Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CEGEP teacher
Commercial school
General and vocational college teacher
Industrial and vocational education teacher
Professional education
Secondary vocational education female teachers
Secondary vocational education teachers
Senior secondary vocational education
Senior vocational education
Special education teacher
Special educator
Special teacher
Special-education teacher
Teacher in VET
Technical institute teacher
Technical school
Vocational college lecturer
Vocational education
Vocational education teachers
Vocational school
Vocational teacher
Vocational training
Vocational university teacher

Translation of "Vocational education teachers " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Vocational education teachers

Professeurs, enseignement technique et professionnel


secondary vocational education teachers | teacher in VET

enseignant de FEP | nombre d'enseignants dans le secondaire technique


industrial and vocational education teacher

professeur d'éducation industrielle et professionnelle [ professeure d'éducation industrielle et professionnelle ]


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

professeure d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole/professeure d’enseignement agricole


technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher

professeure d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel/professeure d’enseignement professionnel


secondary vocational education female teachers

nombre d'enseignantes dans le secondaire technique


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

enseignement professionnel [ école professionnelle ]


special-education teacher [ special teacher | special educator | special education teacher ]

éducateur spécialisé [ éducatrice spécialisée | enseignant spécialisé | enseignante spécialisée | instituteur spécialisé | institutrice spécialisée | enseignant à l'enfance en difficulté | enseignante à l'enfance en difficulté ]


general and vocational college teacher [ CEGEP teacher ]

professeur de cégep [ professeure de cégep | professeur de collège d'enseignement général et professionnel | professeure de collège d'enseignement général et professionnel ]


senior secondary vocational education | senior vocational education

enseignement secondaire professionnel du deuxième cycle | enseignement secondaire professionnel,deuxième cycle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Work together, in line with the Bruges Communiqué on enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, in particular on making initial VET more attractive, promoting excellence and the labour market relevance of VET, implementing quality assurance mechanisms and improving the quality of teachers, trainers and other VET professionals.

Œuvrer de concert, conformément au communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment dans le but d'accroître l'attrait de l'enseignement et de la formation professionnels initiaux, en promouvoir l'excellence et la pertinence sur le marché du travail, mettre en œuvre des mécanismes d'assurance de la qualité et améliorer la qualité des enseignants, des formateurs et des autres acteurs de ce domaine ...[+++]


21. Stresses the key role of teachers and educators for the future development of their students; supports various initiatives addressing the shortage of well-qualified teachers and trainers in the Member States, and recommends further efforts for attracting, recruiting and training teachers and educators, including modernising curricula and in-service training; calls on the Member States to refine the competences of teachers and trainers and to provide them with continuous professional development, support and conditions to maximise their teaching skills, in particular in the field of vocational ...[+++]

21. souligne le rôle essentiel des professeurs et des enseignants dans la future carrière des étudiants; soutient diverses initiatives visant à lutter contre la pénurie de professeurs et de formateurs qualifiés dans les États membres et recommande de redoubler d'efforts pour attirer, recruter et former des professeurs et des enseignants, notamment en modernisant les programmes et la formation sur le lieu de travail; appelle les États membres à affiner les compétences des professeurs et des formateurs et de leur offrir une formation professionnelle continue, un soutien et les conditions nécessaires pour exploiter au maximum leurs compét ...[+++]


1. Welcomes the Commission communication, in particular its strong focus on combating youth unemployment through investing in skills, calling for the modernisation of higher education systems, as well as promoting world-class vocational education and training (VET), flexible learning pathways, including through the promotion of OER, work-based learning and the involvement of social partners in their design; welcomes, furthermore, actions to address the shortages of well-qualified teachers ...[+++]

1. accueille favorablement la communication de la Commission, en particulier son orientation résolue vers la lutte contre le chômage des jeunes par des investissements dans les compétences, son appel à une modernisation des systèmes d'enseignement supérieur et la promotion d'un enseignement et d'une formation professionnels (EFP) de qualité au niveau mondial, de parcours de formation souples, y compris par la promotion des ressources didactiques en libre accès, de l'apprentissage en milieu professionnel et de l'implication des partenaires sociaux dans leur conception; se réjouit également de l'a ...[+++]


90. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

90. suggère que la définition d'une nouvelle stratégie d'apprentissage des langues en vue d'améliorer les connaissances générales dans des domaines de compétences spécifiques facilitera la mobilité des professeurs et des étudiants; fait, en outre, observer que le fait de garantir le passage en souplesse de la formation professionnelle vers l'enseignement supérieur permet d'encourager les gens à entreprendre une formation professionnelle;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

12. suggère que la définition d'une nouvelle stratégie d'apprentissage des langues en vue d'améliorer les connaissances générales dans des domaines de compétences spécifiques facilitera la mobilité des professeurs et des étudiants; en outre, souligne que le fait de garantir le passage en souplesse de la formation professionnelle vers l'enseignement supérieur permet d'encourager les gens à entreprendre une formation professionnelle;


90. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

90. suggère que la définition d'une nouvelle stratégie d'apprentissage des langues en vue d'améliorer les connaissances générales dans des domaines de compétences spécifiques facilitera la mobilité des professeurs et des étudiants; fait, en outre, observer que le fait de garantir le passage en souplesse de la formation professionnelle vers l'enseignement supérieur permet d'encourager les gens à entreprendre une formation professionnelle;


At the same time, the Commission is invited to study the possibility of extending such a benchmark to include vocational education and training and teacher mobility.

Dans le même temps, la Commission est invitée à étudier la possibilité d'étendre cet indicateur à l'enseignement professionnel et à la formation professionnelle ainsi qu'à la mobilité des enseignants.


The purpose of the Bologna process in the case of higher education and the Copenhagen process in the case of vocational education and training is to establish a European area offering greater student and teacher mobility, greater transparency in the recognition of qualifications and of periods of study and training, and improved cooperation between institutions.

Les processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels visent à créer un espace européen offrant plus de mobilité pour les étudiants et les enseignants, davantage de transparence au niveau de la reconnaissance des qualifications et des périodes d'étude et de formation, et une plus grande coopération entre institutions.


These conclusions relate to teachers in general education and in initial vocational education; for these purposes a teacher is a person who is acknowledged as having the status of a teacher (or equivalent) according to the legislation and practice of a Member State. It does not include persons employed outside the formal systems of education and training because of the different nature and context of the tasks they undertake.

Les présentes conclusions se rapportent aux enseignants de l'enseignement général et de l'enseignement professionnel initial; en l'occurrence, on entend par «enseignant» une personne à laquelle est reconnu le statut d'enseignant (ou équivalent) dans la législation et la pratique d'un pays donné; ne sont pas incluses les personnes travaillant en dehors des systèmes formels d'éducation et de formation, en raison de la nature et du contexte différents des missions qu'elles remplissent.


associations and representatives of those involved in vocational education and training, including trainees', parents' and teachers' associations.

aux associations et représentants des parties concernées par l'enseignement et la formation professionnels, y compris les associations de personnes en formation, de parents et d'enseignants.


w