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Airworthiness Authority
Airworthiness authority
European Airworthiness Authorities Steering Committee
IA
ITTAB
JAA
Joint Airworthiness Authorities
Joint Aviation Authorities
Senior technical communicator
Technical Airworthiness Authority
Technical INFOSEC authority
Technical author
Technical communicator
Technical documentation author
Technical editor

Translation of "Technical Airworthiness Authority " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Technical Airworthiness Authority

Autorité de navigabilité technique


Joint Airworthiness Authorities | Joint Aviation Authorities | JAA [Abbr.]

Autorités aéronautiques communes | Autorités conjointes de l'aviation | JAA [Abbr.]


airworthiness authority

autorité responsable de la navigabilité


European Airworthiness Authorities Steering Committee

European Airworthiness Authorities Steering Committee




senior technical communicator | technical documentation author | technical communicator | technical editor

communicatrice technique | conceptrice-rédactrice | gestionnaire de l'information technique | rédacteur de documentation technique/rédactrice de documentation technique


International Conference of Technical Supervisory Authorities [ ITTAB ]

Conférence internationale des autorités techniques de surveillance des remontées mécaniques [ ITTAB ]


technical INFOSEC authority | IA [Abbr.]

autorité technique INFOSEC | IA [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The technical requirements of JAR-26 ‘Additional Airworthiness Requirements for Operations’, issued by the Joint Aviation Authorities (JAA) on 13 July 1998, as amended by the Amendment 3 of 1 December 2005, should be laid down in Union law, because the JAA ceased to exist on 30 June 2009 and the scope of Regulation (EC) No 216/2008 was extended on 20 February 2008 to include operations.

Les exigences techniques JAR-26 relatives aux exigences de navigabilité supplémentaires dans le cadre d'une exploitation, définies par les autorités conjointes de l'aviation («Joint Aviation Authorities» ou JAA) le 13 juillet 1998, telles que modifiées par l'amendement no 3 du 1er décembre 2005, doivent être établies dans le droit de l'Union car les JAA ont cessé d'exister le 30 juin 2009 et le champ d'application du règlement (CE) no 216/2008 a été étendu le 20 février 2008 pour inclure l'exploitation.


(a) the technical history of the part within the meaning of section 571.09 of the Airworthiness Manual is available to show that the time in service authorized for that part in the type certificate governing the installation has not been exceeded; and

a) d’une part, il n’existe un historique technique de la pièce au sens de l’article 571.09 du Manuel de navigabilité et que celui-ci ne démontre que la pièce n’a pas dépassé sa durée de vie en service autorisée par le certificat de type régissant le montage;


the staff in all technical departments are of sufficient numbers and experience and have been given appropriate authority to be able to discharge their allocated responsibilities and these, together with the accommodation, facilities and equipment are adequate to enable the staff to achieve the airworthiness, operational suitability and environmental protection objectives for the product;

que le personnel de chaque département technique est suffisamment nombreux et expérimenté, qu’il a reçu l’autorité appropriée pour s’acquitter de ses responsabilités, et que celles-ci, ainsi que les bureaux, les installations et les équipements disponibles permettent au personnel d’atteindre les objectifs de navigabilité, d’adéquation opérationnelle et de protection de l’environnement afférents au produit;


However, since the use of the upgraded network control unit (NCU) for the 2,6 GHz band would be delayed until the technical constraints are agreed by the competent aeronautical certification authorities to allow the start of the production of the NCUs and until airworthiness certification has been completed for each type of aircraft, the application of the NCU parameters for the 2,6 GHz band could be postponed until 1 January 2017.

Toutefois, comme il ne sera possible d’utiliser l’unité de contrôle du réseau (NCU) mise à niveau pour la bande de 2,6 GHz qu’une fois que les autorités de certification aéronautiques compétentes auront convenu des contraintes techniques pour permettre le lancement de la production des NCU et que la certification de navigabilité aura été effectuée pour chaque type d’aéronef, l’application des paramètres NCU à la bande de 2,6 GHz pourrait être reportée au 1er janvier 2017.


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In particular, the following items are not addressed as part of the certification process: submission of maintenance programmes, review of minimum equipment lists (MEL), continuing airworthiness requirements for the issue of specific operations approvals such as ETOPS and CAT III. Further, the majority of the certificates of airworthiness have been issued without technical inspection of the aircraft and periodic aircraft inspections have not been conducted by the competent authorities ...[+++]

En particulier, le processus de certification ne tient pas compte des éléments suivants: soumission de programmes d’entretien, réexamen des listes minimales d’équipements (LEM) et prescriptions relatives au maintien de la navigabilité pour l’octroi d’agréments de fonctions spécifiques telles que l’ETOPS et CAT III. De surcroît, la plupart des certificats de navigabilité ont été délivrés sans que les aéronefs aient été soumis à une inspection technique ou périodique des autorités compétentes du Kazakhstan.




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'Technical Airworthiness Authority' ->

Date index: 2022-10-17
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