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Breach of duty to provide necessaries of life
Core pressure vessel
Cost of external failure
Cost of external failures
Covert failure
Dormant failure
Earth wire failure
Earth wire failure of overhead line
External anomalies cost
External failure cost
External failures cost
Fail to safe failure
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
False trip failure
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Flagless vessel
Ground wire failure
Ground wire failure of overhead line
Hidden failure
Latent failure
MODS
MOF
MOFS
Multi-organ failure
Multiple organ dysfunction syndrome
Multiple organ failure
Multiple organ failure syndrome
Multiple systems organ failure
Multisystem organ failure
Nuisance failure
Pressure vessel
R
RPV
Reactor pressure vessel
Reactor vessel
Reactor vessel rupture
Reinforce vessel components through using wood strips
Safe hardware failure
Spurious failure
Stateless ship
Stateless vessel
Undetected hardware failure
Unrevealed failure
Vessel break
Vessel failures
Vessel without a flag
Vessel without nationality

Translation of "Vessel failures " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
reactor vessel rupture | R | vessel failures | vessel break

rupture de cuve


undetected hardware failure [ covert failure | unrevealed failure | latent failure | hidden failure | dormant failure ]

défaillance non détectée du matériel


earth wire failure | earth wire failure of overhead line | ground wire failure | ground wire failure of overhead line

rupture du fil de garde | rupture du protecteur


safe hardware failure [ nuisance failure | spurious failure | false trip failure | fail to safe failure ]

défaillance du matériel en sûreté [ défaillance par perturbation | défaillance parasite | défaillance par erreur de déclenchement | défaillance à sûreté intégrée ]


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


multiple organ dysfunction syndrome | MODS | multiple organ failure | MOF | multiple organ failure syndrome | MOFS | multiple systems organ failure | multisystem organ failure | multi-organ failure

syndrome de défaillance multiviscérale | SDMV | défaillance multiviscérale | défaillance polyviscérale


flagless vessel | stateless ship | stateless vessel | vessel without a flag | vessel without nationality

navire apatride | navire sans nationalité | navire sans pavillon


core pressure vessel | pressure vessel | reactor pressure vessel | reactor vessel | RPV [Abbr.]

caisson résistant d'un réacteur | caisson sous pression de réacteur | cuve de réacteur | cuve sous pression de réacteur


external failure cost | external anomalies cost | external failures cost | cost of external failure | cost of external failures

coût des défaillances externes | coût des anomalies externes | coût de non-qualité chez le client | coût des défauts après livraison


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Resistance to an inspector or failure to comply with his directions shall be treated by the flag State of the vessel in a manner similar to resistance to any inspector of that State or a failure to comply with his directions.

Le fait de s'opposer à un inspecteur ou le non-respect de ses instructions est traité par l'État du pavillon du navire de la même manière qu'une opposition à un inspecteur dudit État ou au non-respect de ses instructions.


The Seychelles shall immediately inform the master and/or the owner of the Seychelles vessel, or his representative, of any technical failure of the ERS system installed on board the vessel or non-function of the ERS; data shall be transmitted between the vessel and the Seychelles FMC.

Les Seychelles informent immédiatement le capitaine du navire et/ou l'armateur du navire des Seychelles, ou son représentant, de toute défaillance technique du système ERS installé à bord d'un navire ou du non-fonctionnement du système ERS; les données sont transmises entre le navire et le CSP des Seychelles.


On account of its failure to control of vessels in high seas in line with RFMOs rules and of its failure to ensure compliance of the vessels flying its flag with ICCAT recommendations, Guinea acts in breach of Article 18(3)(a) of the UNFSA which requires States whose vessels fish on the high seas to take control measures to ensure that those vessels comply with RFMO rules.

En raison de l’absence de contrôle des navires en haute mer conformément aux règles des ORGP et de la non-conformité des navires battant son pavillon avec les recommandations de la CICTA, la Guinée agit en violation de l’article 18, paragraphe 3, point a), de l’UNFSA, selon lequel les États dont les navires se livrent à la pêche en haute mer doivent prendre des mesures de contrôle pour garantir que ces navires respectent les règles des ORGP.


Failure of a Member State to fulfil obligations — Breach of Article 148(a), (c) and (d) of Council Directive 2006/112/EC of 28 November 2006 on the common system of value added tax (OJ 2006 L 347, p. 1) — Exemption of certain transactions intended for vessels carrying passengers for reward or used for the purpose of commercial activities — Condition that the vessels must be used for navigation on the high seas — Compatibility of a national measure which impermissibly extends the exemptions provided for by the directive

Manquement d’État — Violation de l'article 148, points a), c) et d) de la directive 2006/112/CE du Conseil, du 28 novembre 2006, relative au système commun de taxe sur la valeur ajoutée (JO L 347, p. 1) — Exonération de certaines opérations destinées aux bateaux assurant un trafic rémunéré de voyageurs ou exerçant une activité commerciale — Condition d’affectation à la navigation en haute mer — Compatibilité d’une mesure nationale étendant indûment les exonérations prévues par la directive


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1. Notwithstanding Article 11(1) of Regulation (EC) No 2244/2003, in the event of technical failure or non-functioning of the satellite tracking device fitted on-board a fishing vessel, the master of the vessel shall report its geographical situation to the flag Member State every two hours.

1. Nonobstant l’article 11, paragraphe 1, du règlement (CE) no 2244/2003, en cas de défaillance technique ou de non-fonctionnement de l’appareil de localisation par satellite installé à bord d’un navire de pêche, le capitaine du navire communique sa position géographique toutes les deux heures à l’État membre du pavillon.


These include on-board observers and specific provisions regarding the operation of satellite-based Vessel Monitoring Systems to address events of technical failure or non-functioning of the system, beyond those set forth by Commission Regulation (EC) No 2244/2003 of 18 December 2003 laying down detailed provisions regarding satellite-based Vessel Monitoring Systems

Il s’agit notamment de la présence d’observateurs à bord et de dispositions particulières concernant le fonctionnement des systèmes de surveillance de navires par satellite pour traiter les cas de défaillances techniques ou de non-fonctionnement du système, qui ne sont pas prévus dans le règlement (CE) no 2244/2003 de la Commission du 18 décembre 2003 établissant les modalités d’application du système de surveillance des navires par satellite


3. The competent authority shall record approved livestock vessels in a manner enabling them to be rapidly identified, in particular in the event of failure to comply with this Regulation.

3. L'autorité compétente enregistre les navires agréés destinés au transport du bétail d'une manière permettant leur identification rapide, en particulier en cas de non-respect du présent règlement.


3. Following notification by the CCAMLR of the closure of a fishery in the event of failure to transmit the catch and effort report referred to in this Article, the vessel or vessels concerned shall cease operating immediately in the fishery in question and shall be authorised to resume fishing only where the report or, as appropriate, an explanation of the technical difficulties justifying the failure to present a report has been sent to the CCAMLR.

3. À la suite de la notification par la CCAMLR de la fermeture d'une pêcherie par défaut de communication de la déclaration de capture et d'effort de pêche visée au présent article, le ou les navires concernés arrêtent sans délai leurs activités dans la pêcherie en cause. Lesdits navires ne sont autorisés à y reprendre leurs activités que lorsque la déclaration manquante ou, le cas échéant, une explication des difficultés techniques justifiant l'absence de déclaration ont été communiquées à la CCAMLR.


1. In the event of a technical failure of non-functioning of the satellite-tracking device fitted on board a third-country fishing vessel during the time it is in Community waters, the master or the owner of the vessel or their representative shall communicate every two hours, and each time the vessel moves from one ICES division to another, the up-to-date current geographical position of the vessel by e-mail, by telex, by fax, by telephone messages or by radio.

1. En cas de défaillance technique ou de non-fonctionnement du dispositif de repérage par satellite installé à bord d'un navire de pêche de pays tiers durant le temps où il se trouve dans les eaux communautaires, le capitaine ou le propriétaire du navire ou leur représentant communique toutes les deux heures et chaque fois que le navire passe d'une division CIEM à une autre, par courrier électronique, télex, télécopie, téléphone ou radio, la dernière position géographique du navire.


1. Notwithstanding Article 6(2) of Regulation (EC) No 1489/97, in the event of technical failure or non-functioning of the satellite tracking device fitted on board a fishing vessel, the master of the vessel shall report its geographical situation to the flag and coastal Member States every two hours.

1. Nonobstant l'article 6, paragraphe 2, du règlement (CE) n° 1489/97, en cas de défaillance technique ou de non-fonctionnement de l'appareil de localisation par satellite installé à bord d'un navire de pêche, le capitaine du navire communique sa position géographique toutes les deux heures à l'État membre du pavillon et aux États membres côtiers.


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