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Adapt teaching to target group
Adapting teaching to target group
Adapts teaching target group
Collaborate with different groups
Create cultural venue outreach policies
Create outreach policies for cultural venues
Draft policies of outreach for cultural venues
Draw up outreach policies for target cultural groups
Employment equity target group
Equity target group
Inflation-targeting policy
Intended audience
Intermediate monetary objective
Intermediate monetary target
Intermediate target variable for monetary policy
Modify teaching to target group
Policy of inflation targeting
Target audience
Target group
Target group policy
Target public
Target-group
Work with different target groups
Work with target groups that are different
Work with various target groups

Translation of "Target group policy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
target group policy

politique orientée sur l'aide à des groupes cibles


adapts teaching target group | modify teaching to target group | adapt teaching to target group | adapting teaching to target group

adapter l'enseignement à un groupe cible


collaborate with different groups | work with target groups that are different | work with different target groups | work with various target groups

travailler avec différents groupes cibles


create outreach policies for cultural venues | draw up outreach policies for target cultural groups | create cultural venue outreach policies | draft policies of outreach for cultural venues

créer des politiques de diffusion sur les sites culturels


inflation-targeting policy [ policy of inflation targeting ]

politique de ciblage de l'inflation


employment equity target group [ equity target group ]

groupe cible visé par l'équité en matière d'emploi




target audience [ target group | target public | intended audience ]

public cible [ public-cible | cible visée | audience utile | clientèle cible ]


intermediate monetary objective | intermediate monetary target | intermediate target variable for monetary policy

objectifs monétaires intermédiaires


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To improve the chances of workable measures and effective regulation, the development of the targets and policy action must be carried out in an open dialogue with all interested groups.

Pour favoriser la mise en place de mesures réalisables et d'une réglementation efficace, la définition des objectifs et des mesures politiques doit se faire dans le cadre d'un dialogue ouvert avec tous les groupes concernés.


[1] Open policy co-ordination involves establishing policy guidelines, setting benchmarks, concrete targets and a monitoring system to evaluate progress via a peer group review.

[1] La coordination ouverte des politiques implique l'établissement de lignes directrices stratégiques, la fixation de points de repère, l'établissement d'objectifs et la mise en place d'un système de suivi afin d'évaluer les progrès au moyen d'une révision par des groupes de pairs.


The Principles emphasise that programmes and policies which target Roma must not exclude members of other groups who share similar socio-economic circumstances.[18]The Principles also stress that programmes and policies must aim for the mainstream in order to avoid the separation of Roma-focused interventions from broader policy initiatives.[19] Finally, the Principles put a strong focus on the creation of ownership, embracing loca ...[+++]

Ces principes mettent l'accent sur le fait que les programmes et politiques concernant les Roms ne doivent pas exclure d'autres groupes qui connaissent une situation socioéconomique similaire[18]. Il en ressort également qu'il importe que ces programmes et politiques soient décloisonnés pour éviter qu'une distinction ne soit établie entre les interventions en faveur des Roms et les actions plus générales[19]. Enfin, une importance particulière est accordée au développement de la responsabilisation, tant au niveau des autorités locales ...[+++]


82. Considers that EU anti-discrimination legislation has considerably raised the level of protection across the EU; believes, however, that more needs to be done to tackle discrimination, including multiple discrimination, of different groups in employment, training and occupation with a view to putting into effect the principle of equal treatment; believes that greater involvement of women in the labour market should also be fostered by means of targeted welfare policies focusing on childcare and family support, by implementing ge ...[+++]

82. considère que la législation anti-discrimination de l'Union européenne a considérablement augmenté le niveau de protection dans l'Union; estime cependant qu'il convient de redoubler d'efforts pour lutter contre la discrimination, notamment la discrimination multiple, des différents groupes en ce qui concerne l'emploi, la formation et la profession, en vue de faire du principe d'égalité de traitement une réalité; estime qu'une plus grande participation des femmes au marché du travail devrait également être favorisée par des politiques d'aide sociale ciblées sur la petite enfance et le soutien aux familles, en mettant en œuvre des pr ...[+++]


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82. Considers that EU anti-discrimination legislation has considerably raised the level of protection across the EU; believes, however, that more needs to be done to tackle discrimination, including multiple discrimination, of different groups in employment, training and occupation with a view to putting into effect the principle of equal treatment; believes that greater involvement of women in the labour market should also be fostered by means of targeted welfare policies focusing on childcare and family support, by implementing ge ...[+++]

82. considère que la législation anti-discrimination de l'Union européenne a considérablement augmenté le niveau de protection dans l'Union; estime cependant qu'il convient de redoubler d'efforts pour lutter contre la discrimination, notamment la discrimination multiple, des différents groupes en ce qui concerne l'emploi, la formation et la profession, en vue de faire du principe d'égalité de traitement une réalité; estime qu'une plus grande participation des femmes au marché du travail devrait également être favorisée par des politiques d'aide sociale ciblées sur la petite enfance et le soutien aux familles, en mettant en œuvre des pr ...[+++]


4. Notes that education systems are selective and that despite the efforts of the Member States to overcome segregation, the many and varied systems ostensibly designed to tackle segregation in fact often serve to accentuate disparities between social groups and profoundly disadvantage the poor, in particular the Roma, who find themselves on a downward spiral; stresses, therefore, the need for targeted education policies which address Roma families and encourage active participation;

4. note que les systèmes éducatifs sont sélectifs et que malgré les efforts des États membres pour surmonter la ségrégation, les systèmes innombrables et variés manifestement conçus pour lutter contre la ségrégation servent souvent en réalité à accentuer les disparités entre les groupes sociaux et désavantagent profondément les pauvres, en particulier les Roms, qui se retrouvent dans une spirale négative; insiste, par conséquent, sur la nécessité de mettre en place des politiques éducatives ciblées qui soient destinées aux familles r ...[+++]


18. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex-post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; considers that it is important for the unity of the ECB's Executive Board and Governing Council to continue to be confident in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB towards Parliament, the Council, the Commission and ...[+++]

18. est d'avis que le dialogue en matière de politique monétaire entre le Parlement et la BCE a porté ses fruits et doit ouvrir la voie à d'autres avancées; souligne que la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance primordiale pour la confiance et, partant, la stabilité des marchés financiers; juge important, pour l'unité du directoire et du conseil des gouverneurs de la BCE, de continuer à inspirer la confiance dans leur communication extérieure; est favorable à une politique d'information ciblée de la BCE à l'adresse du Parlement, du Conseil, de la Commission et de l'Eurogroupe; déplore la timidité de l'engagement démon ...[+++]


18. Considers that the monetary policy dialogue between Parliament and the ECB has been a success, and one which should be built on further; emphasises that the ex-post accountability of the ECB is of primordial importance for confidence, and hence stability, on the financial markets; considers that it is important for the unity of the ECB's Executive Board and Governing Council to continue to be confident in their public presentation; supports a targeted information policy on the part of the ECB towards Parliament, the Council, the Commission and ...[+++]

18. est d'avis que le dialogue en matière de politique monétaire entre le Parlement et la BCE a porté ses fruits et doit ouvrir la voie à d'autres avancées; souligne que la responsabilité ex post de la BCE revêt une importance primordiale pour la confiance et, partant, la stabilité des marchés financiers; juge important, pour l'unité du directoire et du conseil des gouverneurs de la BCE, de continuer à inspirer la confiance dans leur communication extérieure; est favorable à une politique d'information ciblée de la BCE à l'adresse du Parlement, du Conseil, de la Commission et de l'Eurogroupe; déplore la timidité de l'engagement démon ...[+++]


The outcome of the comparison of the consequences of the different policy options was that (i) binding measures are more effective in meeting the policy objectives than non-binding measures, (ii) measures that target both executive and non-executive board members are more effective than measures only targeting one group and (iii) binding measures will generate more societal and economic benefits than non-binding measures.

Une comparaison des conséquences des différentes options envisagées a permis de conclure que (i) les mesures contraignantes sont plus efficaces pour atteindre les objectifs de l’action que les mesures facultatives, (ii) les mesures ciblant à la fois les administrateurs exécutifs et non exécutifs sont plus efficaces que les mesures ne ciblant qu’une catégorie d’administrateurs, et (iii) les mesures contraignantes produiront davantage d’effets bénéfiques pour la société et l’économie que les mesures facultatives.


Summary code: Employment and social policy / Social measures for target groups: disability and old age / People with disabilities / Transversal actions Employment and social policy / Employment and social policy: international dimension and enlargement / Measures for target groups Justice, freedom and security / Discrimination / Other forms of discriminations

Code de la synthèse: Emploi et politique sociale / Actions sociales pour des groupes cibles: handicap et vieillissement / Personnes handicapées / Actions transversales Emploi et politique sociale / Emploi et politique sociale: dimension internationale et élargissement / Actions pour des groupes cibles Justice, liberté et sécurité / Discrimination / Autres formes de discrimination


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