTEP/NORPAC's board of governors is made up of representatives from the three school divisions in northern Saskatchewan and the two tribal councils in northern Saskatchewan. These include the Northern Lights School Division, the Ile-a-la Crosse School Division, the Creighton School Division—and I notice there is a typo in our brief; it should say the Prince Albert Grand Council, and the Meadow Lake Tribal Council.

Le conseil des gouverneurs du PFEN/CAPN est constitué de représentants des trois divisions scolaires et des deux conseils tribaux du nord de la Saskatchewan, c'est-à-dire les divisions scolaires de Northern Lights, d'Île-à-la-Crosse et de Creighton—et je remarque qu'il y a une coquille dans votre document—on devrait y lire Grand conseil de Prince Albert—, et le conseil tribal de Meadow Lake.


· it suggests that, in the longer term, the Member States and the European Community institutions might consider whether they wish to maintain the current division of responsibility for the financing of the schools.

· elle suggère qu'à long terme, les États membres et les institutions européennes examinent s'ils souhaitent maintenir la répartition actuelle des compétences pour le financement des écoles


2. The European Schools' mission: Sketching his vision of the European Schools, Jean Monnet said of their pupils that 'educated side by side, untroubled from infancy by divisive prejudices, acquainted with all that is great and good in different cultures, it will be borne in upon them that they belong together.

2. La mission des écoles européennes: Ébauchant sa vision des écoles européennes, Jean Monnet a tenu les propos suivants, en parlant de leurs élèves: "Élevés au contact les uns des autres, libérés dès leur plus jeune âge des préjugés qui divisent, initiés aux beautés et aux valeurs des diverses cultures, ils prendront conscience, en grandissant, de leur solidarité.


2. In order to maintain a balance of opportunity in employment for teachers in Northern Ireland while furthering the reconciliation of historical divisions between the major religious communities there, the provisions on religion or belief in this Directive shall not apply to the recruitment of teachers in schools in Northern Ireland in so far as this is expressly authorised by national legislation.

2. Afin de maintenir un équilibre dans les possibilités d'emploi pour les enseignants en Irlande du Nord tout en contribuant à surmonter les divisions historiques entre les principales communautés religieuses qui y sont présentes, les dispositions de la présente directive en matière de religion ou de convictions ne s'appliquent pas au recrutement des enseignants dans les écoles d'Irlande du Nord, dans la mesure où cela est expressément autorisé par la législation nationale.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'School division' ->

Date index: 2023-08-06
w