Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asset conversion cycle
Cash conversion cycle
Cash cycle
Company training
Earnings cycle
Expander cycle
Feeble-mindedness mild mental subnormality
In-company training
In-house training
In-service training
Intraplant training
Job training
Learning cycle
Learning in the work-place
Net operating cycle
On-the-job learning
On-the-job training
Operating cycle
Self-liquidating cycle
WBL
Work cycle
Work extraction cycle
Work-based learning
Work-learn cycle
Working capital cycle
Working cycle
Workplace learning
Workplace-based learning

Translation of "Work-learn cycle " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
work-learn cycle

cycle de travail-formation [ alternance formation-travail ]


operating cycle [ cash conversion cycle | cash cycle | earnings cycle | asset conversion cycle | net operating cycle | self-liquidating cycle | working capital cycle ]

cycle d'exploitation [ cycle de fonctionnement | cycle commercial ]


operating cycle | cash conversion cycle | cash cycle | earnings cycle | self-liquidating cycle | working capital cycle

cycle d'exploitation | cycle commercial


expander cycle | work extraction cycle | work cycle

cycle avec travail extérieur


expander cycle | work cycle | work extraction cycle

cycle avec travail extérieur




Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


work-based learning | workplace learning | workplace-based learning | WBL [Abbr.]

formation par le travail


company training | in-company training | in-house training | in-service training | intraplant training | job training | learning in the work-place | on-the-job learning | on-the-job training

formation sur le lieu de travail | formation sur le tas


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the adult population Could include adult and youth liter ...[+++]

Éducation || Garantir l’accès à et l’achèvement d’un cycle complet d’éducation de base de qualité, enseignement secondaire inférieur inclus, tant pour les garçons que pour les filles Pourrait inclure le développement des jeunes enfants, l’achèvement du cycle d’enseignement primaire et secondaire inférieur, la transition entre l’enseignement primaire et l’enseignement secondaire inférieur || Garantir à chacun de vastes compétences de base, techniques et transférables pour participer pleinement à la société Pourrait inclure les acquis d’apprentissage, la disponibilité et la qualification des enseignants, la transition du système éducatif v ...[+++]


promoting excellence in vocational education and training in cooperation with the social partners, for instance by developing quality-assured VET systems with a strong work-based learning component, by considering the development of short-cycle post-secondary or tertiary qualifications, in accordance with the EQF or linked to the first cycle in the context of the Bologna Process, and focused on potential growth areas or areas with skills shortages, and by aligning VET policies with national, regional or local economic development stra ...[+++]

promouvoir, en coopération avec les partenaires sociaux, l'excellence dans l'enseignement et la formation professionnels (EFP), par exemple en élaborant des systèmes EFP faisant l'objet d'une assurance de la qualité et comportant un volet important de formation par le travail, en envisageant de développer des formations diplômantes courtes de niveau postsecondaire ou tertiaire, conformément au cadre européen des certifications (CEC) ou liées au premier cycle dans le cadre du processus de Bologne et axées sur des domaines ayant un potentiel de croissance ou connaissant des pénuries de compétences, et en alignant les politiques en matière ...[+++]


promoting excellence in vocational education and training in cooperation with the social partners, for instance by developing quality-assured VET systems with a strong work-based learning component, by considering the development of short-cycle post-secondary or tertiary qualifications, in accordance with the EQF or linked to the first cycle in the context of the Bologna Process, and focused on potential growth areas or areas with skills shortages, and by aligning VET policies with national, regional or local economic development stra ...[+++]

promouvoir, en coopération avec les partenaires sociaux, l'excellence dans l'enseignement et la formation professionnels (EFP), par exemple en élaborant des systèmes EFP faisant l'objet d'une assurance de la qualité et comportant un volet important de formation par le travail, en envisageant de développer des formations diplômantes courtes de niveau postsecondaire ou tertiaire, conformément au cadre européen des certifications (CEC) ou liées au premier cycle dans le cadre du processus de Bologne et axées sur des domaines ayant un potentiel de croissance ou connaissant des pénuries de compétences, et en alignant les politiques en matière ...[+++]


Furthermore, the Council clarifies the working methods, by basing them on work cycles, priorities to be fixes for each of these cycles, and on thoroughly described implementation instruments, namely: Knowledge-building, mutual learning, progress reporting, dissemination of results, monitoring, and structured dialogue.

De plus, le Conseil clarifie les méthodes de travail en les fondant sur des cycles de travail, sur des priorités à définir pour chacun d'eux et sur des instruments de mise en œuvre, décrits de manière détaillée, à savoir le renforcement des connaissances, l'apprentissage mutuel, des rapports sur les progrès accomplis, la diffusion des résultats, le suivi des processus et un dialogue structuré.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Calls for a global and qualitative approach to human resources and proposes defining an "active life-cycle", combining training, lifelong learning and the optimisation of formal and informal knowledge and qualifications, including relating to a person's career, from the beginning to the end of a person's working life;

32. appelle à une approche globale et qualitative des ressources humaines et propose de définir un "cycle de vie active" conjuguant la formation, l'apprentissage tout au long de la vie et la valorisation des connaissances et des qualifications officiellement reconnues ou atypiques, ainsi que celle du parcours professionnel du début jusqu'à la fin de la vie active;


34. Calls for an overall, qualitative approach to human resources and proposes defining an ‘active life-cycle’, combining training, lifelong learning and the optimisation of formal and informal knowledge and qualifications, as well as career, from the start to the end of a person’s working life;

34. appelle à une approche globale et qualitative des ressources humaines et propose de définir un "cycle de vie active" conjuguant la formation, l'apprentissage tout au long de la vie et la valorisation des connaissances et des qualifications officiellement reconnues ou atypiques, ainsi que celle du parcours professionnel du début jusqu'à la fin de la vie active;


33. Is of the opinion that, with a view to enhancing participation in continuous and workplace training throughout the life-cycle, especially for low-skilled and older workers, efficient life-long learning strategies can counter-balance the negative impact of the ageing EU work force; considers, however, that a determined effort must be made to raise the basic skills of young people, drastically reduce early school leaving and the underdevelopment of skills in general, and reinforce the social and labour integration of migrants and disabled people, in pa ...[+++]

33. est d'avis que, dans la perspective d'une participation accrue aux formations continues et sur le lieu de travail pendant toute la durée de la vie, spécialement pour les travailleurs peu qualifiés et âgés, des stratégies efficaces d'apprentissage tout au long de la vie peuvent contrebalancer l'impact négatif du vieillissement de la population active de l'Union européenne; considère cependant qu'un effort déterminé doit être fait pour relever les qualifications de base des jeunes, réduire fortement le nombre des décrochages scolaires et la sous-qualification en général et renforcer l'intégration sociale et dans le milieu du travail d ...[+++]


Meanwhile, the Commission and Member States have worked actively to improve the procedures for assessing active substances, and the considerable increase rate of decisions over the last years show that the learning cycle can be considered closed.

Dans l’intervalle, la Commission et les États membres ont travaillé activement pour améliorer les procédures d’évaluation des substances actives, et l’augmentation considérable du nombre de décisions au cours des dernières années montre que le cycle d’apprentissage peut être considéré comme achevé.


17. Encourages the Commission to carry out appropriate studies and to propose to Member States some guiding principles in relation to the 'flexicurity' approach, which could help to promote work-life balance and reconcile work with life cycles, while protecting workers' capacity to enter and stay in the labour market through mobility or improvement of skills thanks to training and lifelong learning;

17. engage la Commission à mener des études appropriées et à proposer aux États membres des principes directeurs concernant la "flexicurité", qui pourraient permettre de faciliter la conciliation de la vie professionnelle et de la vie privée tout en sauvegardant la possibilité pour les travailleurs d'accéder au marché du travail et d'y rester grâce à la mobilité ou à l'amélioration de leurs compétences rendue possible par la formation et l'apprentissage tout au long de la vie;


Extend the work on language policy initiated under the first work cycle of ‘ET 2020’ within the thematic group on early language learning to include other levels of education (primary, secondary, etc.), whilst also having special regard to the VET and adult learning fields.

étendre à d'autres niveaux d'enseignement (primaire, secondaire, etc.) les travaux sur la politique linguistique entamés dans le cadre du premier cycle de travail d'«Éducation et formation 2020» au sein du groupe thématique sur l'apprentissage précoce, tout en s'intéressant particulièrement au domaine de l'EFP ainsi qu'à celui de l'éducation et de la formation des adultes.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Work-learn cycle' ->

Date index: 2021-08-22
w