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Cost management
Cost monitoring
Cost supervision
Create a business framework for a tourist destination
DFAIT Information Management Strategic Plan
DIMSP
DIS Plans
Director Information Management Strategic Direction
Director Information Management Strategic Planning
Director Information Systems Plans
Discretionary costs
Formulate and implement company development strategy
Implement management strategy
Implement strategic management
Implement strategic management principles
Information Management Strategic Plan
Issue management
Managed costs
Management development
Management planning
Managing cost
Programmed costs
SCM
Strategic cost management
Strategic issue management
Strategic management
Strategic planning

Translation of "Strategic cost management " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
strategic cost management | SCM

gestion stratégique des coûts


management planning [ management development | strategic planning | Strategic management(STW) ]

gestion prévisionnelle


formulate and implement company development strategy | implement management strategy | implement strategic management | implement strategic management principles

mettre en œuvre une gestion stratégique


build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination

concevoir un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques | élaborer un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | concevoir un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | mettre au point un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques


cost supervision | managing cost | cost management | cost monitoring

gestion des coûts


DFAIT Information Management Strategic Plan [ Information Management Strategic Plan ]

MAECI - Plan stratégique de gestion de l'information [ Plan stratégique de gestion de l'information ]


Director Information Management Strategic Planning [ DIMSP | Director Information Management Strategic Direction | Director Information Management Planning and Programme Coordination | Director Information Systems Plans | DIS Plans ]

Directeur - Planification stratégique (Gestion de l'information) [ DPSGI | Directeur - Gestion de l'information (Orientation stratégique) | Directeur - Planification et coordination du programme ( Gestion de l'information) | Directeur - Systèmes informatiques (Plans) ]


director general, Strategic Policy and Knowledge Management [ DG, Strategic Policy and Knowledge Management ]

directeur général, Politiques stratégiques et gestion des connaissances [ directrice générale, Politiques stratégiques et gestion des connaissances | DG, Politiques stratégiques et gestion des connaissances ]


discretionary costs | managed costs | programmed costs

coûts discrétionnaires | frais discrétionnaires | charges discrétionnaires


issue management | strategic issue management

gestion des enjeux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Question No. 654 Hon. John McKay: With regard to the proposed Rouge National Urban Park (RNUP): (a) how does the RNUP legislation and strategic plan incorporate the ecological integrity, water quality and quantity, and habitat restoration goals and priorities of (i) the Provincial Greenbelt Plan, (ii) the Rouge North Management Plan Section 4.1.1.2, (iii) the 2007 Rouge River Watershed Strategy and its targeted natural heritage system, (iv) the Little Rouge Corridor Management Plan (2007), (v) the Rouge Park Natural Heritage Action Pl ...[+++]

Question n 654 L'hon. John McKay: En ce qui concerne le Parc urbain national de la Rouge (PUNR) proposé: a) comment la législation et le plan stratégique tiennent-ils compte des buts et des priorités en matière d’intégrité de l’environnement, de quantité et de qualité de l’eau et de restauration de l’habitat (i) du Plan de la ceinture de verdure de la province, (ii) du Rouge North Management Plan (section 4.1.1.2), (iii) de la Rouge River Watershed Strategy (2007) et ...[+++]


For example, at a recent lecture on topics in defence management at Queen's University, I asked the students if they thought the following five statements were true or false: First, the bureaucratic defence procurement process is unresponsive; second, there is too much political interference in the defence procurement process; third, the major funding pressures in national defence are to pay salaries and benefits for military personnel and to acquire capital; fourth, it costs less to maintain new equipment than the equipment being ...[+++]

Par exemple, lors d'une conférence récente sur la gestion militaire à l'Université Queen's, j'ai demandé aux étudiants si à leur avis les cinq énoncés suivants étaient vrais ou faux : premièrement, le processus d'approvisionnement militaire bureaucratique est insensible aux besoins; deuxièmement, il y a trop d'ingérence politique dans le processus d'approvisionnement militaire; troisièmement, les principales pressions sur le financement à la Défense nationale sont les salaires et les avantages sociaux du personnel militaire et l'acquisition; quatrièmem ...[+++]


We also began the process to transform the government's IT infrastructure in order to improve service while managing costs even more strategically.

Il a par ailleurs amorcé le processus visant à transformer l'infrastructure de technologie de l'information du gouvernement pour améliorer les services tout en gérant encore plus stratégiquement les coûts.


(Return tabled) Question No. 94 Mr. Jean-François Larose: With regard to transfer payments to non-profit organizations (excluding hospitals and universities) and the government’s operational spending (O&M) to manage these transfers: (a) what have been the government’s total expenditures in this area since fiscal year 2006-2007, broken down by fiscal year; (b) what has been the break-down of the government’s expenditures since fiscal year 2006-2007 on internal government operations, on grants, and on contributions, broken down by fiscal year; (c) what has been the breakdown of expenditures by department and agency, broken down by progra ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 94 M. Jean-François Larose: En ce qui concerne les paiements de transfert aux organismes sans but lucratif (à part les hôpitaux et les universités) et les frais de fonctionnement (F et E) engagés par le gouvernement pour gérer ces transferts: a) à combien s’élèvent les dépenses totales du gouvernement dans ce domaine depuis l’exercice 2006-2007, ventilées par exercice; b) à combien s’élèvent les dépenses consacrées par le gouvernement depuis l’exercice 2006-2007 aux opérations gouvernementales internes, aux subventions et aux contributions respectivement, ventilées par exercice; c) à c ...[+++]


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Costs included in this program activity are: financial services and materiel management; human resources; protective services; communications and information services; information technology management; accommodation planning, maintenance and upkeep of premises; postal, messenger and printing services; repairs, trades and transportation services; corporate improvement including internal audit and strategic management.

Les dépenses liées à cette activité de programme sont les suivantes : services financiers et gestion du matériel; ressources humaines; services de sécurité; services de communication et d’information; gestion de la technologie de l’information; aménagement et entretien des locaux; services de poste, de messagerie et d’imprimerie; réparations, métiers et transports; amélioration de la gouvernance au moyen notamment de vérifications internes et d’une gestion stratégique.


43. Invites the Commission to propose specific measures which simplify rules on auditing and control, with ‘one management authority per programme’ as a guiding principle, authorise more systematic standard-rate costing and the funding of small projects by means of fixed amounts, lay down more detailed EU rules on eligibility for funding, make for greater flexibility in the implementation of automatic decommitments, increase technical assistance with a view to ensuring that the management bodies concentrate more on the laun ...[+++]

43. invite la Commission à prévoir des mesures spécifiques qui simplifient les règles d'audit et de contrôle, en appliquant le principe directeur «une autorité de gestion par programme», permettent une forfaitisation plus systématique des coûts et le financement de petits projets à l'aide de montants fixes, définissent un cadre plus précis pour les règles européennes d'éligibilité des dépenses, assurent une flexibilité dans l'application des dégagements d'office, augmentent l'assistance technique afin que les autorités de gestion puissent mettre l'accent sur l'émergence et l'accompagnement stratégique ...[+++]


43. Invites the Commission to propose specific measures which simplify rules on auditing and control, with ‘one management authority per programme’ as a guiding principle, authorise more systematic standard-rate costing and the funding of small projects by means of fixed amounts, lay down more detailed EU rules on eligibility for funding, make for greater flexibility in the implementation of automatic decommitments, increase technical assistance with a view to ensuring that the management bodies concentrate more on the laun ...[+++]

43. invite la Commission à prévoir des mesures spécifiques qui simplifient les règles d'audit et de contrôle, en appliquant le principe directeur "une autorité de gestion par programme", permettent une forfaitisation plus systématique des coûts et le financement de petits projets à l'aide de montants fixes, définissent un cadre plus précis pour les règles européennes d'éligibilité des dépenses, assurent une flexibilité dans l'application des dégagements d'office, augmentent l'assistance technique afin que les autorités de gestion puissent mettre l'accent sur l'émergence et l'accompagnement stratégique ...[+++]


43. Invites the Commission to propose specific measures which simplify rules on auditing and control, with ‘one management authority per programme’ as a guiding principle, authorise more systematic standard-rate costing and the funding of small projects by means of fixed amounts, lay down more detailed EU rules on eligibility for funding, make for greater flexibility in the implementation of automatic decommitments, increase technical assistance with a view to ensuring that the management bodies concentrate more on the laun ...[+++]

43. invite la Commission à prévoir des mesures spécifiques qui simplifient les règles d'audit et de contrôle, en appliquant le principe directeur «une autorité de gestion par programme», permettent une forfaitisation plus systématique des coûts et le financement de petits projets à l'aide de montants fixes, définissent un cadre plus précis pour les règles européennes d'éligibilité des dépenses, assurent une flexibilité dans l'application des dégagements d'office, augmentent l'assistance technique afin que les autorités de gestion puissent mettre l'accent sur l'émergence et l'accompagnement stratégique ...[+++]


84. Notes that most heads of Parliament's information offices have written a joint letter questioning aspects of the budgetary management of the DG and asks the Secretary General to investigate the situation and to ascertain whether the creation of central units in the DG such as the ‘Performance and Strategic Management’ and ‘Policy’ Units are removing staff from frontline activities such as budgetary management with a cost in terms of the eff ...[+++]

84. constate que la plupart des chefs des bureaux d'information du Parlement ont rédigé une lettre conjointe pour remettre en question certains aspects de la gestion budgétaire de la DG et demande au secrétaire général d'examiner la situation et de déterminer si la création d'unités centrales au sein de la DG, telles que les unités «Performance et gestion stratégique» et «Programmation», a pour effet de soustraire du personnel à des activités de premier plan, telles que la gestion budgétaire, ce qui a un coût en matière d'efficacité pour la DG;


81. Notes that most heads of Parliament's information offices have written a joint letter questioning aspects of the budgetary management of the DG and asks the Secretary General to investigate the situation and to ascertain whether the creation of central units in the DG such as the 'Performance and Strategic Management' and 'Policy' Units are removing staff from frontline activities such as budgetary management with a cost in terms of the eff ...[+++]

81. constate que la plupart des chefs des bureaux d'information du Parlement ont rédigé une lettre conjointe pour remettre en question certains aspects de la gestion budgétaire de la DG et demande au Secrétaire général d'examiner la situation et de déterminer si la création d'unités centrales au sein de la DG, telles que les unités "Performance et gestion stratégique" et "Programmation", a pour effet de soustraire du personnel à des activités de premiè ...[+++]


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