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Blade
Carriage assembly supervisor
End of stock rail next to switches
Multiple unit assembly quality inspector
Multiple unit production supervisor
Multiple unit quality compliance supervisor
Point
Point rail
Point-rail
Rail rolling stock assembly operator
Rail vehicle production supervisor
Rail vehicle quality compliance supervisor
Railway stock engineer
Rolling stock assembly inspector
Rolling stock assembly supervisor
Rolling stock electronic equipment installer
Rolling stock engineering technician
Running rail beside switch point
Switch
Switch point
Switch point and stock rail assembly
Switch point rail
Switch rail
Switch-rail
Tongue

Traduction de «Switch point and stock rail assembly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




point rail [ point-rail | switch rail | switch-rail | switch point | point | blade | tongue | switch ]

lame d'aiguille [ aiguille | pointe d'aiguille | pointe ]






running rail beside switch point

rail de roulement contre lequel s'applique l'aiguille




rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician

ingénieur ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant/technicienne en génie ferroviaire matériel roulant | technicienne en génie ferroviaire matériel roulant


multiple unit assembly quality inspector | rail vehicle quality compliance supervisor | multiple unit quality compliance supervisor | rolling stock assembly inspector

contrôleuse qualité des assemblages en matériel roulant | contrôleur qualité des assemblages en matériel roulant | contrôleur qualité des assemblages en matériel roulant/contrôleuse qualité des assemblages en matériel roulant


carriage assembly supervisor | multiple unit production supervisor | rail vehicle production supervisor | rolling stock assembly supervisor

superviseur assemblage matériel roulant | superviseur assemblage matériel roulant/superviseuse assemblage matériel roulant | superviseuse assemblage matériel roulant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For rolling stock intended to operate on 1 668 mm track gauge network, the first useful step shall comply with the values defined in point 4.2.2.11.1 (5) Table 9), including the rolling stock designed according interoperable gauges running over 1 668 mm track gauge or running over 1 435 mm on three rail track (1 668 and 1 435).

Pour le matériel roulant destiné à être exploité sur le réseau à écartement de voie de 1 668 mm, la première marche utile doit être conforme aux valeurs définies au point 4.2.2.11.1 (5) (tableau 9), y compris pour le matériel roulant conçu pour circuler sur un écartement de voie interopérable de 1 668 mm ou de 1 435 mm sur une voie à trois rails (1 668 et 1 435).


3. The TSI shall apply to all new infrastructure or rolling stock subsystems of the rail system in the Union, referred to in paragraph 1, which is placed in service after the date of application provided for in Article 12, account being taken of points 7.1.1 and 7.1.2 of the Annex.

3. La STI s'applique à tous les nouveaux sous-systèmes «Infrastructure» ou «Matériel roulant» du système ferroviaire de l'Union, visés au paragraphe 1, qui sont mis en service après la date de mise en application prévue à l'article 12, en tenant compte des points 7.1.1 et 7.1.2 de l'annexe.


Grain was railed to Vancouver but not shipped out, resulting in stocks rising to the point where unloads at Vancouver almost stopped.

Le grain a été acheminé par chemin de fer à Vancouver, d'où il n'a pas été expédié. Les stocks se sont accumulés au point où les déchargements à Vancouver ont pratiquement pris fin.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the rail ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour d ...[+++]


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Railway or tramway track construction material of iron or steel, the following: rails, check-rails and rack rails, switch blades, crossing frogs, point rods and other crossing pieces, sleepers (cross-ties), fish-plates, chairs, chair wedges, sole pates (base plates), rail clips, bedplates, ties and other material specialised for jointing or fixing rails

Éléments de voies ferrées, en fonte, fer ou acier: rails, contre-rails et crémaillères, aiguilles, pointes de cœur, tringles d’aiguillage et autres éléments de croisement ou changement de voies, traverses, éclisses, coussinets, coins, selles d’assise, plaques de serrage, plaques et barres d’écartement et autres pièces spécialement conçues pour la pose, le jointement ou la fixation des rails


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0217 - EN - 2008/217/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning a technical specification for interoperability relating to the infrastructure sub-system of the trans-European high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6440) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning a technical specification for interoperability relating to the ‘infrastructure’ sub-system of the trans-European high-speed rail system // ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0217 - EN - 2008/217/CE: Décision de la Commission du 20 décembre 2007 concernant une spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système infrastructure du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse [notifiée sous le numéro C(2007) 6440] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DÉCISION DE LA COMMISSION // du 20 décembre 2007 // concernant une spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système «infrastructure» du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse // (2008/217/CE) // DIRECTIVE 96/48/CE RELATIVE A L'INTEROPÉRABILITÉ DU ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to safety in railway tunnels in the trans-European conventional and high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6450) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway tunnels’ in the trans-European conventional a ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/CE: Décision de la Commission du 20 décembre 2007 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à la sécurité dans les tunnels ferroviaires du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse [notifiée sous le numéro C(2007) 6450] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DÉCISION DE LA COMMISSION // du 20 décembre 2007 // concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à «la sécurité dans les tunnels ferroviaires» du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse // (2008/163/ ...[+++]


Our first point, very briefly, is that we see a divergent treatment of the highly capital intensive rail sector versus other modes: truck tractors, a rate of 40%; road trailers 30%; vessels 33%, and aircraft 25%. The rail rolling stock, as I mentioned, at the moment is 15%, and track is depreciated at a rate of 10%.

Or, nous constatons qu'un traitement différent est accordé au secteur ferroviaire, qui est hautement capitalistique par rapport aux autres modes de transport: les camions bénéficient d'un taux de 40 p. 100, les remorques routières, de 30 p. 100, les navires, de 33 p. 100 et les aéronefs, de 25 p. 100. Comme je l'ai déjà dit, le taux de DPA qui s'applique actuellement au matériel roulant est de 15 p. 100, tandis que celui de la voie est de 10 p. 100. Il ne fait aucun doute que ces deux principaux modes de transport de s ...[+++]


Larry Black was even more specific, pointing to a dearth of public investment in roads, railway rolling stock and switching equipment, bridges, housing, the electrical power grid, oil and gas pipelines,[56] the water supply, health care and agricultural equipment.

Larry Black s’est fait encore plus précis, signalant l’indigence des investissements publics dans les routes, le matériel roulant et les aiguillages des chemins de fer, les ponts, le logement, le réseau de distribution d’électricité, les oléoducs et les gazoducs[56], l’approvisionnement en eau, les services de santé et le matériel agricole.


This conference : "COMETT II : a new challenge for UETPs" is an integral part of the preparatory work being undertaken for the launch of COMETT II. The Commission proposes to examine and analyse the experience acquired in the three years of COMETT I with the assembled operational actors, to establish what will be the main components of the regional and sectoral UETP network to be developed in COMETT II. The main objectives of the Conference can be defined as follows : to take stock ...[+++]

Cette conférence : "COMETT II : un nouveau défi pour les UAEF" fait partie intégrante du travail de préparation entrepris pour le lancement de COMETT II. La Commission propose d'examiner et d'analyser l'expérience acquise au cours des trois années de fonctionnement de COMETT I avec les opérateurs réunis et d'établir ce que seront les principaux éléments du réseau régional et sectoriel UAEF à développer dans le cadre de COMETT II. Les principaux objectifs de la conférence peuvent se définir comme ...[+++]


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