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Hemodynamic modeling web-based application software
Intraocular lens web-based calculator
School-based education
Training Web site
Training website
WBEM
WBT
WOS
Web Operating System
Web application
Web based collaboration
Web based training
Web collaboration
Web management
Web training
Web training site
Web-Based Enterprise Management
Web-Based Operating System
Web-based OS
Web-based application
Web-based collaboration
Web-based education
Web-based instruction
Web-based learning
Web-based management
Web-based training site
Web-delivered learning
Web-enabled application
Web-training site
WebOS
Webucation

Translation of "Web-based education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
web-based education [ Web-based education | web-based learning | Web-based learning | web-delivered learning | Web-delivered learning | web-based instruction | Web-based instruction | webucation | Webucation ]

apprentissage sur le Web [ enseignement sur le Web | éducation sur le Web ]


web-based collaboration [ Web-based collaboration | Web based collaboration | web collaboration | Web collaboration ]

collaboration Web


training website [ training Web site | web training site | web-training site | Web training site | web-based training site | Web-based training site ]

site Web de formation [ site de formation sur le Web ]


Web-based management | Web management | Web-Based Enterprise Management | WBEM

gestion de réseau basée sur le Web | gestion de réseau via le Web


Web Operating System | WOS | WebOS | Web-Based Operating System | Web-based OS

système d'exploitation Web | WOS


Web application | Web-enabled application | Web-based application

application Web


Intraocular lens web-based calculator

calculatrice utilisant le Web pour lentille intraoculaire


Hemodynamic modeling web-based application software

logiciel d’application Web de modélisation hémodynamique


web based training | web training [ WBT ]

formation par le web | formation web


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
European HEIs should position themselves according to their strengths in education, research or innovation, and forge partnerships within and outside Europe to reinforce and complement their individual profile: through joint projects and research activities, web-based courses combining traditional and new distribution and delivery channels, including the running of joint or branch campuses in non-EU countries.

Les EES européens devraient se positionner eux‑mêmes en fonction des atouts dont ils disposent dans le domaine de l’enseignement, de la recherche et de l’innovation, et établir des partenariats à l’intérieur comme à l’extérieur de l’Europe afin de renforcer et de compléter leur profil particulier, à travers des projets et des activités de recherche communs ainsi que des cours basés sur l’internet conjuguant des modes de diffusion et de prestation de services classiques et innovants, y compris l’exploitation de campus communs ou de filiales universitaires dans des pays tiers.


Substantial investments have been made in all countries in the past few years, equipping schools with ICT, providing nearly 100 % of them with an Internet connection, creating web-based information and educational resources, etc.

Des investissements substantiels ont été réalisés dans tous les pays ces dernières années, en équipant les écoles en TIC, en fournissant à presque 100 % d'entre elles un accès à l'Internet, en multipliant les moyens d'information et des ressources pédagogiques utilisant Internet, etc.


[13] As part of the EU web-based consumer education tool DOLCETTA.

[13] Dans le cadre de DOLCETTA, l’outil en ligne de l’UE pour l’éducation des consommateurs.


31. Calls for the improvement of the communication strategy in the development of cultural cooperation by using and developing digital resources, such as web-based multilingual information platforms and online educational resources, to foster accessibility, disseminate information in local languages and encourage exchanges and networking among artists, cultural practitioners, and civil society organisations;

31. invite à une amélioration des stratégies de communication dans le cadre du développement de la coopération culturelle, par l'utilisation et le développement de ressources numériques, comme des plateformes d'information multilingues et des ressources éducatives en ligne, afin de favoriser l'accessibilité, de diffuser des informations dans les langues locales et d'encourager les échanges et le réseautage entre les artistes, les professionnels de la culture et les organisations de la société civile;


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33. Calls on the Member States to consider the benefits of including principles of social business/social entrepreneurship and social responsibility in the content of teaching programmes of schools, universities and other educational institutions, and in life-long learning programmes, in order to help develop social and civic competences and to support job placements in social enterprises; calls as well on the Commission and on the Member States to support conventional and web-based education of social entrepreneurs and to promote a closer cooperation between social enterprises, commercial enterprises and the academic world in order to ...[+++]

33. invite les États membres à examiner les avantages liés à l'introduction des principes d'entreprises sociales, d'entrepreneuriat social et de responsabilité sociale dans les programmes des établissements scolaires, des universités et d'autres établissements d'enseignement, ainsi que dans les programmes d'apprentissage tout au long de la vie, ce afin de contribuer à développer les compétences sociales et civiques et de favoriser le placement dans les entreprises sociales; demande, par ailleurs, à la Commission et aux États membres de soutenir la formation classique et assistée par internet offerte aux entrepreneurs sociaux et de promo ...[+++]


33. Calls on the Member States to consider the benefits of including principles of social business/social entrepreneurship and social responsibility in the content of teaching programmes of schools, universities and other educational institutions, and in life-long learning programmes, in order to help develop social and civic competences and to support job placements in social enterprises; calls as well on the Commission and on the Member States to support conventional and web-based education of social entrepreneurs and to promote a closer cooperation between social enterprises, commercial enterprises and the academic world in order to ...[+++]

33. invite les États membres à examiner les avantages liés à l'introduction des principes d'entreprises sociales, d'entrepreneuriat social et de responsabilité sociale dans les programmes des établissements scolaires, des universités et d'autres établissements d'enseignement, ainsi que dans les programmes d'apprentissage tout au long de la vie, ce afin de contribuer à développer les compétences sociales et civiques et de favoriser le placement dans les entreprises sociales; demande, par ailleurs, à la Commission et aux États membres de soutenir la formation classique et assistée par internet offerte aux entrepreneurs sociaux et de promo ...[+++]


33. Calls on the Member States to consider the benefits of including principles of social business/social entrepreneurship and social responsibility in the content of teaching programmes of schools, universities and other educational institutions, and in life-long learning programmes, in order to help develop social and civic competences and to support job placements in social enterprises; calls as well on the Commission and on the Member States to support conventional and web-based education of social entrepreneurs and to promote a closer cooperation between social enterprises, commercial enterprises and the academic world in order to ...[+++]

33. invite les États membres à examiner les avantages liés à l'introduction des principes d'entreprises sociales, d'entrepreneuriat social et de responsabilité sociale dans les programmes des établissements scolaires, des universités et d'autres établissements d'enseignement, ainsi que dans les programmes d'apprentissage tout au long de la vie, ce afin de contribuer à développer les compétences sociales et civiques et de favoriser le placement dans les entreprises sociales; demande, par ailleurs, à la Commission et aux États membres de soutenir la formation classique et assistée par internet offerte aux entrepreneurs sociaux et de promo ...[+++]


Honourable senators, last summer, Thompson Rivers University in Kamloops, along with Athabasca University in Alberta, were among 10 international universities to found the Open Education Resource Foundation, which has taken on the challenge of quality control of the growing number of web-based educational programs.

Honorables sénateurs, l'Université Thompson Rivers, à Kamloops, et l'Université Athabasca, en Alberta, sont du nombre des 10 universités internationales qui, l'été dernier, ont créé la Open Education Resource Foundation, fondation qui s'est donné pour mission de contrôler la qualité du nombre croissant de programmes éducatifs offerts sur le web.


Almost €400.000 was earmarked to adaptation of the web-based consumer education tools for adults, developed in 2005 for EU-15, for new Member States, and €1.800 to an experts meeting about this.

Près de 400 000 EUR ont été affectés à l'adaptation aux nouveaux États membres des outils web d'éducation des consommateurs adultes, développés en 2005 pour l'UE-15, et 1 800 EUR ont été affectés à une réunion d'experts consacrée à cette question.


studies, conferences, seminars, publications, joint development of marketing actions, joint development of Web-based and other tools to support international education and student mobility.

des études, des conférences, des séminaires, des publications, des actions communes de promotion (marketing) et l'élaboration en commun d'outils fondés ou non sur l'Internet pour favoriser l'éducation internationale et la mobilité des étudiants.


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