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Aftra
American Federation of Television and Radio Artists
Broadcast advertising
Cooperative television and print advertising campaign
Federal Act of 24 March 2006 on Radio and Television
Ordinance of 9 March 2007 on Radio and Television
RTV
RTVA
RTVO
Radio & T.V. Room
Radio advertising
Radio and Television
Radio and Television Act
Radio and Television Division
Radio and Television Ordinance
Radio and television room
Tax on radio advertisements
Television and radio advertising

Translation of "Television and radio advertising " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
broadcast advertising [ television and radio advertising ]

publicité radiophonique et télévisée


radio advertising [ broadcast advertising ]

publicité à la radio [ publicité radiophonique ]


cooperative television and print advertising campaign

campagne de publicité collective dans la presse et à la télévision [ campagne de publicité collective télévisée et écrite ]




tax on radio advertisements

taxe sur la publicité radiophonique


Radio and Television (1) | Radio and Television Division (2) [ RTV ]

Radio et télévision (1) | Division Radio et télévision (2) [ RTV ]


American Federation of Television and Radio Artists | Aftra [Abbr.]

Fédération américaine des artistes de la radio-télévision


radio and television room | radio & T.V. Room

salle de radio et de télévision


Ordinance of 9 March 2007 on Radio and Television | Radio and Television Ordinance [ RTVO ]

Ordonnance du 9 mars 2007 sur la radio et la télévision [ ORTV ]


Federal Act of 24 March 2006 on Radio and Television | Radio and Television Act [ RTVA ]

Loi fédérale du 24 mars 2006 sur la radio et la télévision [ LRTV ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
E. whereas four independent radio or television stations (Radio PA, Isanganiro, Bonesha and Radio-Télévision Renaissance) have been attacked with grenades and at least one radio station has been completely burned down, leaving the state-owned media as the only source of information for many Burundians not living in Bujumbura; whereas journalists who witnessed the attacks say that the perpetrators were government intelligence officials and police;

E. considérant que quatre chaînes de télévision ou stations de radio indépendantes (Radio PA, Isanganiro, Bonesha et Radio-Télévision Renaissance) ont fait l'objet d'un attentat à la grenade et que le bâtiment d'au moins une station de radio a été complètement détruit par les flammes, de sorte les médias d'État sont désormais la seule source d'information pour de nombreux Burundais vivant hors de Bujumbura; que les journalistes qui ont assisté à la scène affirment que ces attentats ont été perpétrés par des agents des services de ren ...[+++]


Question No. 490 Hon. Scott Brison: With regard to government advertising, how much money did the government spend on television and radio advertising between September 1 and 30, 2006 inclusive, giving particulars of (i) how much each department or agency of government spent on such advertising, (ii) the subject and nature of each advertisement, (iii) the broadcast outlet on which each ad was broadcast, giving the name and location of the station, (iv) the dates on which the advertisements aired?

Question n 490 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la publicité gouvernementale, combien le gouvernement a-t-il dépensé en publicité à la télévision et à la radio entre le 1 et le 30 septembre 2006 inclusivement, en précisant (i) combien chaque ministère ou organisme a-t-il dépensé en publicité, (ii) le sujet et la nature de chaque publicité, (iii) le nom et la localité de l’émetteur de radiotélévision qui a diffusé la publicité, (iv) les dates de diffusion de la publicité?


These annual reports are available at the following link: [http ...]

Question n 492 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la publicité gouvernementale, combien le gouvernement a-t-il dépensé en publicité à la télévision et à la radio entre le 1 et le 31 juillet 2006 inclusivement, en précisant (i) combien chaque ministère ou organisme a-t-il dépensé en publicité, (ii) le sujet et la nature de chaque publicité, (iii) le nom et la localité de l’émetteur de radiotélévision qui a diffusé la publicité, (iv) les dates de diffusion de la publicité?


Question No. 494 Mr. Rodger Cuzner: With regard to government advertising, how much money did the government spend on television and radio advertising between May 1 and 31, 2006 inclusive, giving particulars of (i) how much each department or agency of government spent on such advertising, (ii) the subject and nature of each advertisement, (iii) the broadcast outlet on which each ad was broadcast, giving the name and location of the station, (iv) the dates on which the advertisements aired?

Question n 494 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne la publicité gouvernementale, combien le gouvernement a-t-il dépensé en publicité à la télévision et à la radio entre le 1er et le 31 mai 2006 inclusivement, en précisant (i) combien chaque ministère ou organisme a-t-il dépensé en publicité, (ii) le sujet et la nature de chaque publicité, (iii) le nom et la localité de l’émetteur de radiotélévision qui a diffusé la publicité, (iv) les dates de diffusion de la publicité? L’hon.


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Question No. 491 Hon. Scott Brison: With regard to government advertising, how much money did the government spend on television and radio advertising between August 1 and 31 2006 inclusive, giving particulars of (i) how much each department or agency of government spent on such advertising, (ii) the subject and nature of each advertisement, (iii) the broadcast outlet on which each ad was broadcast, giving the name and location of the station, (iv) the dates on which the advertisements aired?

Question n 491 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la publicité gouvernementale, combien le gouvernement a-t-il dépensé en publicité à la télévision et à la radio entre le 1 et le 31 août 2006 inclusivement, en précisant (i) combien chaque ministère ou organisme a-t-il dépensé en publicité, (ii) le sujet et la nature de chaque publicité, (iii) le nom et la localité de l’émetteur de radiotélévision qui a diffusé la publicité, (iv) les dates de diffusion de la publicité?


Question No. 493 Hon. Scott Brison: With regard to government advertising, how much money did the government spend on television and radio advertising between June 1 and 30, 2006 inclusive, giving particulars of (i) how much each department or agency of government spent on such advertising, (ii) the subject and nature of each advertisement, (iii) the broadcast outlet on which each ad was broadcast, giving the name and location of the station, (iv) the dates on which the advertisements aired?

Question n 493 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la publicité gouvernementale, combien le gouvernement a-t-il dépensé en publicité à la télévision et à la radio entre le 1 et le 30 juin 2006 inclusivement, en précisant (i) combien chaque ministère ou organisme a-t-il dépensé en publicité, (ii) le sujet et la nature de chaque publicité, (iii) le nom et la localité de l’émetteur de radiotélévision qui a diffusé la publicité, (iv) les dates de diffusion de la publicité?


89. Reiterates in this context its earlier calls for sector inquiries into online advertising, search engines and the food industries; calls for an inquiry into media concentrations, including all channels for the distribution of content, such as print, television and radio and the internet; requests that the Commission present an analysis of competition in the telecoms and car sectors;

89. réitère, dans ce contexte, le souhait exprimé à plusieurs reprises que la publicité en ligne, les moteurs de recherche et les industries alimentaires soient soumis à des enquêtes sectorielles; demande qu'une enquête soit menée sur la concentration dans les médias, notamment l'ensemble des canaux de diffusion de contenu, tels que la presse écrite, la télévision, la radio et l'internet; demande à la Commission de présenter une analyse sur la concurrence dans les secteurs des télécommunicat ...[+++]


89. Reiterates in this context its earlier calls for sector inquiries into online advertising, search engines and the food industries; calls for an inquiry into media concentrations, including all channels for the distribution of content, such as print, television and radio and the internet; requests that the Commission present an analysis of competition in the telecoms and car sectors;

89. réitère, dans ce contexte, le souhait exprimé à plusieurs reprises que la publicité en ligne, les moteurs de recherche et les industries alimentaires soient soumis à des enquêtes sectorielles; demande qu'une enquête soit menée sur la concentration dans les médias, notamment l'ensemble des canaux de diffusion de contenu, tels que la presse écrite, la télévision, la radio et l'internet; demande à la Commission de présenter une analyse sur la concurrence dans les secteurs des télécommunicat ...[+++]


(FR) Advertising is present everywhere, in the streets, the newspapers, on the television, the radio, the Internet, and whether we like it or not it has a huge influence on consumer behaviour.

– La publicité est omniprésente partout, dans les rues, dans les journaux, à la télévision, à la radio sur l’internet.Et qu’on le désire ou non, elle a une grande influence sur le comportement des consommateurs.


66. Reiterates in this context its earlier calls for sector inquiries into online advertising and relations between the producers of agricultural goods (in particular dairy produce), intermediate purchasers, major distributors and end consumers; calls for an inquiry into media concentrations, including all channels for distribution of content, such as print, television and radio and the internet; requests that the Commission present an analysis of competition in the telecoms, car and financi ...[+++]

66. réitère, dans ce contexte, son souhait exprimé à plusieurs reprises que la publicité en ligne et les rapports entre les producteurs de biens agricoles (en particulier les produits laitiers), les acheteurs intermédiaires, la grande distribution et les consommateurs finaux fassent l'objet d'enquêtes sectorielles; demande qu'une enquête soit menée sur les concentrations des médias, notamment l'ensemble des canaux de diffusion de contenu, tels que la presse écrite, la télévision, la radio et l'inte ...[+++]




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'Television and radio advertising' ->

Date index: 2021-07-23
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