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Attempt to commit a crime
Characteristic of a crime
Characteristic of an offence
Conflicting parties
Crime characteristic
Disputing parties
Elements of a crime
Elements of an alleged crime
Give house-warming
Give house-warming party
Give housewarming
Give housewarming party
Have a house-warming
Have a house-warming party
Have a housewarming
Have a housewarming party
MDW
Multidisciplinary Group on Organised Crime
Multidisciplinary Working Party on Organised Crime
Multidisciplinary Working Party on Organized Crime
Offence characteristic
Parties to a bill of exchange
Parties to a difference
Parties to a dispute
Parties to the dispute
Party in a proceeding
Party to a procedure
Party to a proceeding
To be abettor of a crime
To be accessory to a crime
To be accomplice of a crime
To be party to a crime

Translation of "To be party to a crime " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
to be abettor of a crime | to be accessory to a crime | to be accomplice of a crime | to be party to a crime

être complice d'un crime


Multidisciplinary Group on Organised Crime | Multidisciplinary Working Party on Organised Crime | MDW [Abbr.]

groupe de travail multidisciplinaire sur la criminalité organisée | groupe multidisciplinaire sur la criminalité organisée | GMD [Abbr.]


Multidisciplinary Working Party on Organized Crime | MDW [Abbr.]

Groupe de travail multidisciplinaire sur la criminalité organisée | GMD [Abbr.]


give house-warming party | give housewarming party | give housewarming | give house-warming | have a housewarming | have a house-warming | have a housewarming party | have a house-warming party

pendre la crémaillère


parties to the dispute [ parties to a dispute | conflicting parties | parties to a difference | disputing parties ]

parties au différend [ parties à un conflit | parties à un différend ]


party to a procedure [ party to a proceeding | party in a proceeding ]

partie à une procédure


elements of an alleged crime [ elements of a crime ]

éléments constitutifs d'un crime


offence characteristic | crime characteristic | characteristic of an offence | characteristic of a crime

caractère relatif à l'infraction




parties to a bill of exchange

signataires d'un effet de commerce
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Article 6 of the Directive enables confiscation where property has been transferred from the suspect to a third party, or directly acquired by a third party, who should have realised that it is a result of crime.

L’article 6 de la directive permet la confiscation des biens transférés à des tiers par le suspect, ou acquis directement par un tiers, lequel aurait dû réaliser qu’il s’agissait du produit d’un crime.


Article 6 of the Directive enables confiscation where property has been transferred from the suspect to a third party, or directly acquired by a third party, who should have realised that it is a result of crime.

L’article 6 de la directive permet la confiscation des biens transférés à des tiers par le suspect, ou acquis directement par un tiers, lequel aurait dû réaliser qu’il s’agissait du produit d’un crime.


Article 6 of the Directive enables confiscation where property has been transferred from the suspect to a third party, or directly acquired by a third party, who should have realised that it is a result of crime.

L’article 6 de la directive permet la confiscation des biens transférés à des tiers par le suspect, ou acquis directement par un tiers, lequel aurait dû réaliser qu’il s’agissait du produit d’un crime.


Pursuant to Article 12, on confiscation and seizure, of the UN Convention of 12 December 2000 against Transnational Organised Crime, States Parties may consider the possibility of requiring that an offender demonstrate the lawful origin of alleged proceeds of crime or other property liable to confiscation, to the extent that such a requirement is consistent with the principles of their domestic law and with the nature of judicial proceedings.

Conformément à l’article 12 sur la confiscation et la saisie de la convention des Nations unies du 12 décembre 2000 contre la criminalité transnationale organisée, les États parties peuvent envisager d’exiger que l’auteur d’une infraction établisse l’origine licite du produit présumé du crime ou d’autres biens pouvant faire l’objet d’une confiscation, dans la mesure où cette exigence est conforme aux principes de leur droit interne et à la nature de la procédure judiciaire et des autres procédures.


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Pursuant to Article 12, on confiscation and seizure, of the UN Convention of 12 December 2000 against Transnational Organised Crime, States Parties may consider the possibility of requiring that an offender demonstrate the lawful origin of alleged proceeds of crime or other property liable to confiscation, to the extent that such a requirement is consistent with the principles of their domestic law and with the nature of judicial proceedings.

Conformément à l’article 12 sur la confiscation et la saisie de la convention des Nations unies du 12 décembre 2000 contre la criminalité transnationale organisée, les États parties peuvent envisager d’exiger que l’auteur d’une infraction établisse l’origine licite du produit présumé du crime ou d’autres biens pouvant faire l’objet d’une confiscation, dans la mesure où cette exigence est conforme aux principes de leur droit interne et à la nature de la procédure judiciaire et des autres procédures.


These include telecommunications (encompassing all communication networks) which is being regulated and deregulated at the same time, the largely unregulated computer industry [19], the Internet which has functioned mainly on the basis of a 'hands off' approach and e-commerce which is increasingly subject to specific regulation. In relation to security, provisions regarding third-party liability, cyber-crime, electronic signatures, data protection and export regulations are relevant.

Il s'agit des télécommunications (englobant tous les réseaux de communication), qui ont été réglementées et déréglementées en même temps, de l'industrie informatique, en grande partie non réglementée [19], de l'internet, qui a fonctionné principalement sur la base d'une approche sans intervention des pouvoirs publics, et du commerce électronique, qui fait de plus en plus l'objet d'une réglementation spécifique. En outre, les dispos ...[+++]


(10) The successful outcome of effective investigation and prosecution of such crimes also requires close cooperation at transnational level between authorities of the States Parties to the Rome Statute, including the Member States.

(10) L'efficacité des enquêtes et des poursuites engagées à propos de tels crimes suppose en outre une coopération étroite, au niveau transnational, entre les autorités des États qui sont parties au statut de Rome, dont les États membres.


- promoting a culture of "crime prevention", in particular by bringing together all parties involved in the prevention of crime at local or regional level (national judicial and law enforcement authorities, entrepreneurs, trade unions, NGOs, representatives of EU Institutions etc);

- ils encouragent une culture de "lutte contre le crime", notamment en rassemblant tous les acteurs compétents dans la prévention du crime au niveau régional ou local (autorités judiciaires et force publique, entrepreneurs, syndicats, ONG, représentants des institutions européennes, etc.);


1. Each year, the specific subject of the evaluation as well as the order in which Member States are to be evaluated, at a rate of at least five per year, shall be defined, on a proposal from the Presidency, by the members of the Multidisciplinary Working Party on Organized Crime (MDW).

1. Pour chaque exercice, le thème précis de l'évaluation ainsi que l'ordre des États membres à évaluer, à raison au moins de cinq par an, sont définis, sur proposition de la présidence, par les membres du groupe de travail multidisciplinaire sur la criminalité organisée (GMD).


The EU and all Member States are parties to the UN Convention against Transnational Organized Crime (UNTOC), which can play an important role against wildlife trafficking to the extent organized wildlife trafficking is recognized as a "serious organized crime", i.e. punishable with a maximum sanction of at least four years' imprisonment.

L’UE et tous ses États membres sont parties à la Convention des Nations unies contre la criminalité transnationale organisée (Convention CTO), qui peut jouer un rôle majeur dans la lutte contre le trafic d’espèces sauvages, dans la mesure où elle reconnaît que le trafic organisé d’espèces sauvages constitue un «crime organisé grave», passible d’une sanction maximale d’au moins quatre ans d’emprisonnement.


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